וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילנה וסרג' לא לבד, בכל שנה מתים יותר מ-100 עריריים בישראל. ואיפה הרווחה?

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 17:38

מציאת גופותיהם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, אם ובנה, בדירתם בחיפה, הציפה שוב את חשיבות ההשגחה והמעקב של שירותי הרווחה. עד כה נרשמו בשנת 2022 148 אירועים דומים, וב-2021 אירעו 171 מקרים. "זה בהחלט משהו בעייתי שצריך לבדוק אותו. זה מקרה חריג"

בווידאו: אישה בת 73 ובנה בן ה-51 נמצאו ללא רוח חיים בדירתם בחיפה/יואב איתיאל

מותם של ילנה צ'ודונובסקי וסרג' קורסקי, אם ובנה שגופותיהם נמצאו הבוקר (שני) בדירתם בחיפה, הציף שוב את חשיבות ההשגחה והמעקב של שירותי הרווחה אחרי תושבים ערירים. מלבדם, נמצאו גם גופותיהם של בן 70 בדירתו בבני ברק - ובן 60 בירושלים, שגם כן נמצאו לאחר ימים. עד כה נרשמו בשנת 2022 148 אירועים דומים. בשנת 2021 נמצאו ללא רוח חיים 171 אנשים עריריים וגלמודים שמתו בגפם, ונמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות.

החקירה בזירה בחיפה תימשך עוד שעות. לדירת האם והבן בחיפה זומן רופא פתולוג של המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. זו אינדיקציה לכך שהחוקרים מתקשים עדיין להחליט מהן נסיבות המוות. "אם זה נכון שאנשי רווחה היו שם ביום רביעי ולא פתחו להם ולא הזעיקו אז זה בהחלט משהו בעייתי שצריך לבדוק אותו. זה מקרה חריג". אמר לוואלה מיכי אלפר (דגל התורה), מ"מ ראשת העיר חיפה. "צריך להעלות את המודעות לתופעה הזו ואולי לצאת בקמפיין, שאם יש שכן שגר לבד ולא פותח את הדלת במשך יום או יומיים אז מצלצלים בפעמון ושואלים מה קורה. הציעו פעם מערכת או מנגנון כזה שבודק, אמרו שאפשר לפי שעון מים, אבל אנשים נוסעים לילדים, אנשים מטיילים ואנשים יוצאים לחו"ל ואי אפשר להיות במרדף אחרי אנשים. אני חושב שחובתנו כאזרחים זה לבדוק שהשכן שלנו הכל בסדר איתו".

אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022/יואב איתיאל
אנשי זיהוי פלילי מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
כוחות המשטרה מחוץ לדירתם של סרג' וילנה, היום/יואב איתיאל

לדברי איציק רוט, מתנדב זק"א שהגיע לזירה בירושלים, "מדובר בגבר כבן 60 שחי וגר בגפו שנמצא ללא רוח חיים זמן רב לאחר מותו. שכן במקום סיפר שבעקבות ריח חריף הזעיק את המשטרה והכיבוי למקום, לאחר שצוותי הכיבוי פרצו את הדלת מצאנו את המנוח מוטל בבית במצב ריקבון קשה, איבוד צלם אנוש, כשבועיים לאחר שנפטר. הבית היה מוזנח מאוד ורק בעקבות הריח אותר המנוח במצב הכל כך קשה. מתנדבי זק"א צוות מחוז ירושלים טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה".

צוות זק"א מחוץ לדירה בה נמצאו מתים בן ואמו ברחוב הגליל, נווה שאנן, חיפה, 14 בנובמבר 2022. זק"א
צוות זק"א בירושלים, היום/זק"א

"עם סיום שנת 2022 אנו מפרסמים שוב תמונה מחרידה מאוד, עשרות אנשים בודדים עריריים וגלמודים נמצאו במהלך השנה מוטלים בביתם, ימים ואפילו שבועות לאחר מותם", נמסר מזק"א. "רובם נמצאו רק בעקבות ריח חריף שפשט מהדירה לבניין או לרחוב והציק לשכנים. חלק נוסף נמצאו בעקבות בני משפחה או חברים שנזכרו רק לאחר ימים או שבועות לבדוק בשלומם".

לדברי דובר זק"א מוטי בוקצין, "מדובר במגיפה שקטה וכואבת, אנשים עריריים וגלמודים שנמצאים כשהם מוטלים בביתם במצבים קשים מאוד, רובם נמצאים רק בעקבות ריח חריג שמציק לשכנים, מוות קשה ומיותר שניתן למנוע. אם יש לכם שכן שגר לבדו, אנא! בדקו בשלומו לפחות פעם ביום, יחד עם קצת יותר תשומת לב, נציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully