וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליו"ר ועדת סל התרופות: "שלבי נציג מקרב ציבור החולים בדיוני הוועדה"

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 13:04

במכתב ששיגר יו"ר ארגון "למענכם" ביקש מיו"ר ועדת סל התרופות לשלב בוועדה נציג מטעם ציבור החולים, להם אין ייצוג, וזאת חרף העובדה שהחלטות הוועדה נוגעות אליהם ולאיכות חייהם בצורה ישירה. "מביאים רופאים, מביאים כלכלנים, אך הצד של החולים אינו בא לידי ביטוי"

מפגינים חולי cf סיסטיק פיברוזיס מחוץ לבית מלון השרון שבו מתקיים מרתון סל התרופות סיאף. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"קולם אינו נשמע". מפגינים מחוץ לישיבת ועדת סל התרופות, 2017/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

יו''ר ארגון "למענכם", יוסי ערבליך, פנה במכתב ליו''ר ועדת סל התרופות פרופ' דינה בן יהודה, בו הוא קובל על העובדה כי בוועדה נעדרת נציגות מטעם ציבור החולים, זאת חרף העובדה שהחלטות הוועדה נוגעות אליהם ולאיכות חייהם בצורה ישירה, ואף על פי שבוועדה קיימים מספר תקנים לנציגי ציבור.

''במסגרת פעילותי, חולים רבים עמם אני נפגש מידי יום, מלווה אותם ומסייע בעצה ובהכוונה, מתנים בפני לא פעם את צערם, על העובדה שקולם אינו נשמע כראוי בוועדת סל התרופות בעוד שהשלכות החלטותיה נוגעות ישירות אליהם", כתב ערבליך, שארגונו מסייע בייעוץ והכוונה רפואית לחולים בהתנדבות.

יו''ר ארגון "למענכם" יוסי ערבליך. ארגון למענכם, אתר רשמי
יוסי ערבליך/אתר רשמי, ארגון למענכם

הוא הוסיף כי, "הרופאים מביאים את האינטרס הרפואי, הכלכלנים ופקידי האוצר את הפן הכלכלי, אך צד החולים, תופעות הלוואי מהם הם סובלים, ועמדתם כמקבלי או כמסורבי הטיפול איננה באה לידי ביטוי". כמו כן הזכיר את התייחסותו של מבקר המדינה לנושא, ואת העובדה כי באיחוד האירופי ובארה''ב קיימת נציגות חולים בוועדת סל התרופות, ומן הראוי שגם ישראל תתייצב עימם.

במכתבו הוא הדגיש כי אין הכוונה להטיל דופי בחברי הוועדה המכהנים כיום, אך "מטבעם של דברים, הם נותנים את דעתם על נושאים החשובים לא פחות, אך הדגש אינו בהכרח על צד החולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully