וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציונות הדתית מבהירים: "הרבה דברים נשארו פתוחים - כולל קווי יסוד"

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 8:54

חרף ההתקדמות במשא ומתן להקמת ממשלה, חברת הכנסת מיכל וולדיגר אמרה בריאיון ל-103 כי הצדדים עדיין לא הגיעו לידי הסכמות. עם זאת, היא הבהירה כי הפער לא גדול: "מאמינה שזה יקרה בימים הקרובים - זה לא משהו מורכב מדי"

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית התייחסה הבוקר (שלישי) למשא ומתן עם הליכוד על הקמת הממשלה ואמרה כי "אני מאמינה שזה יקרה בימים הקרובים, אבל כרגע זה עוד לא נגמר. דברים רבים נשארו פתוחים, כולל הסכמים וקווי יסוד, אבל אני בטוחה, זה לא משהו מורכב יותר מדי, בטוחה שנסיים את זה בהקדם האפשרי". את הדברים אמרה בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103.

"אני מאמינה שנצליח להרכיב ממשלה שתעשה את מה שהבטחנו שנעשה", הוסיפה וולדיגר, שסירבה לפרט מהן ההסכמות המסתמנות. "זה לא מאבק בין דרעי לסמוטריץ', כולנו יחד נצליח להגיע להבנות ואנחנו בדרך".

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הרבה דברים נשארו פתוחים", נתניהו וסמוטריץ' בהשבעת הכנסת/ראובן קסטרו

אתמול, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגשו בניסיון לפתור את המשבר. זאת, ברקע ההתעקשות של סמוטריץ' על תיק הביטחון או האוצר. בפגישה השתתף גם ח"כ יריב לוין מהליכוד. בסיום הפגישה הביעו גורמים בליכוד אופטימיות זהירה בנוגע להתקדמות לעבר פתרון המשבר. בהמשך נפגשו פעם נוספת נתניהו וסמוטריץ', ובסיום הפגישה נועד יו"ר הליכוד עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

דרעי הביע נכונות לוותר על תיק האוצר כדי לפתור את המשבר במו"מ הקואליציוני, אך בשלב זה אין עדיין התקדמות מול סמוטריץ'. יו"ר ש"ס ביקש לקבל את תיקי הפנים, התחבורה והבריאות, זאת בנוסף לתיק הדתות ותיק הנגב והגליל ותפקיד שר נוסף בממשלה. על פי ההצעה דרעי עצמו יכהן כשר הפנים והתחבורה וגם ישמש כסגן ראש הממשלה, ויתר התיקים - בריאות, דתות, ונגב גליל ותפוצות - יתחלקו בין חברי המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully