וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים לפעילות לחילוץ גופת הישראלי מג'נין: "החוטפים יביאו על עצמם צרות"

לצד מאמצי הרשות הפלסטינית להביא להחזרת גופתו של טירן פרו בן ה-18, שנחטף מבית חולים בעיר, לטענת משפחתו בעודו בחיים, במערכת הביטחון נערכים לאפשרויות אחרות. בד בבד, מאות מבני העדה הדרוזית קוראים להשבת גופתו: "אם היא לא תוחזר כל הדרוזים ייכנסו לג'נין"

בווידאו: מאות דרוזים קוראים להשבת גופת הישראלי מג'נין/צילום: יואב איתיאל

צה"ל נערך היום (רביעי), בין היתר, לפעילות לחילוץ גופתו של טירן פרו, הישראלי בן ה-18 שנחטף אתמול מבית חולים בעיר, לטענת משפחתו בעודו בחיים. זאת, לצד מאמצי הרשות הפלסטינית לפתור את הסוגיה.

"החמושים שחטפו את הגופה יביאו על עצמם צרות", אמר גורם ביטחוני בכיר. "מעבר לזה הם פוגעים בכלכלה המקומית בג'נין ומבריחים את ערביי ישראל". עוד אמר הגורם כי "הפעולה שביצעו החמושים הביכה מאוד את הרשות הפלסטינית, שבלילה כבר חשבה שהסוגיה נפתרה".

"הפעולה הזו של חטיפת גופה מבית חולים ואחר כך מאזור המחסום גוררת אחריה ביקורת גם ברשות הפלסטינית, אבל גם מגורמים באירופה", הוסיף הגורם. "היא מציגה את הרשות כחסרת משילות. אנחנו מעריכים שלחמאס יש יד בנושא. נעשים מאמצים גדולים לסיים את האירוע על ידי גורמים ברשות, מנגנוני הביטחון ומושל ג'נין ומשפחתו. בשלב זה אין כל התפתחות".

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום עם אביו של טירן, ולאחר מכן הזהיר את החמושים שחטפו את הגופה. "ישראל הוכיחה בחודשים האחרונים שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר". גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס לחטיפת הגופה וכינה אותה "מעשה נבלה של פראי אדם. יש לפעול בכל האמצעים כדי להשיב את גופתו של טירן לחיק משפחתו".

בהמשך שוחח עם אביו של טירן גם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בשיחתם חיזק הנשיא את חוסאם פרו, וסיפר כי הוא עוקב מהבוקר אחר ההתפתחויות, וביקש לחבק ולחזק את ידי המשפלה. "כל הציבור הישראלי אתכם ומתפלל שהטרגדיה הזאת תעבור כמה שיותר מהר," אמר.

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים וגופתו נחטפה על ידי חמושים בג'נין/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מצבו של הצעיר השני שהיה מעורב בתאונה, אדיר דקסה בן ה-18 מדליית אל כרמל, מוסיף להיות קשה, והוא מורדם ומונשם בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שעבר ניתוח בראשו. "יש לנו מזל שהוא הוטס לכאן, בבית חולים נותנים לו את הטיפול הטוב ביותר", אמרה אחותו יארה. "אנחנו מקווים שייצא מהמצב הזה, עוד ארבעה ימים הוא בן 18. לא מאחלת סיטואציה כזו לאף אחד. טסנו לג'נין איך ששמענו על התאונה". יארה סיפרה גם על חברו של אחיה, טירן, שנהרג בתאונה, ואמרה בבכי כי היה בן בית אצלהם. "זה כאב שאין להסביר אותו במילים, זה לא נתפס. זה שחטפו אותו - זה הכי אכזרי שיש. מקווה שיחזירו אותו בהקדם".

בד בבד, מאות מבני העדה הדרוזית מפגינים בשעה זו מול בניין מועצת דליית אל-כרמל וקוראים לפלסטינים להשיב את גופת הצעיר. הנוכחים מניפים תמונות של פרו, וחלקם משמיעים קריאות נקמה על החטיפה: "אנחנו עדיין סומכים על כוחות הביטחון, אבל אם לא תושב הגופה ניכנס כל הדרוזים לג'נין ותושבי העיר יישאו באחריות". אחרי האיום, צעירים דרוזים נצפו בקרבת קו התפר. גורמים צבאיים מאוגדת יהודה ושומרון פנו לראשי העדה הדרוזית ואמרו כי כניסתם לג'נין עלולה לסבך עוד יותר את תהליך המו"מ שמתנהל מאחורי הקלעים.

עוד בוואלה!

"החמושים ניתקו את טירן מהמכשירים בבית החולים בג'נין בעודו בחיים"

לכתבה המלאה
שלב אחר שלב הצעיר הישראלי שגופתו נחטפה בידי חמושים בג'נין. פלאש 90, עיבוד תמונה
שלב אחר שלב/עיבוד תמונה, פלאש 90

התאונה וחטיפת הגופה - דקה אחר דקה

10:30 - תאונת דרכים בעיקול עוקף ג'נין. שני אזרחים ישראלים מדליית אל כרמל נפצעו באורח קשה. שניהם מפונים לבית החולים הממשלתי בג'נין. לאחר בדיקות החליט הצוות הרפואי להכריז על טירן פרו בן ה-18 כבר פינוי לבית החולים רמב"ם אך מעדכנים את גורמי הביטחון בישראל כי הוא חייב להיכנס לחדר ניתוח בשל מצבו החמור והלא יציב. הפצוע השני מפונה באמצעות אמבולנס למנחת ומשם במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

20:00-11:00 - פרו, פצוע אנוש בשלב זה, עובר סדרת ניתוחים ומועבר לחדר טיפול נמרץ להשגחה, אך מצבו מדרדר בשנית והוא מת מפצעיו כשאביו ודודו לצידו. נציגים פלסטינים מעדכנים את גורמי הביטחון בישראל שהאזרח מת וכי יש לתאם את העברת גופתו באמצעות אמבולנס לצד הישראלי.

20:30 - עשרות חמושים מקיפים את בית החולים וחודרים אל המחלקה לטיפול נמרץ, מנתקים את הגופה מהמכשירים וחוטפים אותה למקום לא ידוע - לעיני נציגי המשפחה והרופאים. מידע בנושא הועבר במהירות לגורמים במערכת הביטחון.

20:35 - מבירור של גורמים במערכת הביטחון, עולה כי פעילי הג'יהאד האסלאמי חשבו כי מדובר במסתערב של כוחות הביטחון שנפצע מירי חמושים, ולכן חטפו אותו ובתמורה דורשים שחרור גופות. גורם ביטחוני: "תוך זמן קצר החלו לזרום ידיעות על הצהרות של נציגי פעילי טרור מאיו"ש ומעזה שדרשו לשחרר גם מחבלים".

20:50 - בהתאם להתייעצויות במערכת הביטחון הוחלט על ניהול מגעים בכמה מישורים עם בכירים ברשות הפלסטינית כדי לשחרר את הגופה. אלה כוללים שיח מדיני ואזרחי ואף שיחות עם גורמי דת.

23:00 - חלה תפנית בהידברות. בג'יהאד האסאלמי החליטו על הרגעת הרוחות ושחרור הגופה לנציגי הרשות הפלסטינית מג'נין לישראל. גורם באוגדת יו"ש: "לאחר ששקעה ההבנה ברשות ובקרב פעילי הג'יהאד כי מדובר באזרח ישראלי תמים שאין לו כל קשר למערכת הביטחון הם החליטו לשחרר אותו".

23:15 - הגופה של טירן פרו בן ה-18 מדליית אל כרמל הועברה לאמבולנס פלסטיני שעשה את דרכו אל מעבר גלבוע (ג'למה), אך לפתע כיתרו את האמבולנס ואת כוחות הביטחון הפלסטינים, פלסטינים ממחנה הפליטים ג'נין שדרשו את הגופה, תוך כדי שהם יורים באוויר. תוך דקות של חילופי דברים ואיומים בין הצדדים, נעלמים המחבלים עם הגופה לתוך מחנה הפליטים ג'נין ועד כה לא יודעים מי מחזיק בה.

00:00 - מחצות ועד רגעים אלה מתנהלים מגעים בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן, מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, ראש המינהל האזרחי פארס עטילה, בכירים בשב"כ וגורמים מדיניים, כולל מנהיג העדה הדרוזית השייח' מואפק טאריף וראש מועצת דליית אל כרמל רפיק חלבי, במאמצים להשיב את הגופה.

09:00 - כאמצעי לחץ, הוחלט לסגור את מעברי הגבול באזור ג'נין למעבר ישראלים ופלסטינים. בפיקוד המרכז התקבלה החלטה להיערך לאפשרות של פעולה ממוקדת ורחבה לחילוץ הגופה מידי החמושים בג'נין.

10:30 - חמושים בג'נין הודיעו ברחובות העיר וברשתות לצעירים להיערך לאפשרות של פלישה ישראלית ללב ג'נין כדי לחלץ את הגופה. גורם צבאי באוגדת יו"ש: "השעות הקרובות הן קריטיות . ורגישות מאוד. נותנים לרשות עוד קצת זמן להפעיל לחת על החמושים בג'נין. אם לא הם ימצאו את צה"ל נכנס בכל הכוח לג'נין לחלץ גופה של אזרח ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully