וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון החליט: לא נבטל את האיסור על הקרנת "ג'נין ג'נין" בישראל

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 21:51

שופטי העליון קבעו לא קיבלו את ערעורו של במאי הסרט מוחמד בכרי, וקבעו כי הוא הפיץ לשון הרע. כמו כן, האשים בית המשפט את הבמאי בהפצת לשון הרע באופן אישי כנגד סא"ל במיל ניסים מגנאג'י, ובהעלאת הסרט ליוטיוב. "סרט שקרי הכולל כזבים ובדיות על חיילי צה"ל"

בווידאו: דיון בביהמ"ש העליון בערעור על איסור הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" של מוחמד בכרי/צילום: רוני כנפו

בית המשפט העליון הכריז היום (רביעי) על צו מניעה גורף האוסר על הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין", וקבע כי במאי הסרט מוחמד בכרי הפיץ לשון הרע. זאת, בתום ערעור של בכרי לתביעה שהגיש סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י. "סרט שקרי הכולל כזבים ובדיות על חיילי צה"ל".

שופטי העליון הכריעו היום פה אחד כי יש להטיל על בכרי אחריות על ארבע הקרנות של הסרט, שבוצעו בין השנים 2012-2010, ועל הפצת הסרט באתר "יוטיוב". כמו כן, האשים בית המשפט את בכרי בהפצת לשון הרע כלפי מגנאג'י באופן אישי.

מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
אשם בפרסום לשון הרע, מוחמד בכרי/אדריאן הרבשטיין

הסרט "ג'נין ג'נין" מתאר את תגובתם של תושבים פלסטיניים למבצע "חומת מגן" שהתרחש באפריל 2022. במבצע, שהחל בתגובה לפיגוע התאבדות בליל-הסדר במלון "פארק" בנתניה בו נרצחו 30 ישראלים, נכנסו כוחות צה"ל למחנה הפלטינים ג'נין וניהלו לחימה באזור, תוך שהם מתריעים מפני האוכלוסיה האזרחית לעזוב את המקום. במבצע נהרגו 23 חיילי צה"ל, ו-52 פלסטיניים, כחצי מהם מחבלים.

הסרט התיעודי מתאר מעשים קשים שבוצעו כביכול על ידי חיילי צה"ל במהלך המבצע. כמו כן, בסרט שולבו צילומים של מגנאג'י, יחד עם צילומים של מעשה ביזה שבוצע כביכול באיומי נשק כלפי אחד המרואיינים בסרט. בית המשפט העליון טען כי מדובר ב"סרט שקרי הכולל כזבים ובדיות על חיילי צה"ל". כמו כן, קבעו שופטי העליון ששילוב צילומיו של מגנאג'י עם סצנת הבחה נועד בכדי לקשר את התובע למעשה, וכי מדובר בלשון הרע כלפי מגנאג'י באופן אישי, זאת, לטענתם "בהיותו מזוהה כמי שנטל חלק בלחימה בג'נין במבצע 'חומת מגן'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מהומה פרצה בביהמ"ש בפתיחת דיון הוכחות 
בתביעת לשון הרע בגין הסרט "ג'נין ג'נין"

בית המשפט המחוזי-מרכז, לוד

יוצר הסרט מוחמד בכרי נחקר בדיון, במסגרת משפט הדיבה שמנהל נגדו 
סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י, שהשתתף במבצע "חומת מגן" ב-2002. רויטרס
מהומה בבית המשפט העליון בתביעה נגד הסרט "ג'נין ג'נין"/רויטרס

תחילה, דנו שלושת השופטים בסוגיית ההתיישנות על תביעתו של מגנאג'י. השופט דוד מינץ טען כי הסרט משמש "עוולה מתמשכת", החל משנת 2002 ועד היום. זאת, מםני שהסרט לא הוסר מאתר "יוטיוב" ונותר במרחב הציבורי. לעומת זאת, השופט יצחק עמית טען כי יש להסתכל רק על ארבע ההקרנות של הסרט, ויש לספור את זמן ההתיישנות מאז ביצוע ההקרנות. אולם כל השופטים הסכימו כי בחירתו של מגנאג'י שלא לצפות בסרט במשך כמה שנים לא יכולה לעקב את ספירת ההתיישנות.

בנושא העלאת הסרט ליוטיוב, נקבע ברוב דעות כי למרות שאין ראיות הקושרות את בכרי להעלאת הסרט לאתר, יש להטיל עליו את האחריות למעשה. זאת, עקב העדר נסיון מצידו של בכרי להוריד את הסרט מהאתר.

לבסוף, קבע בית המשפט כי יש להותיר על כנם את החלטות בית המשפפט המחוזי, בהן צו מניעה גורף האוסר על הקרנת הסרט בישראל ופיצוי למגנאג'י בסך 175 אלף שקלים. אולם, השופטים לא הורו על הסרת הסרט מיוטיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully