וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם אישר: בית הדין הבינלאומי בהאג יחווה דעתו על הכיבוש הישראלי

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 20:34

ועדה מיוחדת של האו"ם אישרה את הצעת הפלסטינים, לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק ייתן את חוות דעתו המשפטית על הכיבוש בגדה המערבית. אוקראינה ורוסיה הצביעו בעד הצעת הפלסטינים וכך גם מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות; ארה"ב, גרמניה ואוסטרליה הצביעו נגד. הרשימה המלאה

גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם: "כל מדינה שתמכה בהחלטה למשפט בהאג עשתה ׳וידוא הריגה׳ לסיכוי לפיוס"/דוברות משלחת ישראל לאו״ם

הוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה אישרה היום (שישי) את הצעת הפלסטינים, לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ייתן את חוות דעתו על "הכיבוש הישראלי המתמשך".

98 מדינות הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית - בהן גם אוקראינה ורוסיה ומדינות בעלות יחסים עם ישראל, כמו מצרים, ירדן, איחוד האמירויות וצ'אד. 17 מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, גרמניה, קנדה, אוסטרליה וצ'כיה. 52 מדינות נעדרו מההצבעה.

צ'כיה הצביעה נגד ההצעה וכתבה לאחריה בטוויטר, "לעולם לא נקבל את ההכחשה של הקשרים היהודיים להר הבית. כמו כן, אנחנו מעדיפים דיאלוג של שני הצדדים על פני מעורבות חד צדדית של בית הדין הבינלאומי לצדק בתהליך השלום במזרח התיכון". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודה לנציגי צ'כיה וכתב, "אין להכחיש את הקשר היהודי ההיסטורי והנצחי להר הבית, פיוס לא יגיע באמצעות פעולה חד צדדית".

הצבעה באו"ם על משפט ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. מתוך האו"ם, צילום מסך
אוקראינה בעד, גרמניה נגד: הרשימה המלאה/צילום מסך, מתוך האו"ם

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם אחרי ההצבעה: "השקרים והצביעות של הפלסטינים לא יודעים גבול: הם אלה שדחו כל יוזמת שלום ותכנית שלום מאז 1947 ועד היום, ועכשיו הם משתמשים בתירוץ שהסכסוך לא נפתר כדי לפנות לבית הדין בהאג? הסכסוך הזה לא נפתר בגלל תמיכתם בטרור, בגלל השנאה שלהם וסרבנותם לשלום", הטיח. "עכשיו כשהסכסוך יעבור לבית הדין, יהיה לפלסטינים תירוץ חדש להחרים כל דיאלוג, ולהנציח את הסכסוך".

ארדן המשיך, "הפלסטינים לא ילמדו אותנו על שלום או על זכויות אדם. ישראל חתמה בשנתיים האחרונות על ארבעה הסכמי שלום. הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון. אנחנו מחנכים את ילדינו לשלום ודו קיום. הפלשתינים מחסלים כל חירות יסוד, הורגים מתנגדים פוליטיים וחמור מכל - משלמים למחבלים כדי לרצוח אזרחים ישראלים. תרבות ההסתה, השנאה והאלימות של הפלסטינים מרעילה דורות רבים ועכשיו הצעד הזה שלהם ישמיד כל סיכוי לפיוס". הוא תקף את התומכות בהחלטה: "כל מדינה שתמכה בה עשתה 'וידוא הריגה' לסיכוי לפיוס ותרמה להנצחת הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully