וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בתאילנד גזר שנה וחצי מאסר על הישראלי שבמזוודתו נמצאה תחמושת

עודכן לאחרונה: 3.12.2022 / 22:03

גזר הדין הגיע בהפתעה לגל שמואל פרג'ון בן ה-29, שטען כי שתי המחסניות M-16 שנמצאו בכבודתו נשכחו שם לאחר שירות המילואים ממנו הגיע ישירות למדינה. עורך דינו: "פסק הדין מקורו בכשלים טכניים פרוצדורליים, מאמין שביהמ"ש יקבע בערעור שנהג בתם לב"

גל שמואל פרג'ון, שנכלא לשנה וחצי בתאילנד לאחר שנמצאה תחמושת במזוודתו. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
גזר הדין הפתיע. גל שמואל פרג'ון/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בית משפט בתאילנד גזר (שישי) שנה וחצי מאסר על הישראלי גל שמואל פרג'ון בן ה-29, שנעצר בשדה התעופה של פוקט בתאילנד כשבכבודתו נמצאו שתי מחסניות 16-M בהן 55 כדורים 5.56 מ"מ, שככל הנראה נשכחו משירות המילואים שעשה קודם לנסיעה לתאילנד. גזר הדין בא בהפתעה במהלך דיון שלהבנתו היה אמור להיות דיון הקודם למשפט עצמו.

תחילת המאסר תתעכב עד לשמיעת ערר שיגישו עורכי הדין המקומיים ששכר, בליווי עו"ד מרדכי ציבין המתמחה בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל ובאינטרפול. ציבין אמר לוואלה כי "פסק הדין מקורו בכשלים טכניים פרוצדורליים. אני מאמין שביהמ"ש יקבע בערעור כי מרשי תם לב ובטעות נשא עימו את המחסניות". הוא הוסיף כי "מתוך ניסיון אוכל לומר כי יש לי אמון מלא במערכת אכיפת החוק בתאילנד".

שוק לילה בפוקט. OLO - Only Live Once, תמונות גולשים
שנה וחצי מאסר לישראלי שבמזוודתו נמצאה תחמושת. פוקט/תמונות גולשים, OLO - Only Live Once

במשרד החוץ בודקים את הדיווח. מחלקת ישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי והקונסול בבנגקוק ליוו את המקרה והקונסול בקשר רצוף עם פרג'ון. כשהתפרסם דבר מעצרו ביקשו להזכיר כי לפני נסיעה לחו"ל יש לבדוק היטב את התיקים והמזוודות כדי למנוע הימצאות של תחמושת או חומרים אסורים אחרים - שהכנסתם מהווה עבירה במדינות העולם ועלולים להביא למעצר, משפט ומאסר של אזרחים ישראלים.

אביחי בקרמן, לשעבר יו"ר מטה הנוער של השבת הבנים ופעיל הציונות הדתית, המסייע לפרג'ון, מסר כי "רק בגלל טעות אנוש הוא צפוי להיאסר לשנה וחצי". עוד אמר, "חשוב לי לעזור לטפל במקרה בכל דרך שאוכל ואני פועל לצד השרים (המיועדים, י.א.) - בן גביר, סמוטריץ', רוטמן, סופר - אנחנו מודעים למקרה ולוקחים אותו לתשומת לבנו. אסור להעלים עין! אח שלנו זקוק לעזרה שלנו. אני בשיתוף עם השרים משתדל לכמה שיותר מאמצים כדי להחזיר אותו בשלום, לאחר שהקריב ומקריב כל כך הרבה מעצמו בשבילנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully