וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: המפגינים קוראים לשביתה בת 3 ימים במטרה להגביר את הלחץ על הרשויות

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 16:49

סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה מוקדם יותר כי פעילות של משטרת המוסר של איראן הושעתה לאלתר וכי הנשיא ראיסי שוקל לשנות את חוק החיג'אב, אך התקשורת הממלכתית במדינה הכחישה את הדברים

בווידאו: ההפגנות ברחבי איראן נכנסות לשבוע הרביעי/רויטרס

המפגינים באיראן קראו היום (ראשון) לשביתה בת שלושה ימים השבוע, שמטרתה להגביר את הלחץ על הרשויות. קודם לכן, הודיע התובע הציבורי כי משטרת המוסר פורקה.

עדיין אין אישור על סגירת המחלקה ממשרד הפנים, שאחראי עליה. התקשורת האיראנית הממלכתית הודיעה כי גם כי התובע המחוזי מוחמד ג'פאר מונטזרי לא אחראי על הכוח המשטרתי. בנוסף, גורמים בכירים באיראן אמרו שוב כי טהראן אינה מתכוונת לשנות את חוק החיג'אב, שדורש מנשים להתלבש בצניעות ועטות כיסוי ראש, למרות 11 שבועות של מחאה נגד החוקים הנוקשים האיסלמיים.

מפגינים קראו לשביתה בת שלושה ימים ולעצרת בכיכר החירות בטהראן ביום רביעי, על פי פוסטים בטוויטר, כך דיווחה רויטרס. הנשיא איברהים ראיסי צפוי לנאום בפני סטודנטים בטהראן באותו יום לציון יום הסטודנט באיראן.

מוקדם יותר היום, דיווחה סוכנות הידיעות "בלומברג", על פי גורם בכיר במדינה, כי פעילות של משטרת המוסר של איראן הושעתה לאלתר, לאחר חודשים של הפגנות אנטי ממשלתיות בעקבות מותה של בת 22.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
הפגנות בגין מותה של אמיני/רויטרס
נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
הפגנות בגין מותה של אמיני/רויטרס

משטרת המוסר ( " Guidance Patrol") היא יחידה משטרתית שבמשך ארבע שנים סיירה בצמתים מרכזיים ודרכים ראשיות בערים ברחבי המדינה ועצרה בעיקר נשים צעירות שלא צייתו, לטענתה, לחוקי הלבוש הדתי הנוקשים.

"משטרת המוסר אינה קשורה למערכת המשפטית; היא הושעתה על ידי אותו מוסד שהקים אותה בעבר", דיווחה סוכנות החדשות החצי רשמית Iranian Labour , שציטטה את התובע הציבורי מוחמד ג'פאר מונטזרי. "כמובן שהמערכת המשפטית ממשיכה לפקח על ההתנהגות של הקהילה".

בהצהרה שפורסמה אתמול (שבת) בעיתון המתון Shargh, מונטזרי אמר כי המערכת המשפטית עובדת כבר על טיוטת הצעה לתיקונים באופן שבו הרשויות אוכפות חוקים "שקשורים לצניעות ולחיג'אב". בעקבות האירועים באחרונה, הגופים הרלוונטיים בודקים פתרון אחר", הוא אמר והוסיף כי הפרלמנט האיראני והמועצה העליונה של המהפכה האיסלמית מתכננים בתוך כשבועיים להגיע להחלטה לגבי האופן שבו יתקדמו.

אתמול גם דווח בתקשורת באיראן, כי הפרלמנט האיראני שוקל אפשרות לשנות את החוק המחייב נשים באיראן לעטות חיג'אב. ראיסי אמר כי היסודות האסלאמיים של המדינה מעוגנים בחוקה, אבל "שיטות היישום של החוקה יכולות להיות גמישות". גורם בכיר אחר אמר כי הפרלמנט ומערכת המשפט במדינה בוחנות "אם יש צורך בשינוי של החוק" שהוחל אחרי המהפכה ב-1979.

המחאה באיראן נמשכת כבר קרוב לשלושה חודשים, מאז מותה של מחסה אמיני בת ה-22 לאחר מעצרה על ידי המשטרה באשמת הפרת קוד הלבוש. מאות בני אדם נהרגו בהפגנות נגד השלטון, שבהן נשים הסירו במופגן את כיסוי הראש והתעמתו עם המשטרה ומיליציות הבסיג'. על פי ארגוני זכויות אדם, מספר ההרוגים קרוב ל-450. כ-14 אלף בני אדם נעצרו, ובהם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully