וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו וואלה! ואתם? איגוד האינטרנט הישראל יאפשר דומיינים בעברית

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 13:02

ישראל מצטרפת למדינות נוספות ומאפשרת רישום שמות מתחם, דומיינים, גם בשפה הרשמית של המדינה, עם סיומת ".ישראל". הרישום יפעל לפי "כל הקודם זוכה" כמקובל באיגוד לצד זכות ראשונים לבעלי שם זהה באנגלית. בנוסף, יוקמו 4 מרחבים מגזריים בהם ממשל, צה"ל, ישוב, ואקדמיה

איגוד האינטרנט הישראלי יפתח לציבור הרחב את רישום שמות המתחם בעברית באופן מלא./איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה

איגוד האינטרנט הישראלי יפתח ביום שלישי לציבור הרחב אפשרות רישום שמות מתחם (דומיינים) בעברית באופן מלא. בכך, מצטרפת ישראל למדינות נוספות המאפשרות שימוש בשמות מתחם בשפת המדינה, באינטרנט העולמי .

מרחב שמות המתחם הישראלי החדש, יפעל בסיומת ".ישראל", במקביל למרחב הקיים בסיומת "IL.", הפועל משנות ה-80 . כמו כן, הרישום יתקיים על פי עקרון "כל הקודם זוכה", כמקובל באיגוד ובמרשמי שמות מתחם מדינתיים בעולם, במטרה לשמור על שוויונית ושקיפות וללא שיקולים פוליטיים או מסחריים מכל סוג שהוא.

ההחלטה לתוספת שם מתחם בעברית הגיעה על סמך כמה סיבות, בהן; הגברת השיוך לקהילה הישראלית המקומית, חידוד הזיקה הישראלית לשירות או העסק, מתן אפשרות לשימוש בשם המתחם בעברית על ידי אוכלוסיות שהאנגלית פחות שגורה בפיהן, בקלות ובשפה המקומית.

עוד סיבות קשורות באפשרויות הניתנות למשתמשים; בחירה מתוך מגוון רחב יותר, שכן שמות רבים כולל מילים גנריות שהינן אטרקטיביות לתחומים שונים, עדיין לא נתפסו בעברית. כמו גם ששם המתחם בעברית מאפשר להפנות אליו דוברי עברית בקלות, גם ממדיום שאינו אינטרנטי כגון דפוס או שידור טלוויזיה ורדיו.

איגוד האינטרנט הישראלי יפתח לציבור הרחב את רישום שמות המתחם בעברית באופן מלא.. איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה, אתר רשמי
הרישום יתקיים על פי עקרון "כל הקודם זוכה". איגוד האינטרנט הישראלי/אתר רשמי, איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה

לפתיחת אפשרות הרישום של שמות מתחם בעברית לקהל הרחב, קדם בחודשים האחרונים תהליך רישום מוקדם, 'Sunrise', כמקובל בעולם להשקות מסוג זה. במסגרת הרישום האיגוד אפשר לגופים מאוגדים - כדוגמת חברות, עמותות, תאגידים סטטוטוריים, מפלגות ועוד, וכן לבעליהם של סימני מסחר ישראליים טקסטואליים, להבטיח לעצמם זכות לרשום עם פתיחת הרישום לציבור הרחב את שם המתחם בעברית התואם את שמם או סימן המסחר הרשום שלהם.

בנוסף, שמות המתחם הקיימים בעברית במרחב "IL." ימשיכו לפעול כרגיל, ובעליהם יקבלו תקופת "רישום מוגן", במהלכה יהיו בעלי זכות ראשונים מוגבלת בזמן לרישום שם המתחם הזהה במרחב ".ישראל", באופן אוטומטי וללא צורך בהגשת בקשה בתהליך הרישום המוקדם.

פרט לרישום שמות המתחם ישירות תחת ".ישראל", יוקמו ארבעה מרחבים מגזריים; "ממשל", לשירותי הממשלה השונים כמקביל ל-gov.il, צה"ל, לפעילות צה"ל כמקביל ל- idf.il, ישוב, לרשויות מוניציפליות מקביל ל-muni.il, ואקדמיה, לפעילות של מוסדות אקדמיים מוכרים, מקביל ל-ac.il. רישום למרחבים אלו יתאפשר רק לגופים המוגדרים כשייכים למגזר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
איגוד האינטרנט הישראלי יפתח לציבור הרחב את רישום שמות המתחם בעברית באופן מלא.. איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה, אתר רשמי
"הדבר יסייע לעסקים רבים לחדד את הזיקה של ישראלים אליהם". איגוד האינטרנט הישראלי/אתר רשמי, איגוד האינטרנט הישראלי, עיצוב- שטיק מדיה

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי מסר על השינוי, "מהשבוע הבא, אזרחי ישראל כולם יוכלו לרשום את אתרי האינטרנט שלהם בעברית מלאה. זהו צעד משמעותי והתקדמות טבעית של קהילת האינטרנט הישראלית. לצעד השלכות סמליות אבל גם פרקטיות. הדבר יסייע לעסקים רבים לחדד את הזיקה של ישראלים אליהם, לצד הגברת הגיוון הלשוני באינטרנט והנגשת השימוש לאוכלוסיות שהשפה האנגלית אינה שגורה בפיהן. בכוונתנו לבחון את התקדמות המרחב החדש ובהתאם להצלחתו נבחן הקמה של מרחב שמות מתחם מדינתי גם בערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully