וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהליך מהיר, לפני השבעת הממשלה: הקואליציה תקדם חוק שיאפשר את המינוי של דרעי לשר

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 23:50

ח"כ משה ארבל מש"ס הגיש הצעה לתיקון חוק יסוד: הממשלה, במסגרתה דרעי יוכל להתמנות לשר למרות שהורשע וקיבל מאסר על תנאי. בקואליציה העתידית מתכננים להעביר את ההצעה בהליך בזק עוד לפני השבעת הממשלה

בווידאו: יפה דרעי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

ח"כ משה ארבל מש"ס הגיש היום (חמישי) למזכירות הכנסת הצעת חוק שתאפשר את המינוי של יו"ר המפלגה אריה דרעי לתפקיד שר. זאת, למרות שהורשע בעבירות מס במסגרת עסקת טיעון ועלה חשש משפטי נגד מינויו.

לפי הצעת החוק, יתוקן חוק יסוד: הממשלה, וייקבע גם בו כי קביעת הגבלה כה משמעותית על האפשרות של אדם להתמנות לשר תהיה מותנית בכך שנגזר עליו עונש מאסר בפועל, וטרם עברו שבע שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר בפועל. המשמעות היא כי במקרה שבו על אדם הוטל מאסר על תנאי, לא תהיה הגבלה על מינויו לשר.

אריה דרעי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
דרעי בהשבעת הכנסת, השבוע/ראובן קסטרו

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "תיקון זה נועד ליצור ודאות ובהירות, להביא להרמוניה חקיקתית בין הוראות הכשירות החלות על שרים ואלה החלות על חברי כנסת וחברי מועצת רשות מקומית ולהבטיח באופן מיטבי את הזכות להתמנות לשר, שכן מינויו של שר מתבצע באמצעות אישור הכנסת ברוב חבריה, והבטחת פרשנותו הנכונה של סעיף הכשירות משרתת את תכלית זו".

בקואליציה העתידית מתכננים להעביר את הצעת החוק בהליך בזק בקריאה שניה ושלישית עוד לפני השבעת הממשלה. זאת, כדי למנוע אפשרות שבו תוגש עתירה לבג"ץ, ותתקבל הכרעה נגד המינוי של דרעי - דבר שיעכב את מינויו לתקופה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully