וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להעלאת המודעות לזכויות בעלי מוגבלות: מאות מבנים ברחבי הארץ הוארו בסגול

עודכן לאחרונה: 2.12.2022 / 8:54

כחלק מיוזמת "לילה סגול", בית הנשיא, אוניברסיטאות, תיאטרונים ובתי נצבעו בסגול. נושא הפרויקט השנה הוא מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, בקהילה ובחברה. "אנחנו איתכם לכל אורך הדרך"

יוזמה סגולה בבית הנשיא/מערכת וואלה

כ-200 מבנים הוארו הערב (חמישי) בסגול, להעלאת מודעות לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות
במסגרת ה"לילה סגול" של מפעל הפיס, "שווים" ומרכז השלטון המקומי והאזורי. בין המבנים שהצטרפו למיזם: בית הנשיא, מאות רשויות ברחבי הארץ, משרדי ממשלה, חברת חשמל, בנק ישראל, רכבת ישראל, מוזיאונים, תיאטראות, מכללות ואוניברסיטאות. כבכל שנה, מתקיים "לילה סגול" סמוך ליום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות המצוין במדינות רבות ברחבי העולם. נושא הפרויקט השנה הוא "מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, בקהילה ובחברה".

ברשתות החברתיות ובמגוון פלטפורמות נוספות הועלו תכנים המקדמים את הנושא, תוך שימת דגש על שיתופי פעולה נרחבים בין כלל הגורמים הרלוונטיים למען קידום החזון. גם משרד החינוך הצטרף השנה למיזם, ובבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב ובהכלה של השונה, ובנוסף המשרד מאיר חמישה בניינים ברחבי הארץ.

לילה סגול, להעלאת מודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות. מערכת וואלה, מערכת וואלה
בית מאני בתל אביב שהואר בסגול/מערכת וואלה, מערכת וואלה
לילה סגול להעלאת מודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות. מערכת וואלה, מערכת וואלה
בניין הדואר הואר בסגול/מערכת וואלה, מערכת וואלה

נשיא המדינה יצחק הרצוג סיפר על חשיבות המיזם, ומסר כי "שילוב אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים הוא הכרחי כדי שכל אדם יוכל לממש את הפוטנציאל שלו. ההנגשה צריכה להיות לא רק פיסית. היא חייבת להיות קודם כל במודעות, בשינוי עמדות, בשינוי של דעות קדומות. חברה שבה מביטים לעבר האופק ולא עוצרים במגבלה - היא חברה מצליחה יותר".

יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי סיפר על המעורבות במיזם: "מפעל הפיס חרת על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית. לאחר שבשנתיים האחרונות הצלחנו להגיע עם המסר החברתי החשוב הזה למיליוני אנשים וצרבנו אותו בתודעה הציבורית, הוצאנו לפועל, יחד עם שותפינו בשלטון המקומי והאזורי עשרות רבות של מיזמים, שחלקם כבר פועלים וחלקם ייצאו לדרך עוד השנה וכל מטרתם להעניק הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה בישראל, ולשלבם באופן עמוק יותר בחברה ובקהילה. המסר שלנו ביום הזה הוא חד וברור: אנחנו איתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים".

לילה סגול, להעלאת מודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות. מערכת וואלה, מערכת וואלה
בית עסק שהואר בסגול/מערכת וואלה, מערכת וואלה
לילה סגול, להעלאת מודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות. מערכת וואלה, מערכת וואלה
גשר שהואר בסגול/מערכת וואלה, מערכת וואלה

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות הוסיף: "אני שמח שאנחנו ממשיכים עם היוזמה החשובה הזו. היום מבינים יותר מתמיד כמה ערך יש בשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ובכלל במרקם החיים. כל אדם הוא ייחודי ומחפש לתרום בדרכו, ואנחנו ברשויות המקומיות, שואפים ללוות את התושבים שלנו לשילוב בכל התחומים. זה מה שיצור חברה חזקה, מלוכדת ומגוונת".

עידן מוטולה, עורך אתר "שווים" בירך על המהלך. "יש הרבה מה לשפר בכל נושא היחס של החברה וגופי המדינה לאנשים עם מוגבלויות - נגישות, תעסוקה, דיור ועוד", הסביר. 'לילה סגול' נועד להעלות למודעות הציבורית בדיוק את הנושאים הללו. מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות בגזרתו כדי לסייע בשילוב עמוק יותר של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בחברה הישראלית, בקהילה ובעבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully