וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: נממש את ההסכם עם מעוז, מדובר בקמפיין נגד הממשלה

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 13:51

גורמים במפלגה אמרו כי לנתניהו אין כוונה לחזור בו מההסכם הקואליציוני שנחתם עם יו"ר נעם: "קמפיין שאין בו אמת". עם זאת, ישנה אפשרות שאישור הממשלה למימוש המהלך הדרוש תוך 30 יום יידחה, מה שעלול להביא לאיום של מעוז בפרישה מהממשלה

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

גורמים בליכוד אמרו הבוקר (ראשון) כי לראש הממשלה המיועד אין כוונה לחזור בו מההסכם הקואליציוני שנחתם עם יו"ר נעם אבי מעוז, ולפיו תועבר לו האחראיות על התכנים החיצוניים במערכת החינוך בישראל. לדבריהם, מדובר בקמפיין נגד הממשלה "שאין בו אמת" ולכן אין שום כוונה להפר את הסיכום מול מעוז.

עם זאת, כדי לממש את הסיכום עם ח"כ מעוז, על הממשלה לאשר החלטה על העברת היחידה ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה בתוך 30 יום מרגע הקמתה, וישנה אפשרות כי המהלך יידחה. במקרה כזה, מעוז עשוי לראות בכך הפרת הסכם מולו ולאיים בפרישה מהממשלה וחזרה לכנסת, זאת בניסיון לאתגר אותה עם חקיקה פרטית בכנסת.

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"קמפיין שאין בו אמת", ח"כ אבי מעוז/ראובן קסטרו

חברי כנסת בליכוד הוסיפו כי המהלכים שירצה מעוז להוביל בממשלה הבאה יהיו כפופים לנתניהו. ח"כ מיקי זוהר אמר בגלי צה"ל כי הוא מבקש לשלוח מסר מרגיע לראשי הרשויות שאיימו לא לשתף פעולה עם תוכניותיו של מעוז: "אני רוצה להרגיע את ראשי הרשויות. הסיכום הוא מאוד ברור, גם בהתאם לכך שהוא יעבוד מול ראש הממשלה. כל דבר שירצה אבי מעוז לקדם יהיה באישור ובהסכמת ראש הממשלה המיועד נתניהו".

זוהר הסביר כי "מאחר שמעוז החליט שהוא רוצה להיות חלק מהקואליציה, אנחנו מקבלים את זה, אבל כמובן לא בכל תנאי. יש דברים שלא יתקבלו על ידינו, כמו למשל שינוי רדיקלי בתוכניות החינוך בבתי הספר - את זה לא נאפשר".

עוד בוואלה!

בין סדנאות מגדר למפגשי יהודים-ערבים: אלו התוכניות שצפוי לסמן אבי מעוז

לכתבה המלאה
מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
"יעבוד מול ראש הממשלה", נתניהו/ראובן קסטרו

היום התייחס לסערה ראש הממשלה יאיר לפיד וכתב כי נתניהו שיקר כשאמר ש"ישגיח אישית" על פעילות היחידה שתפעל תחת מעוז: "כל מי שדרך אי פעם במשרד ראש הממשלה יודע שזה שקר, כל מי שמכיר את הדרך בה פועלת יחידת גפ"ן יודע שזה שקר".

"נתניהו העביר לידיו של גזען מסוכן תקציב של יותר משני מיליארד שקל, עם כרטיס כניסה פתוח לליבו ומוחו של כל ילד בישראל", הוסיף לפיד. "אם לא נעצור אותם, מעוז וחבורתו החשוכה יכניסו לבתי הספר של הילדים שלנו תכנים אפלים, גזענים, קיצונים, מלאי שנאת נשים ושנאת להט"בים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully