וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יורש העצר הסעודי חסין בתיק הרצח של העיתונאי חאשוקג'י

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 11:47

בית המשפט בארצות הברית קבע כי מוחמד בן סלמאן חסין משפטית - לאחר שהואשם ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. "מדובר בראש ממשלת ערב הסעודית ובהתאם לכך הוא חסין מהתביעה", נכתב בהחלטה, שעומדת בניגוד להאשמותיו של ביידן לפיהן בן סלמאן נושא באחריות הרצח

רצח/רויטרס

ארצות הברית קבעה הלילה (שישי) כי יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן חסין משפטית - לאחר שהואשם ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018. "בן סלמאן הוא ראש ממשלת ערב הסעודית ובהתאם הוא חסין מהתביעה", נכתב בהחלטה.

החלטת בית המשפט מגיעה בניגוד לקביעתו של נשיא ארצות הבית ג'ו ביידן לפני כארבעה חודשים לפיה בן סלמאן אחראי לרצח העיתונאי. עם זאת, יורש העצר הסעודי הכחיש קשר לרצח וטען כי אינו אחראי לכך באופן אישי. עוד טען כי תפקידיו הממשלתיים והמלכותיים מהווים לו חסינות משפטית - ואין להעמידו לדין בארצות הברית.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 15 ביולי 2022. רויטרס
מי אחראי לרצח? ביידן ובן סלמאן/רויטרס

התביעה נגד בן סלמאן הוגשה על ידי ארוסתו של חאשוקג'י, האטיס צ'נגיז, באוקטובר 2020 לבית המשפט המחוזי פדרלי בוושינגטון. לפי הטביעה המתנקשים "חטפו, קשרו, סיממו, עינו ורצחו את חאשוקג'י. לאחר מכן הן ביתרו את גופתו - ושרידיה מעולם לא נמצאו".

עוד בוואלה!

ביידן האשים את יורש העצר הסעודי ברצח העיתונאי חאשוקג'י

לכתבה המלאה
מוחמד בן סלמאן, פגישה במשרד ההגנה הסעודי, 27 בספטמבר 2022. רויטרס
חסין משפטית. בן סלמאן/רויטרס

חאשוקג'י, נרצח בשנת 2018, בעת שנכנס לקונסוליה הממלכתית באיסטנבול לצורך השלמת הליך הגירושים שלו, ולאחר מכן גופתו בותרה. הוא היה תושב ארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בוושינגטון פוסט.

המודיעין האמריקני טען בדוח שפירסם לפני כשנה כי יורש העצר אישר את המבצע במטרה ללכוד או להרוג את חאשוקג'י, שהיה מקורב סעודי שהפך למבקר. כמו כן ה-CIA, שירותי מודיעין מערביים אחרים והקונגרס האמריקני אמרו כי המבצע לא היה יכול לצאת לדרך ללא ידיעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully