וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלסטינית באו"ם"

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 18:53

ראש הממשלה אמר בהודעה כי הפלסטינים "במקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדיים". לדבריו, מהלך כזה לא יתרום דבר לעם הפלסטיני, ועלול להוביל להסלמה. הוא הודה למדינות שלא תמכו בהחלטה וקרא למדינות שתמכו בה לשקול שנית את עמדתן

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם: "כל מדינה שתמכה בהחלטה למשפט בהאג עשתה ׳וידוא הריגה׳ לסיכוי לפיוס"/דוברות משלחת ישראל לאו״ם

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם הערב (שבת) הודעה שבה נאמר כי ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלסטינית באו"ם, המאשרת מתן חוות דעת משפטית של בית הדין הבינלאומי בהאג על הכיבוש בגדה המערבית.

"מדובר שוב במהלך פלסטיני חד צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי", נאמר בהודעה. "הפלסטינים מבקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדים. הם שוב עושים שימוש באו"ם על מנת לתקוף את ישראל. מהלך זה לא ישנה את המציאות בשטח, לא יתרום דבר לעם הפלסטיני, ועלול לגרום להסלמה. תמיכה במהלך הפלסטיני היא פרס לארגוני הטרור והקמפיין האנטי ישראלי". לפיד הודה למדינות הרבות שלא תמכו בהחלטה, וקרא למדינות שתמכו בה לשקול את עמדתן בשנית.

הצבעה באו"ם על משפט ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. מתוך האו"ם, צילום מסך
לוח ההצבעה באו"ם. רוסיה ואוקראינה בעד, ארצות הברית וצ'כיה נגד/צילום מסך, מתוך האו"ם

שר הביטחון בני גנץ הגיב גם הוא להחלטה באו"ם. בהודעה כתב גנץ: "ההליכה של הפלסטינים לצעדים בבית הדין בהאג היא גול עצמי שירחיק אותם מכל הישג מדיני. כוונת האו"ם לאפשר זאת רק תפגע ביציבות באזור וביכולת להגיע להבנות בעתיד". עוד אמר גנץ כי "זהו צעד פוליטי שאינו מעוגן במציאות בשטח. כשר הביטחון הובלתי מהלכים למניעת צעדים כאלו וגם בעתיד אפעל כדי למנוע אותם מכל תפקיד שבו אכהן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח אתמול עם ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס לבקשת ראש הממשלה יאיר לפיד, בניסיון לדחות את ההצבעה באו"ם.

עוד בוואלה!

האו"ם אישר: בית הדין הבינלאומי בהאג יחווה דעתו על הכיבוש הישראלי

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על בימת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
אבו מאזן באו"ם, 23 בספטמבר 2022/רויטרס

הוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה אישרה אתמול את הצעת הפלסטינים, שלפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ייתן את חוות דעתו על "הכיבוש הישראלי המתמשך".

98 מדינות הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית - ובהן גם אוקראינה ורוסיה ומדינות בעלות יחסים עם ישראל, כמו מצרים, ירדן, איחוד האמירויות וצ'אד. 17 מדינות התנגדו, ובהן ארצות הברית, גרמניה, קנדה, אוסטרליה וצ'כיה. 52 מדינות נעדרו מההצבעה.

צ'כיה הצביעה נגד ההצעה וכתבה לאחריה בטוויטר, "לעולם לא נקבל את ההכחשה של הקשרים היהודיים להר הבית. כמו כן, אנחנו מעדיפים דיאלוג של שני הצדדים על פני מעורבות חד צדדית של בית הדין הבינלאומי לצדק בתהליך השלום במזרח התיכון". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודה לנציגי צ'כיה וכתב, "אין להכחיש את הקשר היהודי ההיסטורי והנצחי להר הבית, פיוס לא יגיע באמצעות פעולה חד צדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully