וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה בין נתניהו לסמוטריץ' הסתיימה ללא תוצאות: "הליכוד חזר בו מהסיכומים"

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 10:36

רה"מ המיועד ויו"ר הציונות הדתית המשיכו בשיחות המו"מ להרכבת הממשלה, אך משבר חדש עלה בנוגע לתיקים נוספים שהמפלגה צפויה לקבל. נתניהו צפוי להיפגש בהמשך הלילה גם עם בן גביר, ברקע התעקשותו לקבל לידי מפלגתו את תיק הנגב והגליל, שבליכוד מייעדים לש"ס

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגשו הערב (שלישי) בכנסת, בניסיון לפתור את הפלונטר בשיחות המו"מ להרכבת הממשלה, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות ושני הצדדים הטילו את האחריות אחד על השני.

לטענת הציונות הדתית, "לצערנו, הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו"מ לנקודת ההתחלה". גורמים במפלגה טענו כי אתמול הגיעו לסיכומים מסוימים סביב חלוקת תפקידים וסוגיות מהותיות כמו על ההתיישבות ביהודה ושומרון - אך לטענתם, לסמוטריץ' התברר בפגישה הלילה עם נתניהו כי הליכוד חזר בו מאותם סיכומים.

לפי גורמים המעורים במשא ומתן, המחלוקת בין הציונות הדתית לליכוד נוגעת לתיקים הנוספים שהמפלגה תקבל, מלבד האוצר - החינוך או עלייה וקליטה, וכן בנוגע לסמכויות על ההתנחלויות שסמוטריץ' ביקש להעביר לידי שר ממפלגתו שישב במשרד הביטחון.

בליכוד הכחישו את טענות הציונות הדתית, וטענו כי הוסכם שתפקיד שר האוצר יהיה ברוטציה, למרות שאתמול הונחה בפניו הצעה שהתייחסה לכהונה מלאה במשרד. "הליכוד לא חזר בו משום סיכום", נמסר מטעם המפלגה. "סוכם עם סמוטריץ' שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העלייה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ' אחרי שהושג הסיכום זה להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר".

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו וסמוטריץ' בהשבעת הכנסת/ראובן קסטרו

נתניהו צפוי להיפגש בהמשך הלילה גם עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שאמר מוקדם יותר במליאת הכנסת כי "בלי שנוכל להשקיע בפריפריה, לא ניכנס לממשלה". זאת בהתייחס לדרישה שמפלגתו תקבל את תיק הנגב והגליל, שבליכוד מייעדים לש"ס.

במקביל למחלוקת שטרם נפתרה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לסמוטריץ' סביב תיק האוצר - נותר גם מבוי סתום מול יהדות התורה שדורשת לקבל תיק נוסף, כמו המשרד לשוויון חברתי, אך עד כה ללא הסכמות.

אתמול הביע דרעי נכונות לוותר על תיק האוצר כדי לפתור את המשבר במו"מ הקואליציוני. יו"ר ש"ס ביקש לקבל את תיקי הפנים, התחבורה והבריאות, זאת בנוסף לתיק הדתות ותיק הנגב והגליל ותפקיד שר נוסף בממשלה. על פי ההצעה דרעי עצמו יכהן כשר הפנים והתחבורה וגם ישמש כסגן ראש הממשלה, ויתר התיקים - בריאות, דתות, ונגב גליל ותפוצות - יתחלקו בין חברי המפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הביע נכונות לוותר על תיק האוצר. דרעי/ראובן קסטרו

נכון לעכשיו מייעדים בליכוד לציונות הדתית את תיקי האוצר, העלייה והקליטה, ושר נוסף במשרד הביטחון עם סמכויות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. סמוטריץ' דורש גם את תיק החינוך אך בליכוד מעוניינים להשאיר אותו במפלגה. לעוצמה יהודית מייעדים בליכוד את תיקי ביטחון הפנים, החקלאות והמורשת.

ליהדות התורה מייעדים בליכוד את תיקי השיכון, משרד ירושלים, שיפוצל ממשרד המורשת, המשרד לשוויון חברתי ואת ראשות ועדת הכספים. במפלגה זועמים על חלוקת התיקים המסתמנת לציונות הדתית ולש"ס. גורמים במפלגה אמרו כי החלוקה "חסרת כל פרופורציה מול ההצעות שקיבלנו. אנחנו מדברים על נושאי מהות והם בינתיים מחלקים את השלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully