וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ פרסם תמונה מסווגת בציוץ בטוויטר במהלך כהונתו

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 21:54

הנשיא האמריקני לשעבר חשף לפני שלוש שנים צילום מסווג ובו נראה נזק באתר שיגור איראני. מומחי מודיעין תהו אותו זמן איך צולמה אותה תמונה, שהיתה מפורטת ביותר. כעת נחשף כי הושגה באמצעות חללית מסווגת הפועלת במסגרת פרויקט אמריקני שמוערך במיליארדי דולרים

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פרסם לפני שלוש שנים מידע מסווג בציוץ בטוויטר - כך דווח היום (שישי) אתר החדשות NPR. בציוץ נראה תצלום ובו טיל שהתפוצץ על כן שיגור באיראן, ולצידו כתב הנשיא דאז בעוקצנות "זה לא אנחנו", כשהוא מתכוון שאין הכוונה לפעולה של ארצות הברית. לפי הפרסום, התמונה לא צולמה על ידי לוויין רגיל אלא באמצעות חללית אמריקנית שהיתה מסווגת באותו זמן.

"התמונה הזו כל כך טובה, אתה רואה בכל המון פרטים", הסביר ג'פרי לואיס, חוקר צילומי לוויין במכון מידלברי שבמונטריי. "בהתחלה חשבתי שזה צולם על ידי מזל"ט או כלי דומה". אולם מומחי תעופה וחלל קבעו כי התמונה צולמה באמצעות אחד מנכסי המודיעין היקרים ביותר של ארצות הברית, שהיא החללית, הפועלת במסגרת פרויקט בשווי של מיליארדי דולרים.

על פי הדיווחים, טראמפ ראה את התמונה לראשונה במהלך תדרוך מודיעיני יומי בו הוא עודכן בכישלון שיגור הטיל האיראני באתר שצולם. טראמפ ביקש באותו הזמן לשמור עותק של התמונה, ושעה לאחר מכן הפיץ אותה ליותר מ-60 מיליון עוקבים בטוויטר.

תמונה מסווגת שטראמפ צייץ ב-2019, בו נראה שיגור כושל איראני, 18 בנובמבר 2022. מתוך חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ, אתר רשמי
התמונה שהיתה מסווגת במקור וצויצה ע"י טראמפ לפני 3 שנים/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ

היום, שלוש שנים לאחר שטראמפ הפיץ את התיעוד בציוץ, הסוכנות הלאומית למודיעין חזותי וגיאוגרפי בארה"ב NGA ביטלה רשמית את הסיווג המקורי של התמונה. זאת, לאחר שרשת NPR ביקשה זאת מתוקף חופש המידע, ולאחר בדיקת הפנטגון אם ניתן לחשוף את התמונה בפני הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully