וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוצמה יהודית מאיימים: "המשבר מול הליכוד אמיתי - לא נרתעים מישיבה באופוזיציה"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 9:40

חבר הכנסת צביקה פוגל סיפר בריאיון ל-103 על הקשיים במו"מ הקואליציוני: "קיבלנו התחייבות שתיק הנגב, הגליל והפריפריה שלנו, ואתמול משהו קרה שאצלנו לא יודעים להסביר אותו. אמרו לנו 'התיק הזה לא שלכם'". על המשבר בין נתניהו לסמוטריץ': "לא נזנח את הציונות הדתית"

בווידאו: ן גביר, עם הגעתו לפגישה עם נתניהו במוצדת זאב בתל אביב/מערכת וואלה!

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית התייחס הבוקר (שני) להפסקת המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, ואמר כי "המשבר אמיתי. אנחנו צריכים לקיים את מה שהבטחנו לציבור במסע הבחירות הזה ובאמת לכבד את אמון הציבור שקיבלנו, אם המשמעות היא שאנחנו נשב באופוזיציה - נשב באופוזיציה, אני לא נרתע מזה".

"קיבלנו התחייבות מהליכוד שתיק הנגב, הגליל והפריפריה שלנו ואתמול משהו קרה", סיפר פוגל. "לפי העדכונים שקיבלתי קרה משהו אתמול שאצלנו לא ממש יודעים להסביר אותו, והתיק הזה פתאום פג. 'התיק הזה לא שלכם', וזהו. לכן ח"כ איתמר בן גביר והצוות החליטו 'בואו נעצור'. אם ככה זה הולך בואו נעצור ונראה לאן זה הולך".

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
משבר במו"מ? נתניהו ובן גביר בהשבעת הכנסת/ראובן קסטרו

לדבריו, מפלגתו אינה מעוניינת לשבת באופוזיציה, אך תעשה זאת אם לא תהיה לה ברירה: "אם לא אוכל לקיים את ההבטחות שהבטחתי לציבור אני לא מתכוון לשבת במקום, אני לא שם בשביל תפקיד - אני שם בשביל לקיים הבטחות. אם לא נקבל את התיקים שיאפשרו לנו לקיים את ההבטחות לא נהיה שם".

עוד התייחס למשבר במו"מ בין הציונות הדתית לליכוד סביב דרישת ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקבל לידיו את תיק הביטחון או האוצר ואמר כי "אם שואלים אותי אם סמוטריץ' יכול להיות שר ביטחון - אני חושב שכן, אני גם רוצה להחליף כמה שיותר מהר את בני גנץ. אבל זו כנראה בעיה שלי. אנחנו ביחד בתור גוש טכני, ממשיכים בתור גוש טכני, לא נזנח את הציונות הדתית".

צביקה פוגל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"לא נרתעים מישיבה באופוזיציה". ח"כ פוגל/ראובן קסטרו

אתמול, עוצמה יהודית הודיעה כי הפסיקה את שיחות המו"מ עם הליכוד. זאת, לדברי בכירים במפלגה - מאחר והליכוד חזר בו מההסכמה לתת למפלגה את משרד הנגב, הגליל והפריפריה.

בתחילה, דרשה עוצמה יהודית את תיק החינוך בנוסף למשרד לביטחון הפנים, אך לאחר מכן נסוגה בהסכמה לאחר שלטענתם בליכוד הציעו לתת להם את המשרד הנגב, הגליל והפריפריה. כעת, בטענה שבליכוד חזרו בהם מההסכמות, הודיע בן גביר על הפסקת השיחות. נציגי המפלגה קיימו היום שיחות משא ומתן עם נציגי הליכוד בירושלים - עד שהופסקו בשעת ערב מאוחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully