וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית בארבע שנים: הכנסת ה-25 הושבעה ויצאה לדרך

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 19:26

120 נבחרי הציבור הצהירו אמונים במליאה. 23 מהם הושבעו בפעם הראשונה, בהם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף והרמטכ"ל לשעבר איזנקוט. הנשיא הרצוג: "אזרחי ישראל מותשים מהמאבק הפנימי והשלכותיו". בקואליציה העתידית מתכננים להחליף את יו"ר הכנסת ביום שני

120 חברי הכנסת ה-25 הצהירות אמונים במליאה

120 חברי הכנסת ה-25 הצהירו אמונים במליאה. הצהרת האמונים נערכה לאחר שיו"ר הכנסת מיקי לוי קרא בפניהם את נוסח הצהרת האמונים: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת". מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, הקריא את שמות כל 120 נבחרי הציבור וכל אחד בהיקרא שמו קם והצהיר "מתחייב אני".

החלה ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-25

החלה ישיבת הפתיחה של המליאה לקראת השבעת הכנסת ה-25. בפתח הישיבה נשא נאום נשיא המדינה יצחק הרצוג במהלכו אמר כי אזרחי ישראל מותשים מהמאבק הפנימי והשלכותיו".

הרצוג הזמין את יושב ראש הכנסת מיקי לוי להצהיר אמונים, ולאחר שלוי הצהיר "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת", העביר הנשיא לידיו את ניהול הישיבה.

יו"ר הכנסת הזמין את הנער מוישי הולצברג לקריאת מזמור קכ"ב מתהילים. הולצברג בן ה-16 הוא ניצול מתקפת הטרור בבית חב"ד במומבאי בשנת 2008, אשר במהלכה נרצחו הוריו, גבריאל ורבקה הולצברג ז"ל. הוא הקריא את המזמור מתוך ספר התהילים שאיתו התפללו הוריו ושרד את התופת.

לאחר מכן הוקרן על קיר המליאה מיצג אור קולי שכלל קטעים מהכרזת העצמאות בקולו של דוד בן גוריון.

טקס השבעת הכנסת | נשיא המדינה, יצחק הרצוג 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הנשיא הרצוג בישיבה החגיגית במליאה, היום/ראובן קסטרו
טקס השבעת הכנסת | שרה נתניהו וליהיא לפיד
15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
שרה נתניהו וליהיא לפיד במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

הקואליציה העתידית מתכננת להחליף את יו"ר הכנסת לוי ביום שני

הקואליציה העתידית המורכבת ממפלגות הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה מתכננת להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי, מיקי לוי, ביום שני. לאחרונה נודע כי ח"כ משה גפני (יהדות התורה) צפוי להתמנות לתפקיד במקומו של לוי באופן זמני.

טקס השבעת הכנסת 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת במהלך ההשבעה, היום/ראובן קסטרו
טקס השבעת הכנסת 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו במהלך ההשבעה, היום/ראובן קסטרו

לפיד מכנס את ראשי הקואליציה לפגישת היערכות לקראת ההשבעה

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד מכנס בשעה זו את ראשי המפלגות באופוזיציה מלבד חדש תעל לפגישת היערכות לקראת השבעת הכנסת.

בווידאו: יפה דרעי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

השרה מירב כהן: מטריד שעוצמה יהודית עלו מהשוליים והפכו למפלגה ה-3 בגודלה

השרה לשוויון חברתי מטעם יש עתיד מירב כהן אמרה היום כי היא מוטרדת מכך שמפלגת עוצמה יהודית ונעם עלו מהשוליים והפכו למפלגה השלישית בגודלה. "הכוח של עוצמה יהודית ואבי מעוז והאנשים עם הדעות המאד מאד קיצוניות שבעבר היו נראים לנו השוליים של השוליים, והיום זו המפלגה השלישית בגודלה. זה מטריד וצריך לעמוד על המשמר שלא תהיה פה התדרדרות שהילדות שלי ישלמו על זה מחיר".

בווידאו: השרה מירב כהן בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

בן גביר: "הפיגוע מוכיח את הצורך בהקמת ממשלת ימין"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי הפיגוע באריאל מוכיח את הצורך בהקמתה של ממשלת ימין. "משתתף כצער המשפחות ונושא תפילה לשלום הפצועים בפיגוע. לצערי זה הפך לריטואל קבוע פיגוע רודף פיגוע רצח רודף רצח", אמר בן גביר בישיבת סיעה לקראת השבעת הכנסת ה-25.

"מה שקרה מלמד גם על הצורך הדחוף בשינוי נהלי הפתיחה באש. לא לחינם שמנו את זה במוקד המשא ומתן. חשוב לנו לשנות את נהלי הפתיחה באש ולהוביל לכף שאנשים לא יהססו או יפחדו כשהם רואים לנגד עיניהם אירוע טרור", הוסיף בן גביר.

רעייתו של בן גביר, איילה, נשאה דברים קצרים בישיבת הסיעה: "רק רוצה לקרוא לכל אזרחי ישראל שיכולים לשאת נשק לעשות זאת בצורה טובה ובטיחותית, זה יכול להציל לנו את החיים. חשוב מאוד קחו נשק. וגם אם היו כמה שוביניסטים שיצאו נגדי מהשמאל הנאור תנוח דעתכם גם לנשים מותר להחזיק נשק ולהגן על חיינו", אמרה.

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בן גביר ורעייתו בישיבת סיעה, היום/ראובן קסטרו

סמוטריץ': לא ניתן לגורמים בשמאל להכתיב את המינויים בממשלה החדשה

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי "לממשלה החדשה שתוקם אסור לתת לגורמים בשמאל להכתיב את המינויים בממשלה החדשה". עוד הוא אמר כי "גם בעולם צריכים לכבד את ההכרעה".

ח"כ בני גנץ  בישיבת סיעה ראשונה של מפלגת "המחנה הממלכתי"  בהשבעת הכנסת ה25 15 בנובמבר 2022. ללא, צילום מסך
גנץ בישיבת סיעתו, היום/צילום מסך, ללא

אחרי עודה, גם ח"כ כסיף ומנסור עבאס סרבו להצטלם ברקע דגל ישראל

גם חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש) ומנסור עבאס (רע"ם) סרבו להצטלם עם דגל ישראל בכניסה למשכן הכנסת. עבאס נלקח למיקום צילום אחר ללא דגל ושם צולם על ידי הכנסת.

יצחק גולדקנופ בהשבעת הכנסת ה25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, היום במליאה/ראובן קסטרו

גנץ על מינוי סמוטריץ' לשר ביטחון: חייבים אדם בעל ניסיון ביטחוני

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי השר שמקבל את תיק הביטחון צריך להיות אדם בעל ניסיון בתחום. גנץ אמר את הדברים בישיבת סיעה לפני השבעת הכנסת ה-25, בתגובה לשאלה לגבי מינויו האפשרי של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתפקיד. "חייבים למנות לתפקיד שר הביטחון אדם בעל ניסיון עם כישורים ביטחוניים, נדמה לי שזה לא המצב", אמר גנץ.

ליברמן: הקואליציה האנטי ציונית שקמה לראשונה מאז קום המדינה

יו"ר ישראל ביתנו שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעה: "אני מאד מוטרד מהקואליציה המתגבשת, קואליציה אנטי ציונית שקמה לראשונה מאז קום המדינה, קואליציה שמנסה להסדיר באופן רשמי את מעמדם של המשתמטים, זה בלתי סביר בעליל. העובדה שהילדים והנכדים שלנו יצטרכו גם להגן וגם לממן חלק מהציבור - זה לא מקובל".

ח"כ טרופר: "לפיד וגנץ יעבדו ביחד טוב. אם יש משקעים אז יש"

שר התרבות והספורט חילי טרופר הביע היום אופטימיות בעניין שיתוף הפעולה בכנסת הקרובה בין יו"ר מפלגת המחנה המללכתי בני גנץ לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. זאת, בתגובה לדיווחים על הנתק בו נמצאים השניים מאז הבחירות. "אני מכבד את יאיר ברמה האישית ואין לי יריבות איתו וכמו שהם עובדים עכשיו, גנץ ולפיד יחד לטובת המדינה, הם ימשיכו לעבוד ביחד. ואם יש משקעים אז יש משקעים".

בווידאו: השר חילי טרופר בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

ח"כ טיבי: הציונות הדתית היא מפלגה פאשיסטית יהודית בכנסת

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) תקף בחריפות היום את מפלגת הציונות הדתית ואמר כי צריך לכנותה מפלגה יהודית פאשיסטית. טיבי אמר כי המפלגות הערביות מנהלות יחסים מצוינים עם המפלגות החרדיות ותקף: "זה לא סוד שאני שמח שגפני יו"ר ועדת כספים הוא יו"ר מצויין מבחינתו, מגלה אמפטיה, הקשבה משתף פעולה בתקציבים לרשויות הערביות. אני והוא שיתפנו פעולה. יותר קל לנהל דיאלוג עם המפלגות החרדיות מאשר עם המפלגה הפשיסטית היהודית".

בווידאו: ח”כ אחמד טיבי בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

יצחק וסרלאף: "השמאל מסכסך בינינו לעולם בעניין בן גביר"

יצחק וסרלאוף, מנכ"ל עוצמה יהודית שיושבע היום כחבר כנסת, אמר כי "השמאל מנסה לסכסך בינינו ובין העולם בעניין בן גביר". וסרלאוף אמר את הדברים לוואלה! בתגובה לשאלה בעניין אזהרות מארה"ב והקהילה הבינלאומית שמודאגים ממינוי בן גביר למשרד.

"קודם כל אנחנו מדינה ריבונית, לא אחד מהכוכבים על הדגל של ארה"ב אבל דבר שני אני חושב שהם לא מכירים מספיק. ועוד נקודה אני מרגיש שהשמאל קצת עושה קמפיין עם כל מיני ארגונים מסויימים ובעלי אינטרסים לסכסך".

בווידאו: יצחק וסרלאוף בריאיון לטלו שלו ויקי אדמקר ביום השבעת הכנסת/ניב אהרונסון, רוני כנפו

ח"כ מרגי לוואלה!: "מבחינתנו אין קלון, דרעי יכהן כשר"

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר לוואלה! כי המו"מ להרכבת הממשלה נמצא בעיצומו, וכי אם כל הפערים ייסגרו בשבוע הבא - יהיה אפשר להציג ממשלה. בתגובה לשאלה אם יו"ר מפלגתו אריה דרעי יוכל לכהן כשר, השיב מרגי: "דרעי מתאים לכהן מתפקיד ראש ממשלה עד אחרון התפקידים, הוא הוכיח את זה בכל התפקידים שהוא עשה. הוא מתנהל בשנים האחרונות גם בקואליציה וגם באופוזיציה כמבגור אחראי. הוא מתאים לכל תפקיד, מה יהיה בסוף - בחירה שלו. מבחינתנו אין קלון".

ח"כ איימן עודה סירב להצטלם כשברקע דגל ישראל

ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש תע"ל, סירב להצטלם כשברקע מופיע דגל ישראל. עודה לא הסכים לערוך את צילום המזכרת בכניסה למשכן, במקום בו הח"כים נוהגים להצטלם עם בני משפחותיהם לאחר שפרח חגיגי מוצמד לדש בגדיהם.

בווידאו: סערה לפני ההשבעה: ח"כ עודה סרב להצטלם עם הדגל/ערוץ הכנסת

הכנסת ה-25 יוצאת לדרך ברקע המו"מ להקמת הממשלה

חברי הכנסת ה-25 יושבעו היום בישיבת הפתיחה של המליאה, זאת בפעם החמישית בתקופה של פחות מארבע שנים שבה יוצאת כנסת חדשה לדרך. במהלך הישיבה, 120 נבחרי הציבור יצהירו אמונים בטקס חגיגי במליאה, זאת בצל שיחות המו"מ המתקיימות בגוש הימין להקמת הממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו.

מי שינהל את הטקס החגיגי במליאה הוא יו"ר הכנסת מיקי לוי, שיסיים את תפקידו בקרוב. החל מ-8:00 בבוקר צועדים נבחרי הציבור לתוך משכן הכנסת. לדש בגדם הוצמד פרח חגיגי והם המצטלמו במתחם מיוחד לתמונת מזכרת עם בני משפחתם.

בשעה 16:00 תפתח מליאת הכנסת בהכרזת מזכיר הכנסת, דן מרזוק: "כבוד הנשיא", קהל המוזמנים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. הרצוג יפתח את הישיבה בשלוש נקישות פטיש, יזמין את יו"ר הכנסת להצהיר אמונים וימסור לו את ניהול הישיבה. אז יקרא הנער ניצול מתקפת הטרור בהודו מוישי הולצברג את מזמור התהילים, במלאות 14 שנים למתקפת הטרור האכזרית, ובד בבד, יוקרנו הקטעים מתוך ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.

לאחר שיו"ר הכנסת יישא דברים, מזכיר הכנסת יקרא בשמם של כל אחד מחברי הכנסת, אשר בתורם יקומו ויענו: "מתחייב" או "מתחייבת אני". לסיום, תשיר מקהלת הילדים את "התקווה". מיד לאחר מכן יתקיים בטרקלין שאגאל הצילום המסורתי של ראשי הרשימות הנבחרות, יחד עם ארבעת סמלי השלטון (יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון).

לידיעה המלאה

בווידאו: ההכנות להשבעת הכנסת ה-25 נמשכות, הטקס היום ב-16:00/ניב אהרונסון, רוני כנפו
השבעת הכנסת ה-25, ח"כ אלמוג כהן מהציונות הדתית, 15 בנובמבר 2022. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ אלמוג כהן במשכן הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת
פתיחת יום הצהרת האמונים של הכנסת ה-25 15 בנובמבר 2022. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ יוראי להב הרצנו במשכן הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת
פתיחת יום הצהרת האמונים של הכנסת ה-25 15 בנובמבר 2022. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ אורנה ברביבאי במשכן הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת
  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully