וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-10 מיליון אוקראינים ללא חשמל: "האזור בדרך לאסון הומניטרי"

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 20:44

במהלך השבוע הגבירה רוסיה את התקיפות ברחבי אוקראינה, תוך התמקדות במתקני תשתית, מה שהותיר מיליוני אזרחים ללא אמצעי חימום ומקשה על ההתמודדות עם החורף המתקרב. זלנסקי האשים את פוטין ב"טרור אנרגיה", שעה שמחצית ממתקני אספקת החשמל מושבתים

בווידאו: חגיגות בחרסון לאחר נסיגת הכוחות הרוסים/צילום: רויטרס

יותר מעשרה מיליון אוקראינים נותרו ללא חשמל לאחר שבתחילת השבוע רוסיה תקפה יעדים ברחבי המדינה, ופגעה בתשתיות חיוניות רבות שלה. לדברי ראש הממשלה, דניס שמיהל, כמחצית ממערכת האנרגיה של אוקראינה הושבתה עקב תקיפות אלה. כעת החשש העיקרי הוא כי לתושבים במדינה לא תהיה אספקת חשמל בעוד הטמפרטורות במדינה ממשיכות לצנוח, והחורף המקפיא מתקרב בצעדי ענק.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התריע מפני השיבושים באספקת האנרגיה והאשים את הרוסים ב"טרור אנרגיה". "אתרים אזרחיים הם המטרה העיקרית של רוסיה", טען. "רוסיה מנהלת מלחמה על חשמל וחימום לאוקראינים כשהיא מתקיפה תחנות כוח ומתקני אנרגיה". לדבריו, האזורים שספגו את הזנק העיקרי בתקיפה השבוע הם קייב, אודסה, ויניצה וסומי.

כבאים מכבים שריפה במתקן אנרגיה שניזוק מפגיעת טילים רוסים באזור קייב, אוקראינה, 15 בנובמבר 2022. שירות החירום הממלכתי של אוקראינה, רויטרס
כיבוי שריפה במתקן אנרגיה שניזוק מפגיעת טילים רוסים באזור קייב, השבוע/רויטרס, שירות החירום הממלכתי של אוקראינה

חברת האנרגיה האוקראינית אוקרנרגו מסרה כי התקיפה הרוסית יצרה ביקוש גבוה לחשמל באזורים שבהם הוא כבר הוחזר, אלא שהתקיפות האחרונות הביאו לנזקים חדשים המקשים על אספקתו המחודשת. יועץ האנרגיה הממשלתי של המדינה, אולכסנדר חרצ'נקו, אמר כי מחצית מהאוקראינים חווים שיבושים בחשמל בימים אלה.

יאסנו, ספקית החשמל בקייב, מסרה כי עיר הבירה חוותה הפסקות חירום במשך כל אתמול, זאת כשברשותה פחות ממחצית מאספקת החשמל הרגילה שלה.

עוד בוואלה!

בדרך לסיום המלחמה? זלנסקי טוען שקיבל "סימנים" שפוטין מעוניין בשיחות עם קייב

לכתבה המלאה
עובד סופרמרקט מתקין אור המופעל על ידי גנרטור בעיר חרקוב הסובלת מהפסקות חשמל בעקבות המתקפה של רוסיה על אוקראינה. 18 בנובמבר 2022. רויטרס
סופרמרקט בעיר חרקוב במהלך הפסקות חשמל, ערב/רויטרס
מרכז העיר לבוב ללא חשמל לאחר שתשתית החשמל נפגעה בתקיפה רוסית, 15 בנובמבר 2022. רויטרס
מרכז העיר לבוב ללא חשמל לאחר התקיפה הרוסית, השבוע/רויטרס

באזור דרום אודסה המושל הזהיר כאת התושבים מהשיבושים והפציר בהם למצוא מחסה. האזור המזרחי בחרקוב נפגע גם הוא בתקיפות, זאת פחות משבוע לאחר ששוחרר מידי הצבא הרוסי. מושל האזור אולג סינגובוב אמר כי האזור נפגע, וכך גם "תשתית קריטית" בו.

מרכז העיר בקייב ללא חשמל לאחר שתשתית החשמל נפגעה ממתקפת טילים רוסית, 24 באוקטובר 2022. רויטרס
מרכז קייב ללא חשמל לאחר שתשתית החשמל נפגעה בתקיפה רוסית, באוקטובר/רויטרס
אנשים בסופרמרקט בקייב במהלך הפסקת חשמל, לאחר מתקפת טילים רוסית, אוקטובר 2022. רויטרס
סופרמרקט בקייב במהלך הפסקות החשמל/רויטרס

רוסיה האשימה את קייב בתוצאות התקיפות שלה. "חוסר הנכונות מצד האוקראינים לפתור את הבעיה, לפתוח במשא ומתן, ולחפש בסיס משותף - זה מה לתוצאה הזו", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. הוא אמר כי מוסקבה תמשיך במה שמכונה על ידה "מבצע צבאי מיוחד".

באו"ם הזהירו מפני משבר הומניטרי חמור המסתמן ממחסור באנרגיה באוקראינה עם תחילת חורף ארוך וקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully