וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד לחיסול האיראני בגאורגיה: איש העסקים איציק משה, שבעבר שרד ניסיונות התנקשות

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 20:02

איראן הציבה על הכוונת את איש העסקים הישראלי-גאורגי, שמנהל ארגון הסברה למען ישראל לצד פעילותו העסקית במדינה. בעבר, היה יעד לניסיונות פיגוע נוספים של משמרות המהפכה. מחסלים פקיסטנים מאל-קאעדה אספו מודיעין נרחב על משה, ורצו לפגוע בו באמצעות נשק שהוברח מטורקיה

איש העסקים הישראלי-גיאורגי איציק משה היה היעד לנסיון החיסול של משמרות המהפכה האיראנים שסוכל בטביליסי ע"י כוחות הביטחון הגאורגים בימים האחרונים, כך אמרו היום (שלישי) בכירים ישראלים.

למה זה חשוב

  • משה, שבעבר עמד בראש לשכת המסחר ישראל-גיאורגיה, מנהל בטביליסי ארגון הסברה למען ישראל לצד פעילותו העסקית במדינה. הוא מקורב לכמה פוליטיקאים ישראלים בהם ח"כ דוד ביטן מהליכוד.
  • גורם ביטחוני ישראלי אמר כי משה כבר היה בעבר יעד לנסיון פיגוע של כח קודס ושל ארגון המודיעין של משמרות המהפכה.
איציק משה. מתוך אתר יוצא גיאורגיה בישראל, אתר רשמי
יעד לניסיון חיסול. איציק משה/אתר רשמי, מתוך אתר יוצא גיאורגיה בישראל

תזכורת

  • משמרות המהפכה האיראנים ניסו לבצע כמה פיגועים נגד יעדים ישראלים בגיאורגיה לאורך 2021 ו-2022.
  • גורם ביטחוני ישראלי אמר כי מי שעמד מאחורי כמה מנסיונות הפיגוע הוא אזרח איראני בשם שהראם פ'ורצפי, שעובד עבור כוח קודס של משמרות המהפכה.
  • נגד פ'ורצפי מתנהל כיום הליך פלילי בארצות הברית, בגין מעורבותו בניסיון לקדם התנקשות בג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר.

עוד בוואלה!

דיווח בגאורגיה: סוכל ניסיון איראני לחיסול ישראלי במדינה

לכתבה המלאה

מאחורי הקלעים

  • בכירים ישראלים ציינו כי האיראנים קידמו את כוונות הפיגוע באמצעות כמה צוותים בשטח ממדינות שונות. צוות של מחסלים פקיסטנים שמזוהים עם ארגון אל-קאעידה הגיעו לטביליסי, אספו מודיעין נרחב על היעד להתנקשות והגיעו לרמת מוכנות גבוהה לביצוע.
  • אחד המחסלים נעצר בשבוע שעבר על ידי כוחות הביטחון של גיאורגיה על רקע התנהלות חשודה שלו בשטח. ברשותו נתפסו אמצעי לחימה וממצאים מפלילים נוספים.
  • כוחות הביטחון של גיאורגיה עצרו גם חוליה של שני פעילים בעלי אזרחות כפולה גאורגית-איראנית, שהיו אמונים על העברת אמצעי הלחימה למחסלים, באמצעות מבריחי נשק מטורקיה לגאורגיה. ברשותו של אחד מהם אותר נשק נוסף שיועד לפיגוע.
טיבליסי, גיאורגיה. רויטרס
טיבליסי, גיאורגיה/רויטרס
  • בכירים ישראלים אומרים כי החוליה הופעלה החל משנת 2011 ע"י אזרח איראני בשם מחמד רצ'א עבאדי ערבלו, סוכן ותיק של כוח קדס של משמרות המהפכה, אשר פעל בעבר בתוך גאורגיה.
  • גורם ביטחוני ישראלי אמר כי לאחר חשיפת הפרשה על ידי כוחות הביטחון הגאורגיים התקיים שיתוף פעולה מודיעיני עם גורמים בקהילת המודיעין הישראלית. נכון להיום, ממשיכה חקירה אודות מעורבים נוספים בנסיון הפיגוע שנמצאים מחוץ לגאורגיה.

מה הם אומרים

  • "הודות לפעילותם של כוחות הביטחון הגאורגים, גם הפעילות הנוכחית נחשפה והוסר האיום", אמר הגורם הביטחוני הישראלי. "איראן תשלם מחיר כבד בזירה הבינלאומית בגין פעילותה זו. נשקלים צעדים שונים - משפטיים, כלכליים ומדינתיים כנגד איראן ושלוחיה ברחבי העולם".
  • הגורם הביטחוני הישראלי אמר עוד כי ניסיון הפיגוע בגיאורגיה ממחיש את הקשר ההדוק וארוך השנים בין איראן לאל-קאעידה, ובפרט את השימוש שעושה טהראן בארגון הטרור - שבכיריו אף מתארחים על אדמתה - כדי לקדם פגיעה באזרחים תוך הסתרת אחריותה ומעורבותה הישירה.

מה הלאה

  • גורם במטה לביטחון לאומי אמר כי אין שינוי בשלב זה באזהרת המסע לגאורגיה, בין השאר כיוון שנראה שמדובר באירוע נקודתי שכוון נגד אותו איש עסקים.

הבוקר, שירותי ביטחון בגאורגיה דיווחו על חוליה שתכננה לרצוח אזרח ישראלי במדינה. חשודים בעלי אזרחות כפולה, איראנית, פקיסטנית וגאורגית, נעצרו לפני כמה ימים. על פי הדיווחים, אזרח פקיסטני נשלח לגאורגיה על ידי הקבוצה כדי להתנקש בחייו של האזרח הישראלי, לאחר שקיבל הוראה לבצע את המשימה וסיפק "את כל המידע הדרוש" על האדם המדובר.

עוד נמסר כי המתנקש המיועד הגיע לגאורגיה דרך מדינה שלישית והגיע לדירה שכורה מצוידת במכשור הנדרש לביצוע המשימה. הפקיסטני למד את המסלולים של המטרה תוך שהוא נשאר ב"קשר רציף" עם החוליה, ומקבל הוראות וכסף לביצוע המשימה.

עוד ציינו בשירותי הביטחון כי השולחים גם הוציאו הנחיות לבעל האזרחות האיראנית-גאורגית, על מנת לספק למתנקש המיועד נשק. הפקיסטני ושאר חברי החוליה נקטו בזהירות יתרה, כך שהפגישות ביניהם לא נערכו פנים אל פנים. כלי הנשק והתחמושת הועברו מאחד לשני באמצעות מחבואים שסודרו במקומות שונים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully