וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית ביקשה להדליק נרות לזכר נרצחי הפיגוע באריאל - וסורבה: "רק בעוד יומיים"

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 21:55

רכזת תנועת "אם תרצו" באוניברסיטת בן גוריון ביקשה להקים פינת הנצחה לשלושת הנרצחים, אך נענתה כי "אירוע פוליטי" יכול להתקיים בקמפוס רק בהתראה מראש. האוניברסיטה האשימה: "ניצול ציני ומכוער של הפיגוע"

בווידאו: סטודנטית בבן גוריון ביקשה להדליק נרות לזכר הנרצחים בפיגוע באריאל/מערכת וואלה!

סטודנטית מאוניברסיטת בן גוריון ביקשה היום (שלישי) להדליק נרות לזכר הנרצחים בפיגוע באריאל, אך הנהלת האוניברסיטה לא אפשרה לה להקים את פינת הזיכרון בתוך שטח הקמפוס, בטענה כי מדובר באירוע פוליטי.

קלרה בן שושן, רכזת תנועת "אם תרצו" באוניברסיטה, ביקשה להנציח את שלושת הנרצחים, אולם נמסר לה מהאוניברסיטה כי ''ניתן לקיים אירועים ציבוריים פוליטיים בהתראה של יומיים מראש''. הפעילה התרחקה מאזור הקמפוס בכדי להקים את פינת ההנצחה, אולם לאחר מכן ביקשו ממנה מאבטחים לחצות את הכביש, מפני שלטענתם היא עדיין עמדה בשטח האוניברסיטה. אחרי דרישות חוזרות מצד הסטודנטית, אפשרה לה האוניברסיטה להקים את העמדה בכניסה למתחם.

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
"מצער שההנהלה רואה בהדלקת נרות לזכר נרצחים בפיגוע כאירוע פוליטי", אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

"מצער מאוד שהנהלת מוסד אקדמי ציבורי, הממומן בידי אזרחי ישראל, רואה הדלקת נרות לזכר נרצחים בפיגוע בתור אירוע פוליטי", מסרה בן שושן בתגובה למקרה "עוד יותר מצער שההנהלה לא מצאה לנכון בעצמה להדליק נרות לזכרם. העובדה שמאבטחים נשלחו להרחיק אותי ככל האפשר גם מהכניסה לאוניברסיטה, מעידה על ליקוי מאורות חמור. היה ברור שהלחץ של מרצים אשר תמכו בסטודנטית שביקשה לזכור את השהידים ישפיע, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר. בושה למוסד ציוני במדינת ישראל שזו ההתנהלות שלו. כשעליתי לישראל לא חלמתי בחיים שאתקל בכזו אטימות''.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה ובה מונפים דגלי פלסטין וישראל, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ללא, אתר רשמי
הפגנה ובה מונפים דגלי פלסטין וישראל, בן גוריון/אתר רשמי, ללא

מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמסר בתגובה כי "בקשת 'אם תרצו' לקיים את האירוע אושרה. לצערנו 'אם תרצו' סירבו לאישור ולא נענו לפעול על פי הנהלים. לאחר שבחרו לקיים אירוע פרטי מחוץ לקמפוס, הם התבקשו ע"י המאבטחים לעשות זאת בצד על מנת שלא להפריע לעוברים ושבים, ואכן כך הם עשו. צר לנו על הניצול הציני והמכוער של הסטודנטית ושל אם תרצו את הפיגוע הנוראי ועוד בשעה שכולנו כואבים את מותם של חפים מפשע".

תנועת "אם תרצו" כינתה את תגובת האוניברסיטה "מסולפת ושקרית, ואף יש בה בכדי להלך אימים על מי שמבקש לקיים פעילות ציונית בקמפוס". עוד הוסיפה התנועה כי "יש לתמוה מדוע הנהלת מוסד אקדמי רואה בהדלקת נרות 'ניצול ציני ומכוער של פיגוע נוראי' או "פעילות ציבורית פוליטי".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר מסר בתגובה למקרה כי "לא יעלה על הדעת שבמוסד אקדמי ששם את חופש הביטוי בראש מעייניו לא יאפשרו לסטודנטים לבטא את אבלם על רצח ישראלים בפיגוע טרור, ומנגד יאפשרו קיום הפגנה פוליטית בה מתנוססים דגלי פלסטין. זוהי צביעות ואנחנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה לשמור על ערכי השיוויון של כל הסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully