וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כית מהליכוד ליועמ"שית: "שקלי לסיים את תפקידך - אין לך את הכלים הדרושים"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 16:47

הח"כית החדשה טלי גוטליב פנתה לבהרב מיארה וביקש ממנה להתפטר מתפקידה. במכתב ששלחה טענה הח"כית כי מינויה נעשה ממניעים אישיים ולא משיקולים נכונים, והטיחה בה שורת עלבונות. "הפגנת חוסר הבנה בסיסי בתחום הפלילי"

בווידאו: טקס כניסה לתפקיד של היועמ"שית החדשה עו"ד גלי בהרב-מיארה/צילום: לע"מ

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) פנתה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, וקראה לה לשקול לסיים את תפקידה. "במלוא הכבוד, אין לך כלים לעמוד בראש מערך התביעה הפלילית, נדמה כי אינך מתאימה לשמש כיועצת משפטית לממשלה", כתבה גוטליב. "סברתי כי יהא זה נכון לפנות אליך באופן אישי למען תשקלי לסיים את תפקידך כיועצת משפטית לממשלה. אינך חייבת כמובן ושמורה לממשלה אשר תיכון לפעול בהתאם לכלים הנתונים בידיה ובהתאם לעמדת חבריה".

גוטליב התייחסה בפנייתה לעמדותיה של בהרב מיארה בסוגיות כמו משפט ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, חוות הדעת שמסרה בעניין מינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר ונושאים נוספים. לטענתה של חברת הכנסת החדשה, היועצת המשפטית עשתה כמה טעויות ומפגינה "חוסר הבנה בסיסי בתחום הפלילי". עוד טענה גוטליב כי מינויה לתפקיד נעשה ממניעים אישיים של שר המשפטים היוצא גדעון סער.

גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה בישיבת הממשלה האחרונה בראשות יאיר לפיד, 20 בנובמבר 2022. רוני כנפו
"שקלי את סיום תפקידך". בהרב מיארה/רוני כנפו
טלי גוטליב בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הטיחה שורת עלבונות. גוטליב/ראובן קסטרו

אתמול הבהירה היועצת המשפטית לממשלה במכתב שנשלח לנתניהו כי ניתן להטיל קלון על מי שנגזר עליו עונש מאסר על תנאי. לכן, על פי עמדתה, יו"ר ש"ס אריה דרעי לא יוכל להתמנות לשר, אך יוכל לכהן כחבר כנסת. בנוסף, בהרב מיארה העבירה את ההכרעה בנושא לוועדת הבחירות המרכזית, והוסיפה כי הייעוץ המשפטי לממשלה כבר נדרש לסוגיה בעבר, והחזיק באותה העמדה.

עם פרסום הודעתה טענה גוטליב כי היא טועה. "אין לי עניין אישי עם דרעי אבל יש לי עניין להוכיח שאת לא מתאימה", כתבה גוטליב בציוץ בטוויטר. "חוק יסוד קובע מי שנידון למאסר לא יתמנה לשר אלא אם עברו שבע שנים מתום תקופת ריצוי המאסר. מיארה, בחוקים שונים מאסר כולל מאסר על תנאי, אלא אם נקבע או מובן אחרת ריצוי מאסר הוא רק מאסר בפועל. מובן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully