וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגאורגיה: סוכל ניסיון איראני לחיסול ישראלי במדינה

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 12:59

שירותי הביטחון במדינה דיווחו כי זיהו קבוצה של גאורגים בעלי אזרחות כפולה, איראנית ופקיסטנית, שתכננו לפגוע באזרח ישראלי. על פי החשד, הפקיסטני נשלח למדינה כדי לרצוח ישראלי, בעוד האיראנים סיפקו לו את הנשק

טיבליסי, גיאורגיה. רויטרס
טביליסי, גאורגיה./רויטרס

שירות ביטחון בגאורגיה דיווחו היום (שלישי) כי זיהו חוליה שתכננה לרצוח אזרח ישראלי במדינה. חשודים בעלי אזרחות כפולה, איראנית, פקיסטנית וגאורגית, נעצרו לפני כמה ימים. עוד נמסר משירותי הביטחון כי הם גם יודעים את זהותו של האדם שהזמין את החיסול ואת שותפיו. לטענתם, מזמין ההתנקשות הוא אזרח איראני שמתגורר במדינה אחרת.

על פי דיווחים ,אזרח פקיסטני נשלח לגאורגיה על ידי הקבוצה כדי להתנקש בחייו של האזרח הישראלי, לאחר שקיבל הוראה לבצע את המשימה וסיפק "את כל המידע הדרוש" על האדם המדובר. עוד נמסר כי המתנקש המיועד הגיע לגאורגיה דרך מדינה שלישית והגיע לדירה שכורה מצוידת במכשור הנדרש לביצוע המשימה. הפקיסטני למד את המסלולים של המטרה תוך שהוא נשאר ב"קשר רציף" עם החוליה, ומקבל הוראות וכסף לביצוע המשימה.

עוד ציינו בשירותי הביטחון כי השולחים גם הוציאו הנחיות לבעל האזרחות האיראנית-גאורגית, על מנת לספק למתנקש המיועד נשק. הפקיסטני ושאר חברי החוליה נקטו בזהירות יתרה, כך שהפגישות ביניהם לא נערכו פנים אל פנים. כלי הנשק והתחמושת הועברו מאחד לשני באמצעות מחבואים שסודרו במקומות שונים במדינה.

נמסר שבמהלך החקירה והחיפושים תפסו רשויות החוק את כלי הנשק והתחמושת, טלפונים מבצעיים ששימשו את אנשי החוליה וראיות נוספות. שירותי הביטחון הדגישו שהחקירה עדיין בעיצומה במטרה לזהות מעורבים נוספים וכן פרטים אודות היקף המזימה.

באוקטובר שנה שעבר סוכל בקפריסין אירוע טרור איראני נגד איש העסקים הישראלי טדי שגיא. , וכוון לכאורה כנגד איש העסקים הישראלי טדי שגיא, היה למעשה אירוע טרור מצד איראן שניסתה לפגוע באנשי עסקים שמתגוררים בקפריסין. דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מתן סידי, הבהיר בהודעה החריגה כי "לא מדובר באירוע פלילי, איש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

איש יחסי הציבור הדן אורנשטיין, המייצג את שגיא, חזר אז ב-103FM על הגרסא לפיה מדובר בניסיון פיגוע איראני. "אני יכול לומר בוודאות שמדובר באירוע ביטחוני, בניסיון פיגוע איראני וזה גם מה שהותר לנו לפרסם. אני מניח שתתוודעו לעניין הזה בימים הקרובים". לדבריו, מטרות "הפיגוע" היו ישראלים שעובדים בקפריסין ולא שגיא ספציפית. "המטרה הייתה לפגוע באזרחים ישראליים על אדמת קפריסין". הוא שלל עימות עסקי בין שגיא לבין גורמים שרצו לפגוע בו. "דברים מופרכים", אמר אורנשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully