וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך בחריין בפגישתו עם הרצוג: "תומכים בשלום שיבטיח את זכויות הפלסטינים"

4.12.2022 / 22:25

המלך חמד בן עיסא אל-חליפה הדגיש את החשיבות שמדינתו רואה ב"שלום צודק מקיף ובר קיימא" בין ישראל לפלסטינים. את הדברים האלה אמר במהלך פגישתו עם הנשיא, שנחת הבוקר לביקור ממלכתי ראשון בבחריין, שהפך אותו לנשיא הישראלי הראשון המבקר במדינה. הרצוג: "זה רגע גדול"

בווידאו: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה בפתח פגישתם/איתי בית און, לע"מ

מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה אמר היום (ראשון) בפגישתו עם הנשיא יצחק הרצוג כי מדינתו רואה הכרח במו"מ בין ישראל לעם הפלסטיני. "ממלכת בחריין מאמינה בתוקף שדיאלוג וגישה שלווה ומתורבתת הם הכרחיים ליישוב סכסוכים אזוריים ובינלאומיים, ולהבטחת זכויות האנשים לביטחון, פיתוח ושגשוג", אמר. "אנחנו שמים דגש על עמדתנו הנחרצת הקוראת להשגת שלום צודק, מקיף ובר קיימא, שיבטיח את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, ויוביל ליציבות, פיתוח ושגשוג הן לעם הפלסטיני והן לעם הישראלי, כמו גם לכל עמי האזור".

דברים אלה נאמרו בפגישה בין המלך לנשיא, לאחר שהאחרון הגיע הבוקר לביקור ממלכתי ראשון בבחריין, והפך לנשיא הישראלי הראשון שמבקר בממלכה המפרצית. לפני פגישתו עם המלך, הוא התקבל על ידי שר החוץ עבד אל-לטיף א זיאני בשדה התעופה.

"אני מודה לך על קבלת הפנים המכובדת כנשיא מדינת ישראל הראשון שמבקר בממלכת בחריין, זה רגע גדול", אמר הרצוג למלך. "אתה מאבות היסוד של השלום באזור והסכמי אברהם. זה תהליך ארוך אבל אנחנו רואים שהמדינות שלנו הצטרפו לחיפוש של שלום".

בהמשך ייפגש הרצוג עם חברי הקהילה היהודית, ומחר יטוס מבחריין לאבו דאבי, שם ישתתף בכנס חלל וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה 4 בדצמבר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
רגע גדול". הנשיא עם מלך בחריין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"מדובר בעוד צעד היסטורי מיוחד ביחסים בין מדינת ישראל למדינות ערב ולקידום הסכמי אברהם, בתקוה לעוד מדינות שיוכלו להצטרף למעגל השלום", אמר הנשיא לפני המראתו. "בחריין כלכלה מתפתחת ומדינה חשובה מאוד, ואני שמח שתהיה לי הזדמנות לקדם את היחסים בעוד נדבך. הביקור הזה מביא איתו מסר של שלום למזרח התיכון. מול הפגנות ורוחות של מחאה והתנגדות, בסופו של דבר נגיע גם לשלום".

ישראל ובחריין קיימו יחסים חשאיים מאז שנות ה-90, בניהול משרד החוץ והמוסד, אך מאז חתימת הסכמי אברהם בספטמבר 2020, וכינון היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין המדינות, יש מאמץ מתמיד לחיזוק הקשרים. הרצוג, הנשיא הישראלי הראשון שמבקר בממלכה, מגיע לבחריין בהזמנת המלך, בהמשך לרצף ביקורים בכירים הדדיים בשנתיים האחרונות: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ביקרו במנאמה, בירת בחריין; שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני, שר התעשייה והמסחר ושר החקלאות הבחרייני ביקרו בישראל.

עוד בוואלה!

שנתיים להסכמי אברהם: חיילים מצה"ל ומצבאות בחריין, איחוד האמירויות וארה"ב צנחו יחד

לכתבה המלאה
המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
הנשיא הראשון שמבקר בבחריין. הרצוג/ראובן קסטרו

לביקורו של הרצוג מצטרפת גם משלחת כלכלית ישראלית בכירה, שתכלול בין השאר את נציגי התאחדות התעשיינים, רשות החדשנות ומכון הייצוא, עמה יקיים פגישות ברשות לפיתוח כלכלי בבחריין במטרה לשדרג את יחסי הכלכלה והמסחר בין המדינות. מאז הסכמי אברהם, חלה עלייה בהיקף הסחר בין ישראל ובחריין, שמוערך במיליוני דולרים בשנה, כשתחומי העניין המרכזיים הם בריאות, סייבר, חקלאות, מים ופינטק, כימיקלים, אבנים ומתכות.

יחד עם זאת, לחימום היחסים עם ישראל יש גם אופוזיציה פנימית בבחריין, ובשבוע האחרון פרצו מחאות רשת נגד ביקורו של הרצוג ונגד הנורמליזציה עם ישראל בכלל, וביום שישי אף התקיימה הפגנה של עשרות משתתפים נגד הביקור, בה הונפו שלטים נגד הרצוג ועם הכיתוב "מוות לישראל". בעקבות ההפגנות, השב"כ תיגבר את אבטחת הביקור ואף דרש שינויים בתוכניות ולוחות הזמנים. כך למשל, הוחלט לבטל את הגעתו של הנשיא לבית הכנסת בבחריין, שנבנה בשנות ה-30 של המאה הקודמת ושופץ וחודש אחרי חתימת הסכמי אברהם. הרצוג ייפגש עם חברי הקהילה היהודית של מנאמה בבית מלון.

ביום שני הנשיא ימריא מבחריין לאיחוד האמירויות, וישתתף בכנס החלל של אבי דאבי, שנועד לקדם שיתופי פעולה רב לאומיים בתחום החלל. הרצוג ינאם בכנס, המתקיים בחסות נשיא איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן זאיד, שעמו הנשיא יקיים פגישה בשולי הוועידה. זו תהיה פגישתם הרביעית של הרצוג ובן זאיד מאז כניסתו לתפקיד. במהלך ביקורו הקודם של הרצוג במפרץ באבו דאבי, בינואר 2022, המורדים החותים בתימן שיגרו טיל בליסטי לעבר איחוד האמירויות, אך הירי לא שיבש את הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully