וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קריאות בוז לוויליאם וקייט על רקע סערה גזענית בארמון

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 11:31

שעות ספורות לפני שהגיע הזוג המלכותי למשחק כדורסל בבוסטון, בתחילת ביקור בן 3 ימים בארה"ב - סערה ציבורית התעוררה בבריטניה כשהסנדקית של הנסיך התפטרה מתפקידה בארמון בעקבות אמירות גזעניות שאמרה לאורחת שחורה

הביקור הראשון בארצות הברית מאז מותה של המלכה אליזבת, של הנסיך והנסיכה מוויילס, ויליאם וקייט, החל אתמול (רביעי) בטון צורם, לאחר ששעות ספורות לפני כן, פרצה סערה ציבורית בממלכה המאוחדת שקשורה לבית המלוכה.

ויליאם וקייט הגיעו לבוסטון בתחילת ביקור בן שלושה ימים ששיאו הוא טקס הפרסים הסביבתיים, Earthshot Prize, שיזם הנסיך וייערך ביום שישי. אך המטרה הטובה שלשמה חצו את האוקיינוס נשכחה לאחר שפורסם כי הסנדקית של ויליאם ובת לוויה ותיקה של המלכה, עזבה את תפקידה בארמון בקינגהאם בעקבות אמירות שנויות במחלוקת שלה.

הנסיך ויליאם וקייט במשחק כדורסל של בוסטון סלטיקס בבוסטון. רויטרס
הנסיך ויליאם וקייט במשחק כדורסל של בוסטון סלטיקס בבוסטון/רויטרס

תמלול השיחה בין לייד האסי לנגוזי פולאני

ליידי סוזאן האסי בת ה-83, הסתבכה אתמול, לאחר ששאלה שוב ושוב אורחת שחורה שהשתתפה באירוע בארמון מהיכן היא. גם כשנגוזי פולאני, מנהלת צדקה שנולדה בבריטניה, ענתה לה "נולדתי בבריטניה", האסי המשיכה להציק לה והוסיפה "אבל מהיכן את באפריקה? מהיכן את באמת?"

דובר של הארמון ששוחח עם הנסיך ויליאם לפני שיצא לארצות הברית, אמר כי האמירות של האסי "אינן מתקבלות על הדעת" וכי "לגזענות אין מקום בחברה שלנו". לדבריו, האסי צדקה כשעזבה את משרת הכבוד שלה בתור הליידי של משק הבית באופן מיידי. האסי, ששירתה את המלכה במשך יותר מ-60 שנה, אמרה כי היא "מצטערת עמוקות ומתנצלת".

עוד בוואלה!

קץ העידן האליזבתני ה-II: האם חבר העמים יקרוס כמו קוביות דומינו?

לכתבה המלאה

ויליאם בחר להתמקד בטקס המתקרב כשנפגש עם הציבור בבוסטון ואמר: "שנינו רוצים ללמוד בימים הבאים על הדרכים החדשניות שבהם אנשי מסצ'וסטס מתמודדים עם שינוי האקלים". הבית הלבן אישר כי הזוג המלכותי ייפגש עם הנשיא ג'ו ביידן מאוחר יותר השבוע.

לאחר מכן, הזוג הצטרף ל-20 אלף אוהדי כדורסל במשחק של "בוסטון סלטיקס". השניים ישבו לצד המגרש באצטדיון TD גארדן ליד ראש העיר בוסטון מישל וו והמושלת החדשה מאורה הילי. אך כשהמצלמה התמקדה בהם, הקהל החל לצעוק בוז. אוהדים אחרים החלו לצעוק "USA, USA".

לפני המשחק, הכומרה השחורה מריאמה וייט-המונד נשאה באופן אירוני נאום על "מורשת הקולוניאליזם והגזענות", כשהזוג המלכותי מקשיב מאחורי הקלעים. וייט-המונד, שייסדה ארגון נוער שמתמקד בתנועת זכויות הארח, החלה את הנאום בבניין עיריית בוסטון באומרה "היום, אני מזמינה את כולכם להרהר במורשת של הקולוניאליזם והגזענות, האופן שבו השפיעה על אנשים ברחבי העולם, והקשר העמוק שלה להרס האדמה וכדור הארץ שלנו". היא לא הזכירה בנאומה של הלייד האסי.

הזוג המלכותי שתכנן לעזוב את המשחק לאחר הרבע השלישי, החליט להישאר עד תומו ונפגש לאחר מכן עם הקהל.

ליידי סוזאן האסי, בת לוויה של המלכה אליזבת השנייה, התפטרה אחרי אמירות גזעניות. GettyImages
לייד סוזאן האסי/GettyImages
נגוזי פולאני. טוויטר, צילום מסך
נולדה בבריטניה. נגוזי פולאני/צילום מסך, טוויטר

בית המלוכה כבר ספג בעבר האשמות בגין היותו גזעני, כשהמפורסמת בהן היתה האשמתה של מייגן מרקל, אשתו של הנסיך הארי שאביה לבן ואמה שחורה, שחשפה כי בזמן שהיתה בהריון, היו אנשים במשפחת המלוכה שתהו מה יהיה צבע עור התינוק והאם יהיו לכך השלכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully