וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוז: "אדאג לבטל את מצעד הגאווה בירושלים"; נתניהו: "המצעד ימשיך לצעוד"

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 15:00

יו"ר נעם כינה את מצעד הגאווה "זנותי בפרהסיה", ומתכנן להציג מטעמו כמועמדת לראש היחידה לתכנים חיצוניים במשרד החינוך את רוני ססובר, שתקפה בעבר את "התנועה הפרוגרסיבית שהורסת את החברה הישראלית". ראש הממשלה המיועד הבהיר: "הממשלה לא תפגע בקהילת הלהט"ב"

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הבהיר היום (חמישי) כי מצעד הגאווה בירושלים "ימשיך לצעוד". "הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו", כתב בטוויטר. דבריו אלה פורסמו בעקבות דבריו של יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז, שהתחייב לבטל את מצעד הגאווה בירושלים.

את הדברים אמר מעוז מוקדם יותר היום בעלון השבת "עולם קטן". "אדאג לבטל את מצעד הגאווה בירושלים", אמר שם. "זה לא עלה בהסכמים הקואליציונים אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה, זה חרפה", תקף. הוא כינה את המצעד, המתקיים בירושלים מאז 2022, "זנותי בפרהסיה". במצעד הגאווה בירושלים ב-2015, ישי שליסל רצח את שירה בנקי בת ה-16 ופצע חמישה צועדים.

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אדאג לבטל את מצעד הגאווה בירושלים". מעוז/ראובן קסטרו

אמש, פורסם כי לפי ההסכם הקואליציוני של נעם עם הליכוד, מעוז יקבל אחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך. היום, גורמים במפלגת נעם אמרו כי מעוז בוחן את האפשרות להציב את רוני ססובר כמי שתעמוד בראש היחידה שתועבר ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה.

ססובר הייתה מועמדת ברשימת ימינה לכנסת והייתה מקורבת לראש הממשלה נפתלי בנט. היא תקפה אותו אחרי שהקים את הממשלה עם רע"ם ומפלגות המרכז-שמאל, וויתרה על מקומה בכנסת במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25, אף שהייתה יכולה להיות חברת כנסת לתקופה מסוימת. לאחרונה היא החלה להוביל פורום הורים למען המסורת. בראיונות לתקשורת הסבירה כי "השתקת הערכים היהודיים בבתי הספר היא במזיד. רבים מהגופים שנכנסים לבתי הספר ממומנים על ידי ממשלות זרות וכל מיני בעלי אינטרסים שהמטרה הסופית שלהם היא מחיקת הזהות היהודית של תלמידי ישראל והפיכת מדינת ישראל לכל אזרחיה".

עוד בוואלה!

ההסכם של הליכוד עם אבי מעוז: מפלגת נעם תקבל אחריות על תכני חינוך בישראל

לכתבה המלאה
מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
"המצעד ימשיך לצעוד". נתניהו/ראובן קסטרו

בעבר, ססובר הסבירה כי "זה לא רק הטשטוש של הזהות היהודית בבתי הספר והגנים אלא גם טשטוש המגדר. התנועה הפרוגרסיבית הורסת את החברה הישראלית. היא נכנסת לבתי ספר באמצעות כל מיני סוכני שינוי ומנסה לערער את כל היסודות. מעבירים לילדים שלנו תוכניות ותכנים שעטופים בצלופן נורא יפה של הכלה, קבלת האחר או שוויון מגדרי - כל מיני מילים גבוהות ונעימות אבל בתכל'ס יש שם חינוך מחדש לערכים שההורים לא בהכרח מסימים או איתם. אם לא נהיה עם היד על הדופק, אי אפשר יהיה לעצור את זה". היא קראה להורים "לכו לבית הספר ותגידו 'אני רוצה שיעור תנ"ך או יהדות לילד שלי'. אם אפשר ללמוד שמונה שעות שפה ושמונה שעות חשבון, אפשר למצוא גם שעה לתנ"ך".

הסמכות של מעוז מגיעה מסעיף נוסף שנכלל בהסכם בין המפלגות ליכוד ונעם, בנוסף לסעיפים הראשונים בו, מהם עולה כי מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ובתוך חודש מאז הקמת הממשלה תוקם הרשות לזהות לאומית יהודית במשרד ראש הממשלה, ש"תעסוק בחיזוק ובייצור הזהות הלאומית יהודית בכל המערכות הציבוריות".

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים, השנה/פלאש 90, יונתן זינדל

הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, תקפה את ההסכם. בריאיון ל-103FM הביעה את חשש הקהילה הגאה. "החשש צריך לגעת לכל הורה במדינת ישראל ולכל הורה לעתיד. המטרה של משרד החינוך היא לחנך ולהגן על הילדים, להוציא תוכניות של הסברה לקהילה הגאה זה בעצם לקחת לילדים האלה את האפשרות היחידה למצוא שייכות בתוך עצמם".

"מרגיש שבשנים האחרונות בלבול וניסיון לצייר את המאבק הגאה כמאבק שהוא אלים וכופה. התבלבלנו, הקהילה הגאה היא בערך 10% מהאוכלוסייה במדינת ישראל. המאבק שלנו מצליח כי הוא צודק, מאבק שמבקש זכויות אדם, שוויון, באמת את הזכויות לחיות את החיים שלנו כמו שאנחנו רוצים, לא כדי לפגוע באף אחד", קבעה הילה. " אני חוששת בשביל הילדים שנמצאים בארון או שיצאו מהארון, שיהיה להם אפס מערכות תמיכה, אפס יכולת למצוא שייכות, להבין מה עובר עליהם".

מצעד הגאווה בירושלים 3 ביוני 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, הבהיר כי מצעד הגאווה יצעד גם השנה. "קיומה של הקהילה הגאה בירושלים הוא עובדת חיים קיימת והיא אינה תלויה בגחמותיהם של פוליטיקאים כאלה ואחרים", מסר, "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא הפגנה וזכות ההפגנה והמחאה עדיין בתוקף. המצעד יצעד ב-1 ביוני 2023 ברחובות ירושלים למען שוויון, סובלנות, אהבה ודמוקרטיה ונשמח לראות גם את ח''כ אבי מעוז צועד איתנו".

במפלגת נעם הדפו היום את הביקורת, "בעוד שאת אג'נדות הפרוגרס החדירו למשרד החינוך במחשכים, בלי דיון ובטח שבלי חקיקה או בחירות", נאמר במפלגה, "את החזרת מערכת החינוך לזהות יהודית הצגנו שוב ושוב לפני הבחירות, ובה עם ישראל בחר. מציעים לנאורים ולמתקדמים שמאשימים אותנו בשנאה וחושך ללמוד כיצד עובדת דמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully