וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בשל ויכוח על חניה - והורשע בהריגה בלבד; השופט: "הוא לא התכוון"

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 13:24

ברקע הסערה הציבורית סביב הרצח במעבר החציה בחולון, בית המשפט המחוזי בתל אביב לא קיבל את עמדת הפרקליטות לפיה אוריאל זווית התכוון לרצוח את יורי פודובני, למרות שירה בו למוות מטווח קצר בחניון בחולון. בתו של פודובני: "הזוי, לא יודעת כבר מה נחשב לרצח במדינה הזו"

הכרעת דין בעניינו של אוריאל זוית/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (ראשון) מעבירת רצח את אוריאל זווית, תושב חולון שירה למוות ביורי פודובני במהלך ויכוח על חניה לפני כשלוש שנים. במקום הרשיע אותו השופט בעבירות הריגה ותקיפה בנסיבות מחמירות של החזקת נשק. הנימוק לזיכוי מרצח היה כי "הירי בוצע תוך כדי קטטה ותנועה, ולא היה בכוונתו". הכרעת דין זו מתקבלת על רקע הסערה הציבורית סביב הרצח במעבר החציה בחולון לפני כשבועיים.

"הריגה במקום רצח? זה הכי הזוי שיש", הגיבה בתו של פודובני, סאם קרן לפסק הדין. "הוא ירה לאבא שלי מטווח אפס והכה בו בראש אחרי שמת על הרצפה. אני לא יודעת מה נחשב במדינה הזו לרצח. אם לא יתנו עונשים ראויים נמשיך להתמודד עם זה וכל אחד יחווה את הדבר הזה".

היא התייחסה לגל האלימות בארץ ואמרה, "אני חווה פלאשבקים ופוסט טראומה, לא יודעת איך להתאושש כשמחזירים אותי כל פעם לאותה סיטואציה. אנחנו סוג ג', לאף אחד לא אכפת. אנשים הולכים ודוקרים ברחוב וכולם באותה סירה. אם המדינה הייתה נותנת עונש חמור בן אדם היה חושב פעמיים, אבל זה לא הולך לכיוון הזה".

אוראל זוית. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
זוכה מעבירת רצח. אוריאל זווית/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

פודובני עבד בחנות שכנה לעסק משפחתי אותו ניהל זווית יחד עם אביו ואחיו בחולון. לפי כתב האישום שהוגש במרץ 2019, ביום הירי החנה מנהל החנות של פודובני את מכוניתו ליד העסק של זווית, והאחרון הבחין בו ואמר לו שלא יחנה במקום. בין השניים פרץ ויכוח קולני ואלים, אליו הצטרף אביו של זוית. מנהל החנות נמלט מהמקום, אך לאחר מכן שב אליו יחד עם עובדיו, כשפודובני ביניהם.

במקום התחדשה קטטה נוספת וגדולה יותר, במהלכה שלף זווית את אקדחו ממכנסיו, נופף בו, כיוון לעברו של המנהל וירה פעם אחת באוויר. בהמשך הבחין זווית בפודובני מתקדם לעבר אחיו ואביו בניסיון לתקוף אותם - כיוון את האקדח למרכז גופו וירה בו מטווח קרוב. פודובני נפגע בפלג גופו העליון והתמוטט במקום. לאחר מכן זווית כיוון את האקדח לכיוון המנהל, ירה פעם נוספת ופספס.

עוד בוואלה!

הוארך מעצרו של עדי מזרחי, החשוד ברצח במעבר חציה בחולון

לכתבה המלאה
יורי פודובני שנרצח בחודש שעבר בחולון. באדיבות המשפה, אתר רשמי
יורי פודובני/אתר רשמי, באדיבות המשפה

פודובני הותיר אחריו שלוש בנות - מליסה, התינוקת המשותפת לו ולאשתו סיגלית קרן, ושתי בנותיו מנישואיה הקודמים של אשתו, כריסטינה וסאם.

בעקבות הכרעת הדין, ארגון משפחות נרצחים ונרצחות פונה לפרקליטות בדרישה לערער לעליון אחרי גזר הדין. "שנים נלחמנו על כך שעבירת הריגה תיעלם מספר החוקים ובמקומה ניתן יהיה להרשיע בעבירת רצח באדישות", אומרת יו"ר הארגון לרה צינמן. "העבירה הזאת נמצאת כיום בספר החוקים ועליה ניתן לגזור עונש מירבי מאסר עולם. אסור לשדר זילות בחיי אדם כשאזרחים תמימים נרצחים בידי טרטריסטים מבית".

  • עוד באותו נושא:
  • חולון
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully