וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים להסכמי אברהם: חיילים מצה"ל ומצבאות בחריין, איחוד האמירויות וארה"ב צנחו יחד

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 14:19

משלחת צה"ל בראשות אלוף פיקוד העומק הגיעה השבוע לבחריין וקיימה שיחות להידוק שיתוף הפעולות עם צבא ארה"ב ועם הצבאות של הממלכה ושל איחוד האמירויות. הצניחה המשותפת בשמי בחריין נועדה לציין את הידוק שיתוף הפעולה הצבאי בין ארבע המדינות

טריילר "הסכמי אברהם"/יח"צ

חיילים מיחידות צנחנים של צה"ל, צבא בחריין, צבא איחוד האמירויות וצבא ארצות הברית קיימו אתמול (רביעי) צניחה משותפת בבחריין לציון שנתיים להסכמי אברהם, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

למה זה חשוב

  • זו הייתה הפעם הראשונה שחיילים ישראלים צונחים באחת ממדינות המפרץ. האירוע נועד לציין את הידוק שיתוף הפעולה הצבאי בין ארצות הברית, ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות.
חיילים מצה"ל ומצבאות בחריין, איחוד האמירויות וארה"ב צנחו יחד לציון שנתיים להסכמי אברהם. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
הצניחה המשותפת, אמש/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

מאחורי הקלעים

  • הצניחה בשמי המפרץ אירעה ביוזמת שגריר ישראל בבחריין, איתן נאה, יחד עם שגריר ארצות הברית בממלכה. האמריקנים הם אלה שהציעו את הרעיון לבחריינים ולאמירתים, ואלה נענו בחיוב. הצניחה עצמה בוצעה ממטוס הרקולס של חיל האוויר האמריקני.
  • בתחילת השבוע הגיעה לבחריין משלחת של 25 קצינים וחיילים מצה"ל בראשות אלוף פיקוד העומק, אלוף איתי וירוב. יחד עמו, הגיעו גם קצין צנחנים וחיל רגלים ראשי, גיא לוי, ואלוף משנה גיל אליה, מפקד חטיבת המרו"ם, שכוללת בתוכה את בית הספר לצניחה. כמו כן, היו במשלחת נציגים של בית הספר לצניחה, מפקדת העומק ויחידת קשרי החוץ של צה"ל.

מה הם אומרים

  • מדובר צה"ל נמסר: "משלחת צה"ל לבחריין בראשות אלוף פיקוד העומק והמכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, נפגשה השבוע עם מספר צבאות כחלק משיתוף הפעולה עמם. במסגרת המפגש התקיימה צניחה משותפת לציון שנתיים לחתימת "הסכמי אברהם", וחברי המשלחת השתתפו בקבלת פנים וקיימו שיחות לחיזוק שיתוף הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully