וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה של לוין על סמוטריץ': "רוצה להשתלט על חצי ממשלה, שום דבר לא אידיאולוגי"

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 16:51

בכיר הליכוד ומנהל המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה תקף את יו"ר הציונות הדתית ואמר כי הוא מנסה "להקים ממשלה בתוך ממשלה". בשיחה שהדברים שנאמרו בה מתפרסמים לראשונה בוואלה! לוין חשף כי סמוטריץ' דרש אגפים במשרדים על אף שידע כי הם מיועדים לבכירי ליכוד

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

ח"כ יריב לוין, בכיר הליכוד ומנהל המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה, תקף היום (רביעי) בשיחות סגורות את ההתנהלות של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה.

מדובר בשיחה שהדברים שנאמרו בה מתפרסמים לראשונה בוואלה! ובה לוין אמר כי מטרתו של סמוטריץ' היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה".

לוין מנה דוגמאות כמו הסירוב של הליכוד לאפשר לסמוטריץ' שליטה במועצת החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך, משרד שהליכוד מייעד לאחד מאנשיו וכן חשף כי יו"ר הציונות הדתית דרש שליטה במערך הגיור, הנמצא כיום במשרד ראש הממשלה.

לחולפין לדברי לוין דרש סמוטריץ' סמכויות על ניהול המאבק בארגוני החרם והדה לגיטימציה במשרד החוץ וכן ארבע ועדות בכנסת מתוך 11 ששייכות לקואליציה. הוא אמר שמדובר ב"דרישות הזויות" וציין כי "שום דבר לא אידיאולוגי".

יריב לוין  במהלך ועידת ג'רוסלם פוסט 24 באוקטבור 2022. אבשלום ששוני, מעריב
"דרישותיו הזויות". ירין לוין/מעריב, אבשלום ששוני

גורם בציונות הדתית מסר בתגובה למתקפה של לוין על סמוטריץ': "המצב מחייב להקים ממשלה מיד ולא להתקוטט בתקשורת".

אתמול נפגש סמוטריץ' עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות ושני הצדדים הטילו את האחריות אחד על השני. בציונות הדתית טענו כי הליכוד "חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו" יום לפני כן ו"החזיר למעשה את המו"מ לנקודת ההתחלה".

גורמים במפלגה טענו כי אתמול הגיעו לסיכומים מסוימים סביב חלוקת תפקידים וסוגיות מהותיות כמו על ההתיישבות ביהודה ושומרון - אך לטענתם, לסמוטריץ' התברר בפגישה עם נתניהו כי הליכוד חזר בו מאותם סיכומים.

עוד בוואלה!

הפגישה בין נתניהו לסמוטריץ' הסתיימה ללא תוצאות: "הליכוד חזר בו מהסיכומים"

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לפי גורמים המעורים במשא ומתן, המחלוקת בין הציונות הדתית לליכוד נוגעת לתיקים הנוספים שהמפלגה תקבל, מלבד האוצר - החינוך או עלייה וקליטה, וכן בנוגע לסמכויות על ההתנחלויות שסמוטריץ' ביקש להעביר לידי שר ממפלגתו שישב במשרד הביטחון.

בליכוד הכחישו את טענות הציונות הדתית, וטענו כי הוסכם שתפקיד שר האוצר יהיה ברוטציה, למרות שאתמול הונחה בפניו הצעה שהתייחסה לכהונה מלאה במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully