וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאות בסין נגד הגבלות הקורונה: "רוצים חופש - לא בדיקות PCR"

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 8:51

הפגנות פרצו בקמפוסי אוניברסיטאות ברחבי המדינה, לאחר ש-10 בני אדם נהרגו בשריפה שפרצה בבניין מגורים בעיר אורומצ'י. לטענת המפגנים, הנפגעים לא היו יכולים לברוח מהמבנה, בגלל ההגבלות. "חייבים לצעוק לטובת אלו שמתו"

בווידאו: מחאה נגד הגבלות הקורונה בשנחאי, סין/רויטרס

הפגנות פרצו היום (ראשון) בסין, במחאה על הגבלות הקורונה שחלות במדינה קרוב לשלוש שנים. עוד טוענים המפגינים כי בעקבות הסגר נהרגו לאחרונה כמה סינים בשריפה שפרצה בבניין מגורים. ההפגנות נערכות בערים ובקמפוסים של האוניברסיטאות, ואינן דבר נפוץ במדינה.

בהפגנה שהתקיימה אתמול בשנגחאי קראו המוחים להסיר מהשלטון את המפלגה הקומוניסטית, וקראו לנשיא הסיני, שי ג'ינפינג, להתפטר. במקרה אחר המפגינים צעקו "לא לבדיקות PCR - אנחנו רוצים חופש".

הפגנות בסין לזכרם של ההרוגים בשריפה באורומצ'י ונגד הגבלות הקורונה, סין. רויטרס
הפגנות בסין. אתמול/רויטרס
הפגנות בסין לזכרם של ההרוגים בשריפה באורומצ'י ונגד הגבלות הקורונה, סין. רויטרס
הפגנות בסין. אתמול/רויטרס

המחאות בשנגחאי פרצו לאחר שבסוף השבוע 10 בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו בשריפה שהתלקחה בעיר אורומצ'י, בירת המחוז שינג'יאנג. רבים בסין מאמינים כי הנגפעים לא היו יכולים להימלט מהבניין, בגלל הגבלות הקורונה. עם זאת, הרשויות המקומיות הכחישו את הטענה.

תיעוד מההפגנות ומהשריפה הוסרו מהר מהרשת, בעקבות הצנזורה במדינה, אך כן הופצו בטוויטר, מפני שהשימוש ברשת החברתית זו נאסר בסין. "פעם פחדתי, אבל היום אני חייב לצעוק לטובת אלו שמתו", קרא אחד המפגינים בשנגחאי, שסרטון שלו הוסר מהרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully