וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני מונה ליו"ר ועדת הכספים הזמנית, יו"ר הכנסת: "יהפוך למינוי קבוע"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 13:28

במינוי הזמני תמכו 11 חברי כנסת לעומת שניים שהתנגדו מהאופוזיציה, למרות שבהצבעות מסוג זה תמיד הצביעה האחרונה בעד המינוי. בדבריו אמר גפני כי העדיף את התפקיד של יו"ר הוועדה על פני שר כי "כאן אפשר לעבוד סביב כל מה שזז במדינת ישראל, כסף הוא פונקציה של פעילות"

ח"כ משה גפני מיהדות התורה בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום: ראובן קסטרו

ועדת הכספים הזמנית בכנסת אישרה היום (שני) את המינוי של ח"כ משה גפני לתפקיד היו"ר הזמני של הוועדה. עם זאת, גפני צפוי להיבחר לתפקיד גם לאחר הקמת הממשלה, כדבריו של יו"ר הכנסת מיקי לוי, שברך אותו על מינוי ואמר: "מניח שזה יהפוך למינוי קבוע".

במינוי תמכו 11 חברי כנסת, ושני חברי כנסת מהאופוזיציה התנגדו, למרות שבהצבעות מסוג זה האופוזיציה תמיד הצביעה בעד המינוי. ח"כ אחמד טיבי תמך במינוי, ובתגובה תהה בציניות ח"כ ינון אזולאי מש"ס: "כמה זה יעלה לנו?", וגפני הגיב: "כמה שזה יעלה, זה שווה את זה".

גפני סיפר כי רצה לכהן שוב בתפקיד, ולא שאף לתפקיד שר מכיוון ש"כאן אפשר לעבוד סביב כל מה שזז במדינת ישראל. כסף הוא פונקציה של פעילות. אני מקבל עליי את ראשות הוועדה כמי שמייצג את כולם".

משה גפני בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
צפוי להיבחר לתפקיד באופן קבוע. גפני/ראובן קסטרו

"אני מודיע מראש, שמעתי שהנגיד מתכוון להעלות את הריבית במשק, המשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו יותר כסף, אני מתכוון לקיים בזה דיון", אמר גפני. "אני רוצה להעלות גם את העלאת מחירי החלב לדיון. לא יהיה שר אוצר במדינת ישראל שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים החברתיים, השייכים לכולם.

"צריך שכאן בוועדה נדע שזה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים מה שטוב למדינת ישראל. כעת נצטרך להעביר העברות ועודפים שהתרכזו בכמות בלתי מתקבלת על הדעת, אני מתפלל לקדוש ברוך הוא שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה".

בנוסף, ועדת החוץ והביטחון בכנסת אישרה גם את המינוי הזמני של ח"כ יואב גלנט מהליכוד לתפקיד היו"ר של הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully