וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבחרייני: "נשתף פעולה עם כל חברי הממשלה החדשה בישראל"

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 16:15

במסגרת הביקור של הנשיא הרצוג במדינה, השר בירך על תוצאות הבחירות בישראל איחל הצלחה לנתניהו, ואמר כי ישתף פעולה גם עם גורמים קיצוניים בתוך הממשלה. על כוונת בן גביר לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית: "נראה כשזה יקרה"

בווידאו: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה בפתח פגישתם/איתי בית און, לע"מ

שר החוץ הבחרייני עבד אללטיף א-זיאני אמר היום (ראשון) כי הוא מברך על תוצאות הבחירות בישראל ו"מאחל בהצלחה לממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו ובאמת מצפה לעבוד איתו כדי להמשיך לפתח ולהרחיב את ההישגים החשובים שהשגנו".

בתדרוך לכתבים בפמליית הנשיא יצחק הרצוג לבחריין א-זיאני נשאל לגבי הרכב הממשלה החדשה והשותפות מהימין הקיצוני ואמר: "אנחנו נעבוד ביחד עם הממשלה כדי לחזק את תפישת השלום ואנחנו מאמינים שהמסר יעבור לכל מי שספקן בנוגע לשלום. אני מאמין שהעם הישראלי כאומה רוצה שלום, ושהממשלה תמלא את שאיפות השלום של אנשים באזור ויעבדו ביחד כדי לייצר סיכוי לשלום".

שר החוץ הבחרייני עבד אללטיף א זיאני, 04 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
"מצפה לפתח ולהרחיב את ההישגים". שר החוץ הבחרייני/אתר רשמי, ללא

בהתייחס לאפשרות שהשר המיועד לביטחון פנים איתמר בן גביר יחתור לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית שר החוץ הבחרייני אמר: "נראה כשזה יקרה". בתשובה לשאלה אם בחריין תשתף פעולה עם גורמים קיצוניים בממשלה הוא אמר: "אנחנו נשתף פעולה עם כולם".

א-זיאני התייחס בחיוב לחזרתו של נתניהו ואמר "ראש הממשלה המיועד נתניהו חתם על הסכמי אברהם ואנחנו מאמינים שהוא מאמין בשלום ובעקרונות הסכמי אברהם". הוא הודה גם לראשי הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט "על עזרתם ותמיכתם בשלום באזור ולמחויבות שלהם להסכמי אברהם ולהשקת פורום הנגב שממסד את הסכמי אברהם".

עוד בוואלה!

שנתיים להסכמי אברהם: ההתחלות מבטיחות, אך רק זהו רק קצה הקרחון הכלכלי והמסחרי

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה 4 בדצמבר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מאבות היסוד של השלום". הנשיא בפגישתו עם מלך בחריין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר היום אמר מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה בפגישתו עם הנשיא יצחק הרצוג כי מדינתו רואה הכרח במשא ומתן בין ישראל לעם הפלסטיני. "ממלכת בחריין מאמינה בתוקף שדיאלוג וגישה שלווה ומתורבתת הם הכרחיים ליישוב סכסוכים אזוריים ובינלאומיים, ולהבטחת זכויות האנשים לביטחון, פיתוח ושגשוג", אמר. "אנחנו שמים דגש על עמדתנו הנחרצת הקוראת להשגת שלום צודק, מקיף ובר קיימא, שיבטיח את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, ויוביל ליציבות, פיתוח ושגשוג הן לעם הפלסטיני והן לעם הישראלי, כמו גם לכל עמי האזור".

דברים אלה נאמרו בפגישה בין המלך לנשיא, לאחר שהאחרון הגיע הבוקר לביקור ממלכתי ראשון בבחריין, והפך לנשיא הישראלי הראשון שמבקר בממלכה המפרצית. "אני מודה לך על קבלת הפנים המכובדת כנשיא מדינת ישראל הראשון שמבקר בממלכת בחריין, זה רגע גדול", אמר הרצוג למלך. "אתה מאבות היסוד של השלום באזור והסכמי אברהם. זה תהליך ארוך אבל אנחנו רואים שהמדינות שלנו הצטרפו לחיפוש של שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully