וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים באיראן מייחלים להפסד של הנבחרת מול ארה"ב: "זה ייתן רוח למאבק"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 13:56

ברקע המחאות הנרחבות נגד המשטר, באיראן מייחלים להפסד הערב של הנבחרת לאויבת הגדולה, משום שהמשטר מנסה לטענתם להסיט את דעת הקהל באמצעות המונדיאל ולהשתיק את המהפכה. אזרחים באיראן שיתפו עם וואלה! את תחושותיהם: "פעם ראשונה שאיראנים ישמחו אם הנבחרת שלהם תפסיד"

רני עמרני, מנהל רדיו רן בפרסית: "אזרחים באיראן מייחלים להפסד של הנבחרת מול ארה"ב, זה ייתן רוח למאבק"/באדיבות המצולמים

באיראן נשמעים יותר ויותר קולות שמייחלים דווקא להפסד של הנבחרת המקומית במשחקה הערב (שלישי) נגד ארצות הברית, שנחשבת אויבת של המשטר האסלאמי ופעמים רבות מכונה "השטן הגדול" על ידי תומכיו. ברקע המחאה ההולכת וגוברת במדינה, מאז שהצעירה מהסא אמיני נהרגה לאחר שנטען שהוכתה על ידי משטרת הצניעות משום שלא עטתה חיג'אב. כמה אזרחים מרחבי איראן סיפרו לוואלה! את התחושות לקראת המשחק.

תושב שיראז ביטא את הכעס שיש לחלק מהתושבים כלפי שחקני הנבחרת, שלטענתם מייצגים את המשטר ולא את העם האיראני, לאחר שלפני הטורניר הצטלמו עם הנשיא ראיסי. "מאחל שקבוצת הכדורגל של המשטר הדמוני-אסלאמי תספוג תבוסה קשה מהנבחרת האמריקנית. זה בהחלט ייתן רוח וישפיע על המורל מההפגנות. הנבחרת האיראנית מגיעה עם כוח כדי לנצח את המשחק, אבל אני מקווה שהוא יפסיד בפער".

אוהדי נבחרת איראן חוגגים ברחובות קטאר 28 בנובמבר 2022. רויטרס
אוהדי נבחרת איראן חוגגים ברחובות קטאר/רויטרס
שחקני נבחרת איראן חוגגים. רויטרס
שחקני נבחרת איראן חוגגים/רויטרס

תושב טהראן חושב דווקא שניצחון של האיראנים, "ייתן רוח לממשלה המלוכלכת של הרפובליקה האסלאמית, והערכים המלוכלכים של הרפובליקה האסלאמית ייצאו שוב החוצה, ויחגגו וירמסו. המשחק הזה חשוב מדי עבור הרפובליקה האסלאמית".

לטענת תושב איספהאן, "אם קבוצת הכדורגל של הרפובליקה תפסיד, זו תהיה השמחה של הלוחמים האיראנים".

רני עמרני, מנהל "רדיו רן", רדיו בפרסית שפועל בישראל סיפר על ההתרגשות בקרב יוצאי פרס, שגם הם חלוקים בתמיכה בנבחרת האיראנית. הערב הם ייפגשו לצפייה משותפת בחוף הים בבת ים, לשם יגיעו עם דגלי איראן, ארה"ב וישראל, ויניפו תמונות של מהסא אמיני. "זו פעם ראשונה שאיראנים ישמחו אם הנבחרת שלהם תפסיד. האנשים מאמינים שהמשטר מנסה להסיט את דעת הקהל באמצעות הכדורגל וכך להשתיק את המהפכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully