וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות שימו לב: מהפכת הלבוש בצה"ל יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 21:22

מאוגוסט 2023 תתאפשר לחיילות החובה בחירה בין שני סוגי מכנסיים - מכנסי דגמ"ח, או מכנסיים בעלי כיסים אחוריים. בנוסף, בצבא צפוי להיערך פיילוט לשינוי הנעליים שמקבלות המשרתות שלא מיועדות לתפקידי לחימה. הנעליים החדשות יהיו "מיני נעלי חי"ר"

בווידאו: צה"ל קבע סופית - נשים ימשיכו ללחום בטנקים/דובר צה"ל

בתום סקר נרחב שנערך בקרב חיילות החובה בנוגע למדי ה-א', צה"ל הודיע היום (ראשון) כי למשרתות הסדיר תהיה אפשרות לבחור בין שני סוגי מכנסיים. האחד - דגם דגמ"ח כמו זה שחיילים מקבלים, והשני - דגם עם כיסים אחוריים, הרגיל שחיילות מקבלות בדרך כלל. חיילות מזרוע האוויר והחלל ומזרוע הים, שלובשות מדים בצבע בז', יוכלו לבחור מכנסיים בעלי כיסים קדמיים ("קופיקו") עם חולצה בעלת שני כיסים או מכנסיים עם שני כיסים אחוריים עם חולצה בעלת כיס אחד.

הבחירה תתאפשר החל מאוגוסט 2023, אז חיילת שתגיע לשרשרת החיול תקבל שלושה סטים של מדים לפי בחירתה - מדים בעלי כיסים אחוריים, דגמ"ח או שילוב של שני סוגי הסטים. חיילות שכבר בשירות גם יוכלו לממש את זכות הבחירה. חיילות חובה עם יתרת שירות של יותר משישה חודשים יוכלו לקבל סט מדים נוסף על פי בחירתן, אך שיטת החלוקה במקרה זה טרם נקבעה.

"מהפכת הלבוש"- צה"ל משנה את מדי הבנות. דובר צה"ל, אתר רשמי
מכנסי דגמ"ח/אתר רשמי, דובר צה"ל
מהפכת הלבוש יוצאת לדרך- צה"ל משנה את מדי הבנות. דובר צה"ל, אתר רשמי
מכנסיים עם כיסים אחוריים/אתר רשמי, דובר צה"ל

בנוסף, כיום בנות המשתייכות לאוכלוסיית הכלל צה"לי זכאיות לנעלי ¾, המוכרות יותר בשם נעלי בנות. במסגרת מהפכת הלבוש, הוחלט לייצר נעלי ¾ משופרות, "מיני נעלי חי"ר", כדי לשפר את האיכות עבור חיילות החובה. אם הפיילוט יצליח כמתוכנן, כלל החיילות המשתייכות לאוכלוסיית הכלל צה"לית יקבלו זוג נעלי ¾ משופרות כבר ממחזור גיוס נובמבר 2023. כרגע לא מתוכננת חלוקה לחיילות שכבר בשירות. עם הנעליים האלו, ניתן יהיה ללכת גם עם מדים מדגם דגמ"ח וגם עם דגם כיסים אחוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully