וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביסמוט התבדח, איזנקוט הפתיע: כך נראה יומם הראשון של הח"כים החדשים בכנסת

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 17:28

חלקם מהססים, אחרים מלאי ביטחון עצמי וכולם נרגשים, הגיעו הח"כים החדשים למשכן בירושלים כדי ללמוד מקרוב על המקצוע החדש. באווירה נינוחה ערכו היכרות זה עם זה, התלוננו, התבדחו וגם קיבלו טיפים מיו"ר הכנסת היוצא: "אל תלכו למקום האישי כי אז החברות כאן מתפוררת"

בווידאו: יום עיון לחברי הכנסת החדשים/רוני כנפו

איך מנסחים הצעת חוק? איך מגישים שאילתות? מה זה פיליבסטר ואיפה שותים קפה בצידי מליאת הכנסת? ממש כמו ילדים ביום הראשון ללימודים בכיתה א', 23 חברי כנסת חדשים הגיעו היום (שני) למשכן בירושלים כדי ללמוד מקרוב על המקצוע החדש שלהם בתקופה הקרובה.

כולם נרגשים, חלקם מהססים ואחרים מלאים בביטחון עצמי, כל אחד מחברי הכנסת העתידיים נדרש להציג את עצמו, והיו אף שהתבלבלו וחשבו שמדובר בנאום הבכורה בכנסת ולא הפסיקו לדבר. "אני יוצא מהאלמוניות בזכותכם", הצהיר בועז ביסמוט, עד לאחרונה עיתונאי ופרשן וממחר ח"כ בליכוד.

ח"כ הליכוד ניסים ואטורי שאינו ממש נחשב לחדש אחרי שכיהן כח"כ ארבעה חודשים, התלונן שקיבל רק הזמנה אחת לטקס ההשבעה החגיגי לעומת ארבע שקיבלו הח"כים החדשים: "כולה הייתי פה ארבעה חודשים, זאת אפליה". יו"ר הכנסת מיקי לוי ניסה להסביר שיש מגבלות בטיחותיות אבל הרב עמיחי אליהו, נציג עוצמה יהודית אמר: "זה מורכב מאד במשפחות מרוקאיות". ולא רק במשפחות ממוצא מרוקאי, בין חברי הכנסת החדשים נמנים לימור סון הר-מלך, אמא לעשרה ילדים, ומשה סלומון, אב לשבעה ילדים, שהמשיך באותו קו: "לפי מפתח ילדים בקואליציה זה קשה פי כמה".

גדי איזנקוט, אוהד טל  ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, לקראת השבעת הכנסת ה-25, 14 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שיזהרו מפילבסטר. הח"כים ביום עיון, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בין חברי הכנסת החדשים הגיע גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, דבר המפתיע נוכח העובדה שהרמטכ"לים לשעבר כמו בני גנץ וגבי אשכנזי, דילגו מעל יום העיון והלימוד כשהם הגיעו לראשונה לכנסת. "איך הוא יהיה חבר כנסת", ניסה להסביר אחד מאנשיו, "צריך ללמוד הכל מהתחלה".

חברי הכנסת שמעו גם טיפים מיו"ר הכנסת מיקי לוי - שייאלץ כעת לפנות את מקומו לטובת יו"ר חדש משורות הליכוד - לא לפני שהזכיר את היותו סגן הפיליבסטר הארוך ביותר בכנסת. "הנאום שלי היה שבע שעות וחצי", אמר. "אני יכול לדבר על ירושלים שעות. הארוך יותר היה של מיכאל איתן, "אבל הוא רק הקריא מספר טלפונים", התגונן.

עוד בוואלה!

הקרב על האוצר והדתות: סמוטריץ' ודרעי נפגשו - ללא התקדמות

לכתבה המלאה
הכנות להשבעת הכנסת ה-25, 14 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הכנות להשבעת הכנסת מחר, היום במשכן הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

לוי אמר לחברי הכנסת העתידיים: "אל תמהרו, תשאלו. אל תעברו את הגבול או תלכו למקום האישי כי אז החברות כאן מתפוררת", ולסיום ביקש מחברי הכנסת ללמוד בבית את תקנון הכנסת כי "מי ששולט בכלים הפרלמנטריים, הופך להיות בולט מאד".

הכנסת ה-25 צפויה להיות ארוכה יותר מקודמותיה, מאמינים החברים החדשים, אבל אם לשפוט לפי מציאות העבר: מה שנראה ורוד וחלומי בתחילת הדרך הוא לא בדיוק כך בסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully