וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 3 ימי מחאה: הרשויות בסין מהדקות אבטחה ומצנזרות טלפונים

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 19:19

כוחות הביטחון הסינים ממשיכים במאמצי הצנזורה, עקב ההפגנות נגד מגבלות הקורונה בשנגחאי. בין היתר, על פי הדיווחים, החלו למחוק תמונות מטלפונים ופרסומים ברשתות חברתיות. עיתונאים במקום מעידים על הרחקת אנשים מההפגנות ההמוניות ומעצר המוני של מפגינים

בווידאו: הפגנות נגד מגבלות הקורונה בסין/רויטרס

כוחות הביטחון הסינים עצרו אנשים שהשתתפו בהפגנה נגד מגבלות הקורונה, כחלק מהמאמץ של הרשויות לדכא את המחאה שפרצה לפני שלושה ימים ברחבי המדינה. בנוסף, על פי דיווחים, הגבירו הרשויות את המאמצים לצנזר את המתרחש במדינה, כולל מחיקת תמונות בטלפונים סלולריים.

בשנגחאי, כתב של סוכנות הידיעות AFP היה עד אתמול לשוטרים שמובילים שלושה אנשים הרחק מההפגנה, בזמן שאחרים מנעו מעוברי אורח לצלם את התקרית ואת ההפגנה. כשהכתב שאל שוטר מדוע אחד האנשים הורחק מההפגנה, התשובה הייתה "הוא לא ציית להסדרים", לפני שהכתב הופנה לרשויות המקומיות. המשטרה בשנגחאי לא הגיבה לשאלות לגבי כמות האנשים שנעצרה.

שוטר בשנגחאי מבקש מאישה למחוק תמונות מהטלפון. טוויטר, צילום מסך
שוטר מבקש מאזרחית למחוק את התמונות בטלפון שלה/צילום מסך, טוויטר

שורה ארוכה של מחסומים כחולים הוצבה בכבישים בשנגחאי שמצטלבים בצומת, היכן שהתכנסו מפגינים. אוטובוסים וניידות משטרה חנו סמוך למיקום ההפגנה, מוכנים לקחת מפגינים למעצר.

צנזורים רשמיים מיהרו לנקות את הרשתות החברתיות בסין מכל חדשות לגבי ההפגנות. חיפושים כמו "נהר ליאנגמה" או "דרך אורומצ'י" - אתרים שבהם התכנסו המפגינים בבייג'ינג ובשנגחאי - נמחקו בפלטפורמת ווייבו, שמכונה גם "הטוויטר של סין". יתרה מכך, על פי כתב ה-BBC אד לורנס, שנעצר מוקדם יותר, שוטרים עצרו אנשים ברחוב והכריחו אותם למחוק תמונות שקשורות להפגנות מהטלפונים שלהם.

העיתון הממלכתי "פיפל'ס דיילי" פרסם פרשנות היום בבוקר שבה הזהיר נגד "שיתוק" ו"שחיקת קרב" במאבק בקורונה - אך לא קרא לשים קץ למדיניות "אפס קורונה" הקשוחה של הנשיא שי ג'ינפינג.

המחאה פרצה בעקבות שריפה קטלנית בדירה באורוצ'י, בירת מחוז שינג'יאנג, שבה נהרגו לפחות עשרה בני אדם. התושבים טענו כי המגבלות הנוקשות נגד הקורונה היקשו על שירותי החירום להגיע לזירה והיקשו על ההימלטות. גורמים רשמיים בעיר ערכו מסיבת עיתונאים שבה הכחישו את ההאשמות.

רבים מארבעת מיליון תושבי אורומצ'י נמצאים תחת סגר - הארוך במדינה - ואינם יכולים לעזוב את בתיהם כבר מאה ימים. בייג'ינג האשימה "כוחות בעלי מניע חלופי" בהצתת המחאה. בימים האחרונים זינק גם מספר מקרי הקורונה החדשים בסין, מה שהוביל להידוק סגרים במקום להקלות מצופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully