וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 נעצר בחשד לתקיפת החיילת בחברון

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 12:23

המשטרה איתרה ועצרה את החשוד שתקף במקל את החיילת באירועי האלימות במהלך שבת "חיי שרה" בשבוע שעבר בעיר. בחקירתו הוא הכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר בטעות בזיהוי. מעצרו של החשוד הוארך עד יום חמישי

נער בן 17 נעצר הלילה (שלישי) בחשד לתקיפת החיילת בשבת "חיי שרה" בחברון. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בחמישה ימים. בחקירתו הוא הכחיש את המיוחס לו וטען כי מדובר בטעות בזיהוי.

לפי החשד, במהלך השבת התפחתו עימותים אלימים בין יהודים לפלסטינים וכוחות הביטחון שבמהלכם תקף אזרח ישראלי חיילת צה"ל בעזרת מקל, וכתוצאה מכך היא נזקקה לטיפול רפואי. לאחר מכן החיילת התלוננה במשטרה. בנוסף, נפצעו שני פלסטינים כתוצאה מיידוי האבנים.

הקטין בן ה-17 שנעצר בחשד לתקיפת חיילת בשבת חיי שרה בחברון, הובא כעת לדיון הבקשה להארכת מעצרו בבית משפט השלום, ירושלים. 22 בנובמבר 2022. שלו שלום, TPS
החשוד בבית המשפט. היום/TPS, שלו שלום

במקביל, בית משפט השלום בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרו של חשוד נוסף - חייל בן 21 בשירות סדיר, תושב מודיעין עילית שהיה בחברון בזמן חופשה. לטענת המשטרה, במהלך כניסה מתואמת לקבר עתניאל בן קנז בחברון הגיע החשוד יחד עם חבריו במטרה לעורר מהומות, לאחר שנבלם על ידי שוטרת מג"ב וסירב לעזוב את המקום משך בשיערה, תקף באגרופים ודחף אצבע לעיניה.

נציג המשטרה אמר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה התנהגות כזו שתוקפים קצינת מג"ב וחיילים בצה"ל". בחקירתו טען כי במהלך האירוע נפל וכתוצאה מכך היא נפצעה שלא בכוונת מתכוון.

עימותים בין צה"ל לפלסטינים בחברון, 19 בנובמבר 2022. רויטרס
כוכבי: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת". עימותים בחברון, 19 בנובמבר/רויטרס

בנוסף, שוטרי מחוז ש"י עצרו צעירה בת 21 מגוש עציון בחשד שתקפה שוטרת בכניסה למערת המכפלה במהלך השבת בחברון, וכן איימה עליה. בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורה בתנאים מגבילים.

במהלך האירועים באותה שבת נעצרי גם תושב קרית ארבע בחשד שתקף את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר המתגורר ביישוב. בית מפשט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים ושחררו למעצר בית, בטענה כי מדובר באזרח הלום קרב. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי החשוד פגש את ח"כ בן גביר בערב שבת באזור קרית ארבע, חיבק אותו וחנק אותו. לאחר מכן התבקש לעזוב את המקום וסירב ותקף את המאבטח.

עו''ד גולן מאירי, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר לשופט כי "הוא לחש על אוזנו של איתמר בן גביר, חיזק אותו וביקש ממנו לפעול למען עם ישראל, אמר דברים חיוביים, נגרם לו עוול, הוא חיבק אותו עם יד אחת בעודו אוחז את ביתו בת הארבע בידו השנייה. המאבטחים חשבו שמדובר בעניין חריג, לא כי ראו חניקה כי השהות החיבוק היתה ארוכה".

שופט השלום עמיר שקד שהורה על שחרור החשוד למעצר בית ציין בהחלטתו כי מדובר "במשיב שהינו הלום קרוב בפוסט טראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully