וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאת החלטה פוליטית": הצבא הטורקי מתכונן למבצע קרקעי בסוריה

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 16:52

לדברי מקורות, הצבא הטורקי זקוק לעוד כמה ימים ספורים כדי להיות מוכן למבצע בצפון סוריה. החלטה לגבי מבצע קרקעי תתקבל ככל הנראה בישיבת קבינט היום. ההסלמה החלה לאחר מתקפת הטרור באיסטנבול לפני שבועיים

הצבא הטורקי זקוק לעוד כמה ימים כדי להיות מוכן למבצע קרקעי בצפון סוריה. החלטה לגבי מבצע קרקעי תתקבל ככל הנראה בישיבת קבינט היום (שני), כך על פי גורמים רשמיים בטורקיה.

טורקיה תוקפת יעדים כורדיים של YPG מזה כשבוע, ומטוסי קרב טורקיים מפגיזים את האזור. ההסלמה החלה לאחר מתקפת הטרור באיסטנבול לפני שבועיים. אנקרה מאשימה את המליציה בביצוע הפיגוע. המליציה מכחישה, אך מגיבה למתקפות הטורקיות מעבר לגבול בירי מרגמות.

"הכוחות הטורקיים זקוקים לכמה ימים כדי להיות מוכנים לגמרי", אמר גורם רשמי אחד והוסיף כי לוחמים סורים שתומכים בטורקיה מוכנים למבצע גם כן. "המבצע יתחיל בקרוב. זה תלוי רק בנשיא שייתן את ההוראה", הוסיף המקור.

טורקיה ערכה בעבר מבצעים צבאיים בסוריה נגד המליציה הכורדית, שלטענתה, היא זרוע של מפלגת העובדים הכורדית (PKK), שנחשבת ארגון טרור בארצות הברית ובאיחוד האירופי.

מתקפת טילים טורקית על אזור כורדי בסוריה. רויטרס
מתקפה טורקית בסוריה/רויטרס
מתקפת טילים טורקית על כורדים בסוריה. רויטרס
מתקפה טורקית בסוריה/רויטרס
זירת הפיגוע ברחוב איסתיקלאל, כיכר טקסים, איסטנבול טורקיה, בבוקר שאחרי, 15 בנובמבר 2022/ללא

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי טורקיה תתחיל במבצע יבשתי להגנה על גבולה הדרמי כמועד הנוח ביותר לה. היום בשעה 15:30 הוא ינהל פגישת קבינט. "כל ההכנות הושלמו. כעת זאת החלטה פוליטית", אמר מקור טורקי אחר לרויטרס לקראת הפגישה. לדברי המקור, מבצע קרקעי יציב לו למטרה אזורים במנביג', קובאני ותל רפעת.

אנקרה נמצאת בקשר עם רוסיה ועם ארצות הברית בנוגע לפעילותה הצבאית, הוסיף המקור. ארצות הברית הביעה את חששה לגבי ההסלמה ולגבי צעדיה של טורקיה, החברה בנאט"ו. רוסיה הפצירה בטורקיה להפגין איפוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully