וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני מעזה שעבד בישראל תכנן לפוצץ אוטובוס: "עבד עם הג'יהאד האסלאמי"

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 11:14

כתב אישום הוגש נגד פתחי זקות בן ה-31 מרפיח, שעבד בארץ ללא היתר ותכנן לפוצץ מטען חבלה באוטובוס שבו היה נוסע. לפי האישום, הוא נפגש עם פעיל מארגון הטרור, שלימד אותו לייצר מטענים. הוא נעצר לאחר שאסף חוטי חשמל, סוללות ונורות כדי לקדם את הפיגוע

בווידאו: פיגוע משולב בירושלים: הרוג ועשרות פצועים מפיצוץ מטענים בתחנות אוטובוס/צילום: רוני כנפו, רויטרס, משטרה

פלסטיני מעזה שעבד בישראל ללא היתר תכנן לבצע פיגוע תופת באוטובוס בארץ - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי פעיל הג'יהאד האסלאמי לימד אותו לייצר מטען חבלה, והוא תכנן לעשות זאת ולהטמין אותו באוטובוס.

עוד עולה מכתב האישום כי הפועל, פתחי זקות בן ה-31 מרפיח, נפגש באופן אקראי עם פעיל ארגון הטרור העזתי, וזה הציע לו לבצע פיגוע בישראל. תחילה הוא סירב, אך בהמשך הסכים לעשות זאת. הפעיל לימד את זקות לייצר מטעני חבלה והעניק לו את הכינוי "אבו מחמד".

אילוסטרציה. ShutterStock
תכנן לפוצץ מטען. אוטובוס, אילוסטרציה/ShutterStock

זקות התייעץ עם אחד הפעילים, הסביר לו שמורכב לבצע פיגוע באולם אירועים או בקניון, והציע לפוצץ את המטען באוטובוס שבו הוא נוסע לישראל. בחודש שעבר הוא נכנס לארץ ללא היתר, ובמשך שהותו בישראל אסף חוטי חשמל, מד חשמל, סוללות ונורות, כדי להכין את המטען. זמן קצר לאחר מכן נעצר.

לפלסטיני יש רקע במעורבות בטרור, ובמהלך צוק איתן הוא אחסן בביתו רקטות של הג'יהאד האסלאמי. ב-2016 סייע לארגון להעביר לוחות בטון למנהרה.

הפרשה נחקרה בין היתר בידי שב"כ. כתב האישום מייחס לו עבירות של חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, הכנת פיגוע, החזקת נשק, שהות בלתי חוקית וסעיפים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully