וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישיבה כיפית על בירה החל ויכוח על האקס. ואז סכין נשלפה ודינה רצחה את שושנה

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 12:08

בהימ"ש גזר 23 שנות מאסר על דינה זלוטניק מכרמיאל בגין רצח חברתה שושנה מנשירוב. השתיים בילו יחדיו בדירה - עד שהחל ויכוח על גבר. מנשירוב שלפה סכין מטבח, פצעה את חברתה, והאחרונה בתגובה דקרה אותה למוות באכזריות. במתן גזר הדין הרוצחת ביקשה סליחה מאם חברתה

כתב אישום נגד דינה זלוטניק שרצחה את חברתה שושנה מנשירוב/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אתמול (ראשון) 23 שנות מאסר על אשה צעירה מכרמיאל, בגין רצח חברתה שושנה מנשירוב. הפרקליטות סבורה כי זה לא די, מתעקשת על מאסר עולם ומתכוונת לערער על גזר הדין.

דינה זלוטניק, מוכרת בחנות צילום בת 33, שבעברה שירתה כמש"קית משמעת במשטרה הצבאית עד ששוחררה טרם עת, ומנשירוב, פקידת בנק בת 32 במותה, הכירו מגיל צעיר.

האירוע הקטלני אירע בלילה בינואר 2020. השתיים בילו יחדיו בדירתה של מנשירוב החל משעת ליל מאוחרת וכבר שתו שלושה מתוך ארבעה בקבוקי בירה שזלוטניק רכשה עבורן בפיצוצייה סמוכה.

כפי שקבעו השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט, המחלוקת העובדתית במשפט לא הייתה עמוקה כלל. אין חולק, כי לפנות בוקר בסביבות השעה 05:00 זלוטניק דקרה למוות את מנשירוב. אין חולק גם על כך, שזלוטניק לא תכננה או הגתה את המתת חברתה מבעוד מועד וכי למעשה השתיים "שהו בחברותא חיובית ואוהדת" משך שעות ארוכות עובר להתגלעות המחלוקת, אשר לבסוף הובילה לקטטה, שבמהלכה מצאה מנשירוב את מותה.

דינה זלוטניק שהואשמה ברצח שושנה מנשירוב, בבית המשפט המחוזי בחיפה, 23 פברואר 20. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
דינה זלוטניק בבית המשפט/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

הוסכם גם, שהשתיים שתו מספר בקבוקי בירה והשתמשו בסמים "קלים" במהלך אותן שעות. גם רקע הוויכוח אשר פרץ בין השתיים איננו נתון במחלוקת. זלוטניק חשה כי מנשירוב מעוניינת ליצור קשר אינטימי עם מי שהיה בעבר בן זוגה שלה. תחושה זו גרמה להתפרצות ויכוח אשר חרג לשימוש בשפה קשה, קללות, והשמעת דברי בלע ואיום.

זלוטניק טענה כי מנשירוב דקרה אותה ראשונה, ושרטה אותה בצווארה באמצעות הסכין. "מה היא חשבה לעצמה? מה אני הזונה שלה? היא תתקוף אותי ואני לא אעשה כלום ולא אתגונן?" אמרה כשנחקרה במשטרה.

"לא נוכל לסלק על הסף את האפשרות שאכן, המנוחה, בזעמה הרב, הביאה סכין ממטבח ביתה, קירבה אותה לפניה של הנאשמת ואף שרטה אותה שריטה קלה באמצעותו", קבעו השופטים, שיצאו מנקודת - מוצא שלפיה אכן המנוחה הייתה זו שהציגה את הסכין בזירה. עם זאת, בכל הנוגע להשתלשלות המאבק בין השתיים, בשים לב לממצאים הפורנזיים ולסתירות המרובות בין גרסותיה השונות של זלוטניק, לא נותר בליבם ספק כלשהו ביחס לכך, שאין למצוא אמת בדבריה.

עוד בוואלה!

בגלל קנאה: הנדסאית מכרמיאל נאשמת שרצחה את חברתה פקידת הבנק

לכתבה המלאה

ביקשה מהשכן להזמין משטרה והודתה שרצחה את חברתה

הם קבעו כי מיד לאחר שזלוטניק חשה שמנשירוב שרטה אותה באמצעות הסכין, היא הפילה אותה; גרמה לסכין ליפול מידיה; נטלה את הסכין לידיה שלה והחלה פוגעת במנוחה באמצעות הסכין ובחבטות בראשה ובאיברי גוף אחרים שלה. מנשירוב ניסתה להתגונן באמצעות ידיה, ומכאן פצעי ההתגוננות הרבים שנמצאו עליהן, זלוטניק דקרה אותה בחזה ובצוואר כשהדקירה האחרונה הייתה הדקירה הקטלנית, שגרמה למותה. אז, ניגשה אל דלת הבית, פתחה אותה, פנתה אל השכן וביקשה שיזמין משטרה תוך שהודתה באוזניו ש"רצחה" או "הרגה" את חברתה.

השופטים קיבלו את עמדת התובעת, עו"ד אילנה פיקוס רויטבלט וקבעו כי מדובר ברצח בכוונה, אך הדגישו, "לא נלוותה למעשה הרצח הכנה. לא נלווה לו תכנון. הכוונה התגבשה תוך כדי המאבק. היא התגבשה כהרף עין. בספונטניות. בהחלטה של רגע". הם קבעו כי "מצבה הנפשי והיזקקותה לסמים קלים ולאלכוהול יכול שהשפיעו על תגובתה המוגזמת והבלתי - מידתית, שהסתיימה במות המנוחה".

שושנה מנשירוב. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
שושנה מנשירוב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

זלוטניק אמרה לשופטים כי בכל פעם שבו מוזכרים מעשיה באירוע הנדון כאן היא מתקשה להקשיב וחשה בכאב. היא הודתה שהיא ראויה לעונש; ציינה שהיא מבינה שאין דרך לתקן את תוצאות המעשה וכי היא צפויה לשאת את השלכות המעשה עד ליומה האחרון.

בנוסף לעונש המאסר בפועל גזר השופטים על דינה זלוטניק גם מאסר על תנאי של שנתיים וכן כי תפצה את אמה ואחיה של שושנה מנשירוב בסכום של 15 אלף שקלים.

עם הקראת גזר הדין פרצה אמה של מנשירוב בבכי. זלוטניק ביקשה ממנה סליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully