וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן אחרי תוצאות הבחירות: טורקיה מעוניינת לשמור על יחסים טובים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 23:14

נשיא טורקיה התייחס לניצחונו של נתניהו ואמר כי למרות המשבר שחל ביחסי המדינות במהלך כהונתו הקודמת, הוא מעוניין ביציבות היחסים, בהם חל שיפור גדול תחת ממשלת בנט-לפיד. "כל עוד מכבדים את הערכים שלנו - טורקיה, ישראל וכל האזור ירוויחו"

בווידאו: נתניהו חגג במטה הליכוד: "זכינו להבעת אמון אדירה"/צילום: קונטקט

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר הערב (רביעי) כי חרף תוצאות הבחירות, טורקיה רוצה לשמור על יחסים ברי קיימא עם ישראל על בסיס אינטרסים משותפים וכבוד לרגישויות של כל אחד מהצדדים. "כל עוד מכבדים את הערכים שלנו - טורקיה, ישראל וכל האזור ירוויחו", אמר ארדואן.

במהלך כהונתו הקודמת של בנימין נתניהו ידעו יחס ישראל-טורקיה עליות ומורדות, ובשנים האחרונות לכהונתו בין 2018 ל-2021 היו היחסים בין המדינות במשבר חמור. מיד אחרי שנתניהו עזב את תפקיד ראש הממשלה החל ארדואן ליזום מגעים עם ישראל שהבשילו אחרי שנה לנורמליזציה ביחסים בין המדינות.

שר הביטחון, גנץ ונשיא טורקיה ארדואן בארמון הנשיאות באנקרה 27 באוקטובר 2022. לשכת העיתונות הטורקית, אתר רשמי
ארדואן בפגישתו עם גנץ בחמישי/אתר רשמי, לשכת העיתונות הטורקית

ביום חמישי האחרון, חמישה ימים לפני הבחירות, נפגש שר הביטחון בני גנץ עם ארדואן בבירה אנקרה. "בפתח הפגישה הודה שר הביטחון לנשיא טורקיה על הפעולות שעשו ועושות סוכנויות הביטחון הטורקיות למען הצלת חיי ישראלים ויהודים מהקהילה המקומית בטורקיה", נמסר. "לפעילות הזו מול הטרור יש משמעות רבה ליכולת לחזק את שיתוף הפעולה ולחדש את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות".

ממשרדו של גנץ צוין כי "בפגישה דנו השניים בשורה של סוגיות אסטרטגיות, ובמחויבות שתי המדינות לפעול למען יציבות, שגשוג וביטחון במזרח התיכון ובמזרח הים התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully