וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אמזון תפטר השבוע יותר מעשרת אלפים עובדים

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 19:43

מדובר במהלך הפיטורים הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה, והוא צפוי להשפיע על הזרועות השונות שלה - אך טרם הובהר אם העובדים בישראל יפגעו גם הם. בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק שתפטר כעשרת אלפים עובדים, וגם בטוויטר בוצעו פיטורים המוניים של אלפי עובדים

בווידאו: מייסד אמזון ג'ף בזוס המריא לחלל/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

אמזון צפויה לפטר יותר מעשרת אלפים עובדים החל מהשבוע, כך דווח היום (שני) בניו יורק טיימס. מדובר במהלך הפיטורים הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה, והוא צפוי להשפיע על הזרועות השונות שלה - בהם הטכנולוגית, הקמעונאית וזו של כוח האדם. לפי הדיווח, כוח האדם שיפוטר מהווה פחות מאחוז מכוח העבודה של ענקית הטכנולוגיה. טרם התברר כיצד המהלך ישפיע על 2,000 עובדי החברה בישראל.

בשבוע שעבר הודיעה מטא שתפטר 11,000 מעובדיה. הפיטורים הצפויים מצטרפים לפיטוריהם של כמעט 4,000 עבודים בטוויטר, הפעולה הראשונה שביצע הבעלים החדש אילון מאסק. בינתיים התברר להנהלת החברה כי חלק מהעובדים שפוטרו הם חיוניים להמשך הפעלת הפלטפורמה ולכן הצפי הוא כי חלקם יתבקשו לשוב למשרותיהם.

ג'ף בזוס. AP
מייסד אמזון ג'ף בזוס/AP
אמאזון מודיעה שבכוונתה לפטר כ10,000 עובדים 14 בנובמבר 2022. רויטרס
אמזון/רויטרס

השבוע שעבר היה בין הקשים של ענקיות הטכנולוגיה בוול סטריט זה הרבה שנים. מניית מטא ירדה ב-24.5 אחוזים ל-97.94 דולר בעקבות הדוחות הקשים, רמתה הנמוכה ביותר מאז 2015. זה קרה יום לאחר שגוגל איבדה מערכה 10 אחוזים.

אמזון ואפל רשמו גם הן ירידות מתונות - אמזון ירדה ב-4 אחוזים ואפל ב-3 אחוזים, אבל כל זה היה רק מתאבן לדוחות שלהן, שפורסמו עם סיום המסחר. אפל ירדה בעקבות הדוחות, שהיו מתונים יחסית, במעט יותר מאחוז, אבל באמזון הסיפור היה שונה - המניה קרסה בלמעלה מ-20 אחוז לאחר המסחר וצפויה לרדת מחר למחיר הנמוך ביותר שלה מאז 2019.

מארק צוקרברג. GettyImages
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג/GettyImages

אפל היכתה את תחזיות האנליסטים לרווח למניה (1.29 דולר לעומת צפי של 1.27 דולר), אבל מחזור העסקים שלה לא עמד ביעד בשל הירידה במכירות האייפונים. דווקא מכירות המחשבים עלו בהרבה על הציפיות, אולם המשקיעים עדיין סקפטיים.

על אמזון, לעומת זאת, המשקיעים לא ריחמו. החברה רשמה רווח של 0.28 דולר למניה, אולם הנמיכה את תחזיות הרווח ברבעון הבא, מה שהוביל לצלילה של 20 אחוז לאחר המסחר - הירידה היומית הגדולה ביותר של החברה מאז 2006.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully