וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יזמית הפלא" אליזבת הולמס תרצה 11 שנות מאסר בגין הונאת משקיעים

עודכן לאחרונה: 19.11.2022 / 1:40

הולמס, בת 38, ייסדה את חברת ת'ראנוס לבדיקות דם פשוטות ומהירות, אך כעבור כמה שנים התברר ששיקרה לגבי יכולות הטכנולוגיה. פורבס כינה אותה ב-2014 המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם, וחלקה בת'ראנוס היה שווה 4.5 מיליארד דולר. השופט: "מטריד בכל כך הרבה רמות"

אליזבת הולמס בכניסתה לבית המשפט למתן גזר הדין שלה בקליפורניה
18 בנובמבר 2022. רויטרס
הולמס מלווה בידי משפחתה ובן זוגה לבית המשפט בקליפורניה, הלילה/רויטרס

בית משפט בקליפורניה גזר הלילה (שבת) 11 שנים ושלושה חודשי על מייסדת ת'ראנוס אליזבת הולמס בגין הונאת משקיעים בסטארט-אפ בדיקות הדם שלה, שבעבר הוערך ב-9 מיליארד דולר. פורבס כינה את הולמס המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם ב-2014, כשהייתה בת 30, וחלקה בת'ראנוס היה שווה 4.5 מיליארד דולר.

השופט המחוזי אדוארד דווילה גזר על הולמס שלושה סעיפים של הונאת משקיעים, וסעיף אחד של קשירת קשר. זאת, לאחר שחבר מושבעים הרשיע את הולמס, בת 38, בינואר לאחר משפט שנמשך שלושה חודשים.

הולמס, לבושה בחולצה כהה ובחצאית שחורה, חיבקה את הוריה ואת בן זוגה לאחר מתן גזר הדין.
במהלך השימוע, הולמס בכתה ואמרה שהיא "הרוסה" מכישלונותיה וכי הייתה עושה הרבה דברים אחרת אם הייתה לה הזדמנות. "הרגשתי בושה עמוקה על מה שאנשים עברו כי הכשלתי אותם", אמרה.

אליזבת הולמס בכניסתה לבית המשפט למתן גזר הדין שלה בקליפורניה
18 בנובמבר 2022. רויטרס
איור של הולמס מתוך בית המשפט, הלילה/רויטרס

לפני מתן גזר הדין, דווילה כינה את המקרה "מטריד בכל כך הרבה רמות", ושאל מה הניע את הולמס, יזמית "מבריקה", להציג מצג שווא של החברה שלה למשקיעים. "זהו מקרה הונאה שבו מיזם מרגש התקדם עם ציפיות גדולות רק כדי להיות מנופץ על ידי שקרים, מצגי שווא, היבריס פשוט ושקרים", אמר.

השופט קבע את תאריך הכליאה של הולמס לאפריל. עורכי דינה צפויים לבקש מהשופט לאפשר לה להישאר חופשייה בערבות במהלך ערעורה. עוזר התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף שנק, אמר לשופט לפני מתן גזר הדין כי עונש של 15 שנות מאסר יהיה "הצהרה שהמטרות אינן מצדיקות את האמצעים".
עורך דינה של הולמס, קווין דאוני, ביקש לכלוא את הולמס בביתה, ואמר כי ההקלה מוצדקת משום שבניגוד למישהו שביצע "פשע גדול" היא לא הונעה מתאוות בצע.

התובעים אמרו במשפט כי הולמס הציגה מצג שווא של הטכנולוגיה והכספים של ת'ראנוס, בין היתר בטענה שמכונת בדיקות הדם המזערית שלה הצליחה להריץ מערך של בדיקות מכמה טיפות דם. לדברי התובעים, החברה הסתמכה בחשאי על מכונות קונבנציונליות של חברות אחרות כדי להריץ בדיקות של מטופלים. הולמס העידה להגנתה, ואמרה כי היא מאמינה שהצהרותיה היו מדויקות באותה עת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully