וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו, פסקת ההתגברות ומשילות: הכנסת ה-25 יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 8:05

את טקס הפתיחה החגיגי של הכנסת ה-25 יוביל יו"ר הכנסת מיקי לוי, שטרם הוחלף. עיקר הסוגיות שיעסיקו את קואליציית נתניהו בכנסת הקרובה הן יוקר מחיה, גיוס חרדים, גיור ומצבו המשפטי של ראש הממשלה המיועד - לצד אתגר פנימי בנושאי הריבונות וההתיישבות

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

בפעם החמישית בתקופה של פחות מארבע שנים - תיערך אחר הצהריים (שלישי) ישיבה חגיגית שבסופה תצא הכנסת ה-25 לדרך. 120 נבחרי הציבור יצהירו אמונים בטקס חגיגי במליאת הכנסת, זאת בצל שיחות המו"מ המתקיימות בגוש הימין להקמת הממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו. למרות שיסיים את תפקידו בקרוב, מי שינהל את הטקס החגיגי במליאה הוא יו"ר הכנסת מיקי לוי. בינתיים, בליכוד נמנעו מהחלפתו של לוי וימתינו לפחות עד שבוע הבא, אז יוחלט על זהותו של הח"כ מהליכוד שיכהן בתפקיד.

החל מ-8:00 בבוקר, יצעדו נבחרי הציבור לתוך משכן הכנסת. לדש בגדם יוצמד פרח חגיגי והם יצטלמו במתחם מיוחד לתמונת מזכרת עם בני משפחתם. משם יופנו לעמדת צילום, בה תצולם תמונתם הרשמית, שתלווה אותם במהלך כל כהונתם בפרסומים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן. לאחר מכן, בשעות אחר-הצהריים המוקדמות ייערך טקס חגיגי בנוכחות חברי הכנסת ואורחיהם. משמר הכבוד של משמר הכנסת בליווי שיירת אופנוענים ופרשים על סוסים יקבל את נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לו זו הפעם הראשונה בה יפתח כנסת חדשה. בסיום הטקס יפנו למבואת לשכת יושב ראש הכנסת, לחתימה בספר הנשיאים: ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו מברכים נשיאי ישראל את הכנסת החדשה.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
נתניהו בבית הנשיא, השבוע/ראובן קסטרו
מיקי לוי. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יוביל את הטקס, אך יוחלף בקרוב. לוי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בשעה 16:00 תפתח מליאת הכנסת בהכרזת מזכיר הכנסת, דן מרזוק: "כבוד הנשיא", קהל המוזמנים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. הרצוג יפתח את הישיבה בשלוש נקישות פטיש, יזמין את יו"ר הכנסת להצהיר אמונים וימסור לו את ניהול הישיבה. אז יקרא הנער ניצול מתקפת הטרור בהודו מוישי הולצברג את מזמור התהילים, במלאות 14 שנים למתקפת הטרור האכזרית, ובד בבד, יוקרנו הקטעים מתוך ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.

לאחר שיו"ר הכנסת יישא דברים, מזכיר הכנסת יקרא בשמם של כל אחד מחברי הכנסת, אשר בתורם יקומו ויענו: "מתחייב" או "מתחייבת אני". לסיום, תשיר מקהלת הילדים את "התקווה". מיד לאחר מכן יתקיים בטרקלין שאגאל הצילום המסורתי של ראשי הרשימות הנבחרות, יחד עם ארבעת סמלי השלטון (יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון).

הכנות להשבעת הכנסת ה-25, 14 בנובמבר 2022. שלו שלום, TPS
ההכנות לטקס, אתמול/TPS, שלו שלום
גדי איזנקוט, אוהד טל  ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, לקראת השבעת הכנסת ה-25, 14 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
איזנקוט וחברי הכנסת החדשים. יצהירו אמונים/פלאש 90, יונתן זינדל

במידה ונתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, הכנסת ה-25 תעסוק בנושאים כמו רפורמות במערכת המשפט כמו פסקת התגברות שתמנע מבג"ץ לפסול את חוקי הכנסת, ביטול החלטות שקיבלה הממשלה הקודמת כמו מס על חד פעמי ושתייה מתוקה, רפורמת הכשרות ועוד. מלבד זאת, גם נושאים כמו משילות, יוקר מחיה, גיוס חרדים, גיור ומצבו המשפטי של נתניהו יעסיקו את הכנסת החדשה. נתניהו כבר הבהיר כי אינו מעוניין בקידום יוזמות חקיקה שישפרו את מצבו במשפט שמתנהל נגדו אך חברי כנסת מסוימים בקואליציה העתידית עשויים לנסות לקדמן.

הקואליציה הימנית המסתמנת של נתניהו צפויה לאתגר אותו גם בנושאי הריבונות וההתיישבות, והקואליציה כבר בימיה הראשונים אמורה לקדם גם את החוק הנורבגי המורחב. החוק יאפשר את התפטרותם של שרים וסגני שרים מהכנסת וכך תתאפשר כניסת נציגים נוספים מהרשימות לכנסת.

בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
השיחות להקמת הקואליציה תקועות בעקבות המחלוקת על חלוקת תיקים. סמוטריץ'/דוברות הכנסת, דני שם טוב

למו"מ הקואליציוני נותרו 26 ימים נוספים, ולנתניהו עומדת אפשרות לקבל ארכה של 14 ימים, אם יידרש לכך. מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות הרשמיות, נתניהו הביע רצון להשביע את הממשלה בהליך בזק אך התנגדות שותפיו להסכמים קואליציוניים ללא פירוט הרפורמות - הובילה לדחייה בהשבעת הממשלה, לפחות עד לשבוע הבא.

השיחות להקמת הקואליציה תקועות בעקבות המחלוקת על חלוקת תיקים ואי ההסכמה בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לליכוד על התיק שאותו יקבל בממשלה הבאה. לאחר שסמוטריץ' הודיע כי ידרוש את תיק האוצר או הביטחון, יו"ר ש"ס אריה דרעי שקיבל עדיפות לבחירת התיק הראשון בממשלה - החליט כי הוא מעוניין לכהן בתפקיד האוצר. בינתיים, נתניהו מסרב להעניק לסמוטריץ' את תיק הביטחון אך האחרון מתעקש על כך, וכך גם שאר השיחות עם יתר ראשי המפלגות לא התקדמו משמעותית ביממה האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully