וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע קרקעי טורקי בסוריה יסכן משמעותית את ההישגים שהושגו נגד דאעש"

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 13:38

טורקיה מבצעת מתקפות אוויריות נגד אזורים כורדיים חצי אוטונומיים בסוריה ובעיראק מאז הפיגוע הקטלני בכיכר טקסים באיסטנבול ומאיימת כי תפתח במבצע יבשתי בצפון סוריה נגד ארגון SDF הכורדי. מפקד ה-SDF הביע את חששו ודרש ערבויות מארה"ב

מבצע קרקעי טורקי בסוריה "יסכן משמעותית" את ההישגים שהושגו במלחמה נגד דאעש, אמר אתמול (שלישי) הפנטגון שקרא גם לאיפוק.

טורקיה ביצעה מתקפות אוויריות נגד אזורים כורדיים חצי אוטונומיים בסוריה ובעיראק מאז הפיגוע הקטלני בכיכר טקסים באיסטנבול, שלדברי טורקיה בוצע על ידם. אנקרה מאיימת מאז כי תפתח במבצע יבשתי בסוריה.

ארגון הכוחות הדמוקרטיים של סוריה (SDF ) הצבא דה פקטו של הכורדים בצפון סוריה שנתמך על ידי ארצות הברית, מילא תפקיד מרכזי בהסגת לוחמי דאעש מהשטחים שעליהם השתלטו. "העימות הנמשך, בעיקר פלישה קרקעית, יסכן משמעותית את ההישגים שעליהם נלחמו קשה נגד דאעש, ועלול לגרם לאי יציבות באזור", אמר דובר הפנטגון פאט ריידר. "אנחנו מודאגים מהאפשרות של מבצע קרקעי בסוריה, ושוב קוראים לאיפוק", הוא הוסיף.

נשיא טורקיה, ארדואן. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס
מתקפת טילים טורקית על כורדים בסוריה. רויטרס
אזור כורדי בסוריה שהותקף על ידי טורקיה/רויטרס
לוחמי SDF במחוז דיר א-זור, סוריה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
לוחמים כורדים בסוריה נלחמים בדאעש/רויטרס

מפקד SDF, מזלום עבדי אמר כי הוא חושש מפלישה קרקעית טורקית ודרש מוושינגטון לשלוח מסר "חזק יותר" לאור הפעילות הטורקית המוגברת באזור הגבול. "הכוחות בגבול ובתוך סוריה מתוגברים על ידי פלגים שתומכים בטורקיה. זה דבר חדש שמנו לב אליו", הוא אמר לרויטרס. גורמים רשמיים בטורקיה אמרו השבוע כי הצבא זקוק לכמה ימים בלבד כדי להיות מוכן לפלישה קרקעית לתוך צפון סוריה.

הכוחות הכורדים בסוריה נתמכים במשך שנים על ידי ארצות הברית, אך הם גם בקשר עם הממשלה הסורית ובעלת בריתה רוסיה, שנחשבות אויבות של וושינגטון. לגברי עבדי, הוא קיבל ערבויות "ברורות" לכך שוושינגטון ומוסקבה מתנגדות לפלישה טורקית אך רוצה ערבות מוחשית יותר שתרסן את אנקרה.

"אנחנו חוששים, אנחנו צריכים הבטחות חזקות יותר כדי לעצור את טורקיה. טורקיה הכריזה על כוונתה ועל השקפתה. ההתחלה של הפלישה תלויה באופן שבו היא מפרשת את עמדותיהן של מדינות אחרות". הוא הוסיף כי אינו סומך על מערכות ההגנה האוויריות של סוריה שיגנו על הכוחות הכורדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully