וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפטנים על הפרסום בוואלה: "כל היועמ"שים חושבים שהפיכת התפקיד למשרות אמון זה מטורף"

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 18:19

לאחר שאף אחד מהיועצים המשפטיים למשרדי הממשלה לא הביע את דעתו על הפיכת התפקיד למשרת אמון, גורדון הזהיר מהשלכותיו החמורות של המהלך על המערכת הציבורית. "מטילים מורא על עובדי השירות הציבורי העושים את מלאכתם נאמנה"

יצחק גורדון. מאיר אליפור, אתר רשמי
מתנגד למהלך. יצחק גורדון/אתר רשמי, מאיר אליפור

"תהיו סמוכים ובטוחים שכל אחד מהיועצים המשפטיים של משרדי הממשלה נגד הרעיון של הייעוץ המשפטי הציבורי כמשרות אמון וחושב שזה רעיון מטורף", כך אמר היום (חמישי) יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק (יצי) גורדון, לוואלה. דבריו של גורדון מגיעים לאחר הפרסום בוואלה השבוע, לפיו היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה סירבו להגיב לפנייתנו בנושא. "כך גם כל אחד ואחד מעובדי הייעוץ המשפטי הציבורי, אם תעברו לא תמצאו אחד שתומך בהצעה", הוסיף גורדון.

לדבריו, היועצים המשפטיים לא הגיבו לשאלות וואלה, בגלל גישתם הממלכתית. "הם עובדי ציבור ולא רוצים לצאת באמירה ציבורית בנושא שעכשיו בשיח ציבורי קשה ומתלהם ומשאירים לראשי המערכת את התגובה", הסביר. "הם מביעים את עמדתם בתוך המערכת. אבל לצערי זה כן ממחיש את העניין שקורה כבר תקופה ארוכה, הטלת מורא על עובדי השירות הציבורי העושים את מלאכתם נאמנה, כדי להרתיע אותם מביצוע תפקידם. היועמ"שים גם יודעים שלא משנה מה הם יגידו בנושא, ישתמשו בזה נגדם ונגד המערכת הציבורית ויתקפו אותם".

גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה בישיבת הממשלה האחרונה בראשות יאיר לפיד, 20 בנובמבר 2022. רוני כנפו
"כל השירות הציבורי עלול להיפגע". היועמ"שית בהרב מיארה/רוני כנפו

עוד אמר גורדון כי "היועמ"שים לא קובעים מדיניות, הם לא בולמים הצעות חקיקה של השרים, מדובר באמת בהתנהלות השוטפת של המשרדים, בחיי היומיום של האזרחים: שקיפות, חופש מידע, פרסום נהלים להערות הציבור, הקפדה על הליך מינהלי תקין, מניעת הטיות שעלולות להיות פתח לשחיתות ובזבוז כספי ציבור - לוודא שמכרז לקבלת שירותים לא ייתפר למקורבים, שנהלי תמיכות כספיות של המדינה לא ייתפרו למישהו מסוים שרוצים בטובתו, שלא יפעלו גורמים בעלי כוח וסמכות בשירות הציבורי בניגוד עניינים מתוך עניין אישי שלהם ולא עניין ציבורי ועוד".

בסיום השיחה, גורדון שהיה נרגש ביקש להוסיף מספר מילים: "חוץ מזה חשוב לי להבהיר שהשירות המשפטי הציבורי זה לא 'חונטה', אלא שכנים ובני משפחה, של כל אחד ואחת מאיתנו מכל הציבור הישראלי לגווניו. אם הייעוץ המשפטי יאבד את עצמאותו, מקצועיותו וכפיפותו המקצועית ליועץ המשפטי לממשלה, כל העצמאות של הפקידות המקצועית כולה, של השירות הציבורי כולו ייפגעו, וזה יוביל לשחיתות ולקריסת המערכת כולה, לרעת כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully