וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד למצביעי הליכוד: "זה מה שרציתם? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 15:52

ישיבות הסיעות מתכנסות לראשונה מאז פוזרה הכנסת הקודמת, ברקע שיחות המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלה חדשה בראשות נתניהו. בגוש השינוי תקפו את הדרישות הנידונות כעת במו"מ, בהן פסקת ההתגברות ותוספת כספית לתלמידי הישיבות. גנץ: "נתניהו מנסה לבצע פה מהפכה שחיתותית"

בווידאו: השבעת הכנסת ה-25/צילום: ערוץ הכנסת

ישיבות הסיעות בכנסת התחדשו היום (שני) לראשונה מאז פוזרה הכנסת הקודמת, וברקע המשא ומתן הקואליציוני הנמשך בין מפלגת הליכוד, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, ש"ס ויהדות התורה. הראשונים להתכנס היו המחנה הממלכתי ויש עתיד, ואחריהם ישבו עוצמה יהודית, חד"ש-תע"ל והציונות הדתית.

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לדרישותיהם של מפלגות הימין בשיחות הקואליציוניות, בהן תוספת כספית לתלמידי הישיבות והפרדה מגדרית באירועים במרחב הציבורי. "אני רוצה לשאול מפה את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות?", תהה. "אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות".

הוא הוסיף, "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקנים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך ישיבת סיעתו בכנסת 21 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"מצביעי הליכוד הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו". לפיד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ התייחס בפתח ישיבת סיעתו לפסקת ההתגברות. "אני רוצה לפתוח בשאלה לחברי הקואליציה העתידית - מה יקרה בפעם הראשונה שתתגברו על בג"ץ ברוב של 61? כשתתגברו על בג"ץ עם 61 חברי כנסת, המיעוט שייפגע - יהיה זה ערבים, חרדים, להט"בים או נשים - ירגיש שהוא לא חלק מהמדינה. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 - מחצית מהעם ירגיש שזו ממשלת חצי העם".

"מי שעושה זאת - פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות", המשיך גנץ. "מה שנתניהו מבקש לבצע פה הוא "מהפכה שחיתותית". עצם העיסוק קודם כל בהחרבת הדמוקרטיה - מעיד על סדר עדיפויות לקוי. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן תחריב את האיזון בין הרשויות. אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק".

עוד בוואלה!

עוצמה יהודית הפסיקו את המשא ומתן עם הליכוד, בן גביר מסנן את נתניהו

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סיעתו בכנסת 21 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"נתניהו מנסה לבצע פה מהפכה שחיתותית". גנץ, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התייחס בישיבת הסיעה לדרישת מפלגתו לקבל את תיק הנגב, הגליל והפריפריה במשא ומתן הקואליציוני. "בלי שנוכל לעזור לתושבי הפריפריה ובלי שנוכל להחזיר את הביטחון והמשילות - לא נוכל להיות בממשלה. בשביל זה עם ישראל הצביע לנו וזה בנפשנו. אני מאמין שאפשר להקים ממשלת ימין מלא מלא, הדרישות שלנו מאוד צנועות, התנהגנו כמבוגר האחראי אבל נעשה את זה בלי שנחמוק מהמחויבות לאנשים שהצביעו לנו".

עוד אמר בן גביר כי הוא נותן גיבוי לסמוטריץ', שמתעקש על תיק הביטחון. "נכון וראוי לאפשר לו להיכנס למשרד הביטחון. הפיצול ממנו הוא בהתאם להתחייבות שלי מולו ומול הבוחרים שלנו", הסביר. "אני לא עציץ, לא באתי כדי להיות שם. כל שר רוצה להשפיע על המדיניות של המשרד בראשותו. אני בא כדי להיות איתמר בן גביר".

הסיעות מתכנסות ברקע המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלה בראשות נתניהו, והמתחים בינו לבין המפלגות הציונות הדתית, שמתעקשים על תיק האוצר או הביטחון, ועוצמה יהודית, שהפסיקה אתמול את המו"מ בינה לבין הליכוד, לאחר שהאחרונה חזרה בה מההסכמה לתת לה את משרד הנגב, הגליל והפריפריה.

מוקדם יותר היום מונו ח"כ משה גפני מיהדות התורה לתפקיד יו"ר ועדת הכספים הזמנית, וח"כ יואב גלנט מהליכוד לראשות וועדת החוץ והביטחון. גפני אמר בישיבת סיעתו כי גוש הימין מתקדם במשא ומתן והוסיף: "מקווה שנשלים אותו בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully