וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הצוללות: אבריאל בר יוסף דורש מהפרקליטות מידע על הרוגלות שהותקנו בטלפונים הסלולריים

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 6:34

הבקשה מוגשת שבוע לאחר שפרקליטות המדינה מסרה לצוות ההגנה של חלק מהנאשמים מידע בנוגע לרוגלות שהמשטרה הפעילה בתיק, בטענה שהמשטרה הפרה את צו האזנות הסתר. בפרקליטות הבהירו: הטענות לא מוסיפות דבר על מצאי דוח מררי שבחן את עבודת המשטרה

בווידאו: אלשיך מגיב לפרשת NSO/מערכת וואלה!

אבריאל בר יוסף טוען כי המשטרה הפרה את צו האזנת הסתר בתיק הצוללות על ידי כך שהשתמשה שימוש חורג ברוגלות שהושתלו בטלפונים סלולריים כלפי מספר מעורבים בתיק ואף כלפי אישתו.

בר יוסף הגיש היום (חמישי) בקשה בפני בית המשפט המחוזי על ידי עו"ד ז'ק חן שמייצג אותו בפרשה, שבה הוא מבקש שבית המשפט יורה לפרקליטות להעביר לו מידע נוסף בדבר הרוגלות שהופעלו בחקירת תיק הצוללות. למעשה בר יוסף מבקש לקבל לידו פירוט "ברחל ביתך הקטנה" כפי שנכתב בבקשה, של כל רשימות החומרים שהופקו על ידי הרוגלות תוך אבחנה בין אלה שהופקו במסגרת הצו לבין אלה שהופקו בחריגה מהצו.

בר יוסף אף מבקש לקבל לידיו פירוט מלא של שמותיהם של כל המעורבים בהוצאת הצו - פרקליטים ואנשי משטרה - בהתקנת הרוגלה ובהפקת חומר החקירה שהושג כתוצאה מהפעלת הרוגלה.

אבריאל בר יוסף בדיון בעניינו בבית משפט השלום ראשון. דנה ירקצי
אבריאל בר יוסף בדיון בעניינו ב-2017/דנה ירקצי

בנוסף, בר יוסף מבקש לקבל לידיו חומרי חקירה נוספים בפרשה שלא פורטו בתעודת החיסיון שהוציאה הפרקליטות בתיק.

הבקשה מוגשת שבוע לאחר שפרקליטות המדינה מסרה לצוות ההגנה של חלק מהנאשמים בפרשת הצוללות מידע בנוגע לרוגלות שהמשטרה הפעילה בתיק. מדובר ברוגלות שהופעלו כלפי מיקי גנור, הנאשם בתיק, וכן גם כלפי האלוף במיל' אליעזר מרום (צ'ייני), שהתיק נגדו נסגר, וכלפי עליזה בר יוסף, אשתו של אבריאל שאינה נאשמת בתיק.

בבקשה של בר יוסף נכתב: "לא ברור מהדברים לאיזה מכשירים - טלפונים ומחשבים -מתייחס הצו. נדרש שהמאשימה תפרט ברשימה את כל המכשירים שלגביהם ניתן הצו, את זהות בעליהם, על מי מהם הוחל הצו ובאיזה תקופות".

בר יוסף טוען שמהמידע שנמסר לסנגורו בשבוע שעבר על ידי הפרקליטות עולה כי "הרוגלה הניבה תוצרים, ואולם ביצעה פעולות מסוימות נוסף על האזנות סתר שבגינן ניתנו הצווים, שכוללות גם קבלת אנשי קשר, הודעות ומספר פרטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפונים הסלולריים של אליעזר מרום (אלוף צ'ייני, ב"א) מיקי גנור ועליזה בר יוסף. גם פעולות אלה שנעשו בחריגה הניבו תוצרים. מהמידע עולה שמפיקי האזנות הסתר בחנו את כל התוצרים, אך לא העבירו את כל המידע לצוות החקירה".

עוד בוואלה!

ועדת הבדיקה של האזנות הסתר: אין הוכחה לשימוש בתוכנת פגסוס ללא צו שיפוטי

לכתבה המלאה
ראש הצוות, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט פלילי), עמית מררי. משאד המשפטים, אתר רשמי
עמית מררי, ראש הצוות שחיברה את הדו בעניין האזנות הסתר/אתר רשמי, משאד המשפטים

עתה יש להמתין לתגובת הפרקליטות בפני בית המשפט, אך עם זאת בתחילת השבוע הבהירו בפרקליטות כי "דוח מררי בעניין האזנות סתר בתקשורת בין מחשבים מצא ליקויים בעבודת המשטרה ביחס להפעלת אמצעי האזנת סתר, וכי המשטרה חרגה מסמכותה בהפעילה מערכות טכנולוגיות החורגות מסמכויות המשטרה על פי דין. עוד בחודש ינואר 2022 החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז על הפסקת השימוש במערכות. דוח מררי קבע שורה של תנאים המתחייבים לשם חידוש השימוש במערכות ובכלל זה נטרול היכולות שיש בהן חריגה מסמכות.

"יובהר כי הטענות בנוגע למידע עודף שנשאב במסגרת חקירות שונות ותיקים מתנהלים, אינו מחדש ואינו מוסיף דבר על ממצאי הדוח, ובוודאי שאינו עומד בסתירה לממצאי הדוח. בתקופה האחרונה אף ניתנו שלוש החלטות, בידי שלושה מותבים שונים (תיקי האלפים, טלגראס וגנדלמן), הדוחות עתירות לגילוי ראיה חסויה הנוגעות לשימוש בכלים להאזנה לתקשורת בין מחשבים, זאת לאחר עיון בחומרים במעמד צד אחד, ובנימוקים שהחומר הנוסף שנאסף במסגרת מימוש הצו אינו רלוונטי להגנת הנאשמים, אין אינדיקציה שנעשה כל שימוש חקירתי במידע הנוסף וממילא אין הצדקה לחשיפתו.

"בניגוד לנטען בפרסומים, לא התקבלו החלטות כלשהן בעניין מחיקת החומרים האסורים אשר נאספו במערכות. העניין נמצא בבחינה כאשר כלל השיקולים יובאו בחשבון, תוך שיח עם הגורמים הנוגעים לעניין, לרבות עם משרד מבקר המדינה".

בנוסף, בפרקליטות מסרו התייחסות בשבוע שעבר לנושא שלפיה: "הועבר לבאי כוח הנאשמים בתיק הצוללות עדכון לתעודות חיסיון בתיק, שלפיהן במסגרת חקירת הפרשה הוצאו צווי האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים בידי בית משפט. יודגש, כי כלל הנתונים שהוצאו מהטלפונים בעקבות הפעלת האמצעים המדוברים לא הועברו לצוות החקירה בתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully