וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לאיראן? ארה"ב חשפה את מטוס החמקן המתקדם בעולם

עודכן לאחרונה: 3.12.2022 / 13:06

בעוד שרוב הפרטים נותרו חסויים, חיל האוויר האמריקני חשף את מטוס B-21 ריידר, בעל היכולת נשיאת ראשי נפץ גרעיניים - הדגם הראשון שפותח מזה 30 שנה. לדברי שר ההגנה האמריקני, לכלי הטיס יש את היכולת לשאת כלי נשק שעדיין לא הומצאו

מטוס B-21 החדש של חיל האוויר האמריקני. רויטרס
החמקן המתקדם בעולם/רויטרס

ארצות הברית חשפה אתמול (שישי) את מטוס החמקן המתקדם החדש שיצרה, בעל יכולות נשיאת ראש נפץ גרעיני, והראשון שפותח מזה 30 שנה. כלי הטיס החדש נקרא B-21 ריידר, ועלותו נאמדת בסכום של כ-700 מיליון דולרים. על אף חשיפתו, רוב פרטיו נותרו חסויים.

"זו עדות ליזמות והחדשות האמריקנית", אמר שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, בטקס שנערך אתמול לחשיפת המטוס. "אפילו מערכת ההגנה האווירית הכי מתקדמת תתקשה לאתר את ה-B-21, כ-50 שנות מחקר הוכנסו בפיתוח כלי הטיס הזה".

מטוס B-21 החדש של חיל האוויר האמריקני. רויטרס
"מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר תתקשה לאתר אותו"/רויטרס

עוד הוסיף אוסטין כי הותקנה במטוס מערכת שתאפשר התקנה של כלי נשק חדשים, שעדיין לא הומצאו. על אף שבהשקה לא הזכירו יכולות טיסה ללא טייס, הדוברת של חיל האוויר האמריקני אמרה כי כלי הטיס מוכן לאפשרות כזו.

טיסתו הראשונה של B-21, צפויה לצאת לפועל רק בשנה הבא, ובינתיים מיוצרים שישה כלי טיס נוספים מאותו הדגם. חיל האוויר האמריקני צפוי לרכוש כ-100 יחידות של המטוס, שיחליף את דגמי B-1 ו-B-2, שבשימוש כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully