וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לפיד בטקס האזכרה לבן גוריון: "מבקש את סליחתך על מה שקורה פה"

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:19

לפיד אמר בדבריו כי המתרחש במדינה מנוגד לכל מה שהאמין בו ראש הממשלה הראשון. לדבריו, הממשלה החדשה לא מאמינה בערכים שציווה; בשיוויון מדיני, חברתי,לנשים, ללהט"בים, וכן שיוויון למי שאינו יהודי. "זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה"

רה"מ לפיד באזכרה לבן גוריון: מה שקורה היום בישראל מנוגד לכל מה שהאמין בו/מערכת וואלה!

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם הבוקר (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון ולרעייתו פולה, ברחבת הקבר בשדה בוקר ואמר: "מבקש את סליחתך על מה שקורה פה". הוא הוסיף: "אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה ונשנה את המצב".

"לא באתי היום להספיד את בן גוריון, באתי להתנצל בפניו. מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו, לכל ציווי שהוא השאיר לנו", אמר לפיד והוסיף, "בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל, היא לא מאמינה בזה. לא בשיוויון לנשים, לא בשיוויון ללהט"בים, לא בשיוויון מדיני, לא בשיוויון חברתי ובטח לא בשיוויון למי שאינו יהודי. זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק רצון הרוב. דמוקרטיה היא גם ההגנה על המיעוט מפני הרוב, הפרדת הרשויות ועצמאות בית המשפט, חופש הביטוי ואמירת האמת".

יאיר לפיד בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"מבקש את סליחתך על מה שקורה פה". ראש הממשלה יאיר לפיד/ראובן קסטרו

עוד אמר לפיד כי "הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא - אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במגילת העצמאות. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק. אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, לא על העקרונות העומדים מאחוריה, ולא על מורשתו של בן גוריון. זו משימת חיינו, כמו שזו היתה משימת חייו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם גם הוא בטקס האזכרה ואמר, "אני רוצה לייחד כמה מילים לצבא ההגנה לישראל, ולהדגיש, צה"ל הוא צבא ממלכתי. צה"ל ימשיך להיות צבא ממלכתי, עם שדירת פיקוד ערכית, מקצועית וממלכתית".

"דיונים בנושא מוסר וטוהר הנשק הם דבר חשוב, ביקורת היא דבר לגיטימי ולפעמים גם נחוץ" הוסיף הנשיא. "אבל אני מבקש להבהיר; אסור לנו בשום אופן לפגוע בממלכתיות של צה"ל. אסור לגרור את צה"ל לשדה הפוליטי ובוודאי שאסור להפוך אותו לכלי ניגוח פוליטי. יש לנו צה"ל אחד, שפועל בשם כולנו, ולמען כולנו. וכמו שהוא שומר עלינו, גם אנחנו חייבים לשמור עליו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully